Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror att jag är kär i en av mina bästa vänner (man). Vi har alltid haft bra kontakt och pratar/hörs typ varje dag. Vi låg en gång och det är det sämsta sexet jag haft i mitt liv och jag har inte varit intresserad av att ta revansch. Så såg jag en reel på instagram från någon relationsexpert som sa att man skulle välja den som var mest delaktig i ens liv, den som oftast frågade hur man mår, den som checkar in. Och det är ju M! Och där började mina tankar snurra rejält och har gjort i ett par veckor nu.

Saken blev inte bättre av att han var ute och festade härom natten och skickade så söta snappar om hur underbar jag är. Hm. 🙈

En viktig fråga där är väl varför det var det sämsta sexet i ens liv. Om det t.ex. handlar om fumlighet, prestationsångest, att inte hitta rätta knapparna, för lite kommunikation, då säger det ju inte så mycket om hur en fortsättning skulle kunna bli. Tror aldrig jag haft speciellt bra sex första gången med nån.

Däremot om rätt attityd och känsla inte finns där, att personen inte är lyhörd alls eller är helt egoistisk i sängen då är det nog betydligt svårare att få ordning på och inget jag hade velat ge mig på.

Jag tror att jag är kär i en av mina bästa vänner (man). Vi har alltid haft bra kontakt och pratar/hörs typ varje dag. Vi låg en gång och det är det sämsta sexet jag haft i mitt liv och jag har inte varit intresserad av att ta revansch. Så såg jag en reel på instagram från någon relationsexpert som sa att man skulle välja den som var mest delaktig i ens liv, den som oftast frågade hur man mår, den som checkar in. Och det är ju M! Och där började mina tankar snurra rejält och har gjort i ett par veckor nu.

Saken blev inte bättre av att han var ute och festade härom natten och skickade så söta snappar om hur underbar jag är. Hm. 🙈

Vad väntar du på? Du måste ju göra något åt det. Första gången med någon är ju sällan bra ändå.

Mitt dejtande går skit just nu, skulle på dejt med en kille som verkade trevlig men fick detta meddelande i morse:

Hej!
Ber om ursäkt, men jag har ändrat mig och vill inte ses ikväll.

Vi hördes igår bestämde plats också allt. Sedan ändrar man sig bara till idag? 😖

Mitt dejtande går skit just nu, skulle på dejt med en kille som verkade trevlig men fick detta meddelande i morse:

Hej!
Ber om ursäkt, men jag har ändrat mig och vill inte ses ikväll.

Vi hördes igår bestämde plats också allt. Sedan ändrar man sig bara till idag? 😖
Trist! Och jag hade nog själv gärna fått någon form av motivering. Samtidigt tror jag att det är ett svar som många här skulle säga räcker, om en tjej får kalla fötter inför dejt med en kille - att hon inte är skyldig honom något alls och ett artigt "jag har ändrat mig" räcker fint.

Ja, man är ju generellt inte attraherad av sina kompisar, tänker jag. Och är man inte attraherad så blir nog kärleksrelationen ganska kass.
Attraktionen kan ju dock komma. För mig har det hänt både en och två gånger att en person jag inte alls tänkt på i dom banorna plötsligt blivit intressant och väckt en attraktion och andra känslor hos mig.

Att skicka snappar till någon mitt i natten om hur underbar den är kan man såklart göra till sin kompis också, men jag tänker att det faktiskt kan finnas ett annat intresse där också, något som @Ramona nu själv verkar ha upptäckt.

Jag tänker att det inte alls är konstigt att känslor till en person kan ändra karaktär.
Om det är värt att utforska och sätta vänskapsrelationen på spel kan ju dock bara @Ramona veta ☺️

Attraktionen kan ju dock komma. För mig har det hänt både en och två gånger att en person jag inte alls tänkt på i dom banorna plötsligt blivit intressant och väckt en attraktion och andra känslor hos mig.

Att skicka snappar till någon mitt i natten om hur underbar den är kan man såklart göra till sin kompis också, men jag tänker att det faktiskt kan finnas ett annat intresse där också, något som @Ramona nu själv verkar ha upptäckt.

Jag tänker att det inte alls är konstigt att känslor till en person kan ändra karaktär.
Om det är värt att utforska och sätta vänskapsrelationen på spel kan ju dock bara @Ramona veta ☺️

Absolut kan attraktion växa fram men jag tror inte på att inleda något med en vän och sedan hoppas att attraktion växer fram - därav min fråga. Att efter en tid bli attraherad av en vän och sedan upptäcka att det är besvarat, det är ju fantastiskt såklart!

Tillägg: Jag kan själv bli lite "lurad" att känna romantiskt intresse för människor bara pga de faktum att de visar intresse för mig, vilket inte har blivit så bra. Så övertolkade säkert situationen utifrån mig själv. :)

På tal om attraktion så den jag verkligen mest fastnat för är egentligen inte alls min typ utseendemässigt och sex har vi ännu inte haft ens så har ingen aning om hur den är. Vi ska ses nu i påsk iaf. Oavsett vad vill jag gärna ha kvar honom i mitt liv

Vi har till och med pratat om att om lite drygt ett år att det är lämpligt att skaffa barn då varken jag eller han blir yngre liksom :rofl: Stora planer och lite aktivitet på den fronten 😂😅

Pratade med min distansvän i över 2 Tim. Tanken slog mig att det finns två personer jag snackar med så länge, där ämnena aldrig liksom tar slut, det är min bästis sedan 32 år och... den här snubben :o
Han är nästan inte mänsklig. Jag tror att han är utsänd av en högre makt för att lära mig nåt. Jag får lite kusliga vibbar. Speciellt när det visat sig att han både delar efternamn och födelsedag med Dikeskörningen 😱

Pratade med min distansvän i över 2 Tim. Tanken slog mig att det finns två personer jag snackar med så länge, där ämnena aldrig liksom tar slut, det är min bästis sedan 32 år och... den här snubben :o
Han är nästan inte mänsklig. Jag tror att han är utsänd av en högre makt för att lära mig nåt. Jag får lite kusliga vibbar. Speciellt när det visat sig att han både delar efternamn och födelsedag med Dikeskörningen 😱
Dikeskörningen :)?

Vi har till och med pratat om att om lite drygt ett år att det är lämpligt att skaffa barn då varken jag eller han blir yngre liksom :rofl: Stora planer och lite aktivitet på den fronten 😂😅
Det här låter så påfluget och lite märkligt. Alltså allting. Speciellt med någon man är så ny med och inte alls vet så mycket om. Att lära känna en människa tar sin tid. Men jag tänker att jag har kanske 5 år på mig och sen är jag helt enkelt för gammal. Så det är verkligen nu eller aldrig. 5 år går fortare än vad man tänker sig att det gör. Puff!

En av våra servicekillar var förbi på jobbet häromdagen. Så fort han var klar och gick ut genom dörren kommenterar min kollega om att det syntes på hela honom att han är intresserad av mig.
Inget jag själv lagt märke till eller så, varken då eller tidigare. Visst brukar han hälsa specifikt på mig med namn, även fast han precis sagt hej till oss alla, som när jag och kollegorna satt vid samma bord eller när vi tidigare har ringt och är med på högtalaren tex.

Det har fått mig att fundera. Jag känner mig attraherad av honom och så när vi setts.
Visst saknar jag närhet och kunna dela livet med någon, så tänk om det bara är uppmärksamheten jag vill ha då, och bara för att någon (ev. ?) visar intresse vill jag ha mer...

Jag har stalkat på sociala medier. Det skulle vara så lätt att bara trycka på följa knappen men där fegar jag ur för stunden...

Det här låter så påfluget och lite märkligt. Alltså allting. Speciellt med någon man är så ny med och inte alls vet så mycket om. Att lära känna en människa tar sin tid. Men jag tänker att jag har kanske 5 år på mig och sen är jag helt enkelt för gammal. Så det är verkligen nu eller aldrig. 5 år går fortare än vad man tänker sig att det gör. Puff!

Jag tycker inte alls att det är konstigt att prata om ”stora” ämnen när man börjar bli lite äldre :)
Jag och D har pratat både barn och boende redan, trots att vi bara träffats i tre månader. Känns viktigt att ha koll på vart den andra står i de frågorna, när tiden börjar bli knapp.

Är du attraherad av honom?
Jo, annars hade jag ju inte legat med honom första gången. Han ser bra ut och är attraktiv. Men jag har nog mer placerat honom i ett kompisfack än bejakat min attraktion. Vi har känt varandra i 16 år så jag tänker att om det skulle hänt något så skulle det väl hänt för länge sen.

Fast jag har iofs varit upptagen och sen flyttade jag ju ut från Göteborg. Han bor kvar där.

Herregud, vad händer med mig? Skulle träffa honom häromdagen, för första gången på ett par veckor. Hade så mycket fjärilar i magen att jag knappt fick i mig någon lunch 🙈 min kropp har glömt att jag är en frånskild tvåbarnsmamma, då borde man väl inte reagera såhär?! 😅
Blev tyvärr bara en kort stunds träff, men nästa vecka kan vi äntligen ses lite mer. Då kanske fjärilarna lugnar ner sig lite...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 440
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 905

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka