Dejtingtråden 34

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag svarade honom något i stil med att jag var glad över öppenheten, att jag förstår känslan att behöva landa efter ett långt förhållande. Men att det faktiskt känns rejält nu, och att jag gillar att umgås med honom men att jag kan behöva landa lite och inte ha kontakt på ett tag. Men att jag inte riktigt tänkt klart där än.

Det jag känner är att jag inte fixar vara hans vän om han kommer och meddelar att han gått tillbaka till sitt ex, eller träffat nån och det konceptet skulle göra ont i mig. När tanken på sånt inte är smärtsam så får vi se.

Jag svarade honom något i stil med att jag var glad över öppenheten, att jag förstår känslan att behöva landa efter ett långt förhållande. Men att det faktiskt känns rejält nu, och att jag gillar att umgås med honom men att jag kan behöva landa lite och inte ha kontakt på ett tag. Men att jag inte riktigt tänkt klart där än.

Det jag känner är att jag inte fixar vara hans vän om han kommer och meddelar att han gått tillbaka till sitt ex, eller träffat nån och det konceptet skulle göra ont i mig. När tanken på sånt inte är smärtsam så får vi se.
Ja en vän ska man ju kunna peppa i en dejtingsituation utan att det känns jobbigt för en själv, tänker jag.

Ja en vän ska man ju kunna peppa i en dejtingsituation utan att det känns jobbigt för en själv, tänker jag.
Det där var en väldigt bra sanitycheck för när det funkar att vara kompisar, så den tar jag med mig!

I övrigt har jag gråtit mot kompisars axlar både i verkligheten och via röst under eftermiddagen. Det kommer bli bra nån gång, men med tanke på hur nära han och jag varit känslomässigt och umgängesmässigt gör det jävligt ont att släppa taget. Han har iaf svarat, säger att han är ledsen och att jag ska ta den tid jag behöver. Bra där.

Jag har visst haft ett stavfel i min profil precis hela tiden :o snyggingen påpekade just detta. Fattade först inte alls vad han menade sen ramlade poletten ner. Och ingen har skrivit något om det innan O_o
Men samtidigt han låter nästan bara nästan lite stolpig i sitt sätt att skriva och fråga. Tänker instinktivt att detta är en extremt intelligent människa men också säkert lite knepig. Nej jag tror han blir för svår faktiskt. Jag är nog inte tillräckligt kultiverad och lärd. Nu har vi bara skrivit till varandra vad är det en dag eller nåt så det är ju typ ingenting men ändå.

Dejten idag gick väl bra med tanke på att jag insåg att vi har knappt något gemensamt. Hon hade noll intresse för omvärlden, vilken hon uttryckte, och vi hade inga gememsamma intressen. Vi pratade på om ytliga saker alltså.
Kommer inte vilja ses igen, men är glad att jag vågade gå på dejt iaf. 🙂
vad synd! Ni hade väl pratat en del och det kändes bra?

Nu är det min tur att ha klädångest. Ska på ölprovning med Honom i veckan, har inget att ha på mig :arghh: eller, jag har ett par skitsnygga byxor eller en skön kjol. Men inget att ha på överkroppen. Allt känns överklätt eller underklätt. Och inte hinner jag handla något heller :cautious:

Nu är det min tur att ha klädångest. Ska på ölprovning med Honom i veckan, har inget att ha på mig :arghh: eller, jag har ett par skitsnygga byxor eller en skön kjol. Men inget att ha på överkroppen. Allt känns överklätt eller underklätt. Och inte hinner jag handla något heller :cautious:
Det är nog det värsta med att gå på dejt, vad man ska ha på sig. Jag funderade hela veckan vad jag skulle ha på mig i när dagens dejt, och det var ändå bara en fika liksom. 😅
Så förstår dilemmat helt!

Äh så länge nån del av kroppen är snyggt rätt klätt så bara dra på något underklätt som överdel men något snyggt smycke till ✌️

Och jag som mer eller mindre nästan levt i celibat under coronatidens framfart och ändå tyckt att det inte var allt för hemskt har nu iom mer dejtande osv börjat rationalisera klädval och liknande. Dvs vem säger att man måste ha nya snygga kläder varje gång?! Nej kolla igenom garderoben. Testa lite olika och sen blir det väl något helt annat ändå i slutändan precis innan men i alla fall!

Pratade med min mamma nu ikväll om han som jag inte kan bestämma mig för som jag gillar mycket men ja ni vet. Inte mycket input därifrån mest ja, hmm, okej. Enda riktiga kommentaren var väl att ”ja då vet han vad det innebär att bo på gård”
:cautious:

Jag har visst haft ett stavfel i min profil precis hela tiden :o snyggingen påpekade just detta. Fattade först inte alls vad han menade sen ramlade poletten ner. Och ingen har skrivit något om det innan O_o
Men samtidigt han låter nästan bara nästan lite stolpig i sitt sätt att skriva och fråga. Tänker instinktivt att detta är en extremt intelligent människa men också säkert lite knepig. Nej jag tror han blir för svår faktiskt. Jag är nog inte tillräckligt kultiverad och lärd. Nu har vi bara skrivit till varandra vad är det en dag eller nåt så det är ju typ ingenting men ändå.

Du får skicka hit honom om du inte vill ha honom, jag gillar snygga, intelligenta och lite knepiga människor. :angel::rofl:

Pratade med min mamma nu ikväll om han som jag inte kan bestämma mig för som jag gillar mycket men ja ni vet. Inte mycket input därifrån mest ja, hmm, okej. Enda riktiga kommentaren var väl att ”ja då vet han vad det innebär att bo på gård”
Förstår att det är jobbigt, men måste du pressa dig själv att bestämma dig? Har han uttryckt något behov av etiketter och sånt? För tycker du om honom så tänker jag ändå för din egen skull att du kan ta det lite lugnt och se vart det leder! Menar inte att du ska förleda honom på något sätt, men även med en etikett som att ni ”är ihop” (tex) så är ju det på inget sätt en garanti för att ni ska leva ihop resten av livet. :)

Men förstår att det är svårt! Hade jag haft liknande funderingar över en viktig punkt i en relations vara eller inte vara så hade jag nog velat bestämma mig :p

Förstår att det är jobbigt, men måste du pressa dig själv att bestämma dig? Har han uttryckt något behov av etiketter och sånt? För tycker du om honom så tänker jag ändå för din egen skull att du kan ta det lite lugnt och se vart det leder! Menar inte att du ska förleda honom på något sätt, men även med en etikett som att ni ”är ihop” (tex) så är ju det på inget sätt en garanti för att ni ska leva ihop resten av livet. :)

Men förstår att det är svårt! Hade jag haft liknande funderingar över en viktig punkt i en relations vara eller inte vara så hade jag nog velat bestämma mig :p
Nej egentligen inte. Inte alls! Bara jag som pressar mig själv helt i onödan 🙈

Alltså, jag avundas människor med bra mammor. Min mamma har ingenting att komma med, lite liksom din. Skulle jag prata sex eller relationer med min mamma hade jag fått det konstigaste, minst verklighetsförankrade svaret efter det andra. Ibland undrar jag hur hon ens överlever.

Vi har fortfarande inte satt någon etikett på varandra, men i helgen har vi hängt med både varandras familjer och varandras vänner, och det har känts väldigt avslappnat och naturligt.
Allt med honom känns så okomplicerat och enkelt, och jag tycker väldigt mycket om honom :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att "flytta hemifrån" och funderar på hur jag ska tänka med placering av TVn. Dvs vilken höjd man vill ha den. Min nya...
Svar
14
· Visningar
568
Senast: pepp
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 442
Senast: Palermo
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka