Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går för vissa, men efter att ha trott att jag är asexuell i 7 år pga att jag inte var attraherad av min partner så skulle jag nog påstå att det ÄR viktigt att man tycker att sin partner är snygg.
Jättesvårt detta. Jag är bitvis attraherad och samtidigt inte. Tycker han luktar väldigt gott 😅 och personligheten gillar jag verkligen.
Vet verkligen inte alls hur jag ska göra. Känns som att jag kommer att gå miste om en fantastiskt människa om jag avslutar nu och samtidigt vill jag ha något annat. Blir mest trött på mig själv som alltid ska krångla till allt 😢

Så jobbigt @karamelldrottningen! Har verkligen inga råd att ge eftersom jag själv tycker det är extremt obehagligt att titta på folk 😅 så utseendet vet jag inte ens om det påverkar min attraktion ärligt talat? Det gör det säkert men inte så att jag kan sätta fingret på det. Är ju en helt annan femma när du tydligt vet att du vill träffa någon du inte kan slita blicken ifrån som du skrev. Men jag tänker ändå att det kanske kan påverkas av att känslan av närhet ökar när ni lär känna varandra kanske? I fall du känner att du vill ge det fler chanser.

Annars är det ju inte ett dugg konstigt att bryta. Man blir ju inte automatiskt attraherad av någon bara för att man tycker mycket om dem och klickar bra i övrigt.

Grejen är den att jag tycker verkligen om denna person. Han är driven, rolig, mycket omtänksam, smart, har ett bra jobb och verkar ha gott ställt. Aldrig tidigare känt mig så trygg med någon så fort som jag är med honom. Vi har liknande intressen osv osv.
Men ändå känner jag mig gråtfärdig. För även fast han är så fantastiskt.
Skäms för att skriva detta men han är inte så snygg. Inte alls så som jag vill att min partner ska se ut. Och jag skäms för att jag är så ytlig. Trodde inte att jag var det.
Jag vet inte hur jag ska göra. Vill ha honom i mitt liv. Och samtidigt vill jag ha någon som jag inte kan slita blicken ifrån.
Så svårt att svara på... Jag tycker verkligen att det ska vara lika okej att det är viktigt att känna fysisk/sexuell attraktion, som att känna att det inte är viktigt?
Man ska inte ha dåligt samvete om man inte faller för någon för att man inte finner hen attraktiv.

Tack @the_connemara för din input 🙏
Tankarna och känslorna bara hoppar fram och tillbaka för mig precis hela tiden 🙈
Jag vill ju ha honom. Och han vill verkligen ha mig. Det blev tydligt idag :o
Ibland känns det som att jag inte kan låta bli att leta fel på människor. Eller ja inte människor. Jag menar leta fel på ett förhållande.
Hoppas jag inte svamlar nu för mycket. Men insett att jag tidigare ofta ger upp ”för lätt”. Hittar fel. Tycker att jag inte hinner eller orkar engagera mig tillräckligt i ett förhållande. Och jag är ganska mycket eller har varit en del upp och ner i måendet. Jag måste ha en stabil partner annars blir det kaos på ett eller annat sätt.

@karamelldrottningen man kanske får prioritera lite, jag tror inte det är möjligt att hitta någon som har "alla rätt" så att säga, eller är ens drömpartner till 100%.

Själv var jag tillsammans med en kille/man i tvåsifrigt antal år, som jag inte gillade att titta på utan kläder... Det funkade faktiskt rätt okej ändå, och han var riktigt bra i sängen, så det var "bara" att ha ljuset släckt, så... Men nej, jag kommer inte göra om det.

Sedan så har vi DB som jag träffar (eller vad fan vi gör) nu, som är en sådan som jag verkligen inte kan slita ögonen ifrån - för inte att tala om hålla händerna undan... Men med honom finns det ju andra saker som är långt ifrån perfekta, och som i ärlighetens namn är viktigare än "physical appearances" (för trött för att hitta ett bra ord på svenska)

Vet inte om jag har något bra råd, men... du kan ju testa? Eller så kan du säga att du vill ha honom som en vän och att du inte har rätta sortens känslor för honom. Det är fair enough det med.

@karamelldrottningen Om du tycker att det är viktigt att vara attraherad av en potentiell partner, ta din känsla på allvar. Det finns människor som har de där personliga egenskaperna som du också finner attraktiva, det är inte antingen eller.

Jag tror faktiskt att det är en viktig grund att man tycker att partnern ser bra ut. Sedan är ju inte det hela svaret på attraktion - personlighet och inte minst förmåga att kunna flirta är ju det som skapar dragningen. Där har man ju också ett ansvar själv.

Ok.. jag tänker att ni inte känt varandra så länge. Och ju mer en lär känna en person desto mer attraktiv kan den bli.
Utseendemässig attraktion växer sällan fram enligt min erfarenhet. Tycker man inte någon är snygg/sexig/het nu, så gör man med 99.5% säkerhet inte det om ett år heller.

Personligen skulle jag inte dejta någon jag inte finner attraktiv. Umgås och ha roligt med som vän - javisst, men inget mer.

Utseendemässig attraktion växer sällan fram enligt min erfarenhet. Tycker man inte någon är snygg/sexig/het nu, så gör man med 99.5% säkerhet inte det om ett år heller.

Personligen skulle jag inte dejta någon jag inte finner attraktiv. Umgås och ha roligt med som vän - javisst, men inget mer.
Det beror nog väldigt mycket på. Jag tycker nästan ingen är attraktiv om jag inte har interagerar med dem på något sätt och gillat det. Och vissa personlighetsdrag och visst samspel kan göra att jag börjar tycka att personen är attraktiv. Jag tycker sällan att nakna människokroppar är snygga, men gillar sex och är attraherad av min partner när det gäller det.

Det beror nog väldigt mycket på. Jag tycker nästan ingen är attraktiv om jag inte har interagerar med dem på något sätt och gillat det. Och vissa personlighetsdrag och visst samspel kan göra att jag börjar tycka att personen är attraktiv. Jag tycker sällan att nakna människokroppar är snygga, men gillar sex och är attraherad av min partner när det gäller det.
Jag brukar sällan tycka random människor är snygga heller, men när man väl umgåtts och pratat med personen - vilken @karamelldrottningen har utan att det blivit någon attraktion, så tror jag att det är kört.

För mig är attraktion beroende av många fler saker än bara utseende. Saker som jag upptäcker under tiden jag lär känna en person. Men med det sagt, så är utseendet fortfarande en del av det som jag har svårt att bortse från. Jag måste finna personens yttre tilltalande också, sen kan den attraktionen byggas på eller svalna av utifrån andra personlighetsdrag. Sen behöver det definitivt inte vara någon megahunk "från början", utan det kan växa fram efter hand. Men det måste finnas något där att utgå från, för min del.

@karamelldrottningen det är väldigt intressant det där med attraktion! Jag har märkt att personer som varit i mitt liv ett tag blivit väldigt attraktiva plötsligt, för att jag sett nya sidor av dem, men innan har de inte alls tilltalat mig fysiskt. I de situationerna är det ju mest ett intressant fenomen känner jag, men förstår att det är lite svårare med en person du är intresserad av på många andra plan, och det finns lite press att bestämma dig hur du vill göra.

Måste bara få ventilera lite!
Är ju i process att försöka få barn på egen hand. Trots att jag är relativt ung så har jag rätt dåliga odds, så de försöken jag gör nu är sannolikt min enda chans till (biologiska) barn. Jag kan därför inte dejta samtidigt (måste skriva på paper på att jag är ensamstående vid insemination).

Men i och med att jag är hormonfri just nu, så känner jag av mina cykler något otroligt. Och just nu har jag ägglossning. Jisses vad jag hade behövt nån att krama/hångla/ligga med!! Önskar så att jag haft nån lämplig i min närhet som man kunde kört ett (skyddat) bootycall till nu när det ändå inte blev insemination denna cykeln.. Har lite för lite att göra idag, så svårt att hålla mig distraherad. Tankarna går i spinn på hur jag ska lösa problemet 🙈😂

Och enligt min erfarenhet så har attraktionen växt fram, alla är vi olika🙂

@karamelldrottningen
Har ni legat? Du behöver inte svara på frågan så klart, men för mig kan det hända mycket med attraktionen efter att man legat med varandra. Men först och främst måste man så klart vara såpass attraherad att man VILL ligga med den andre :p
Det där håller jag helt med om! För mig behöver det inte ens vara att ligga utan kan räcka med lite hångel och närhet för att det ska väckas till liv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 442
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka