DejtingtrÄden 33

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Fin helg, han for just hem 😊
Konstaterade att han Àr sÄ jÀkla enkel att vara med, att det kÀnns som att vi aldrig varit ifrÄn varandra och han höll med :D hans hund Àlskar mig ocksÄ, haha.
Han var en jÀvel pÄ isvak ocksÄ, plus i kanten pÄ den.

Vi ska vÀl fortsÀtta ses sÄ lÀnge han Àr kvar hÀr i stan.

Det var det jag gjorde, sÀkert 10 gÄnger. Men det gick ju inte in. Tyckte sjÀlv att jag var otrevlig och hade headsetet i ena örat för att visa att jag inte ville ge honom all uppmÀrksamhet men uppenbarligen mÄste jag vara Ànnu mer avvisande. Som du sÀger, att han inte förtjÀnar dom förklaringar han drog ur mig igÄr.
Du kan lÀmna bÄda i frÄn Ä med nu tycker jag.

Det var det jag gjorde, sÀkert 10 gÄnger. Men det gick ju inte in. Tyckte sjÀlv att jag var otrevlig och hade headsetet i ena örat för att visa att jag inte ville ge honom all uppmÀrksamhet men uppenbarligen mÄste jag vara Ànnu mer avvisande. Som du sÀger, att han inte förtjÀnar dom förklaringar han drog ur mig igÄr.
Ignorera, ignorera, ignorera. Varför ska du öht prata med honom? Han stÄr och vÀntar pÄ dig, sjukt jobbig karl, sÀg Ät honom att lÀmna dig ifred eller sÄ polisanmÀler du honom.

Nu har den nygamle precis Ă„kt hem. Helgen har varit precis lika fantastisk som jag hade hoppats pĂ„. đŸ€©

Jag kan nog inte klassificera mig som singel lĂ€ngre :o, vilket bĂ„de kĂ€nns jĂ€ttebra men Ă€ven lite lĂ€skigt i och med att det gĂ„tt sĂ„ fort. Dock synkar vi sĂ„ oerhört bra och har sĂ„ mycket gemensamt att det definitivt Ă€r vĂ€rt att gĂ„ vidare med det hĂ€r och jag har Ă€ndĂ„ tappat intresse för alla andra dejter. SĂ„ himla fin han Ă€r! 😍

Ignorera, ignorera, ignorera. Varför ska du öht prata med honom? Han stÄr och vÀntar pÄ dig, sjukt jobbig karl, sÀg Ät honom att lÀmna dig ifred eller sÄ polisanmÀler du honom.
Jag tror inte han vĂ€ntar pĂ„ mig riktigt sĂ„ det finns inget att anmĂ€la. Skitjobbigt bara umgĂ„s pĂ„ en sĂ„ ”liten” yta. Man kommer inte undan liksom. Men han Ă€r ju inte farlig, bara jobbig och obehaglig.

Jag tror inte han vĂ€ntar pĂ„ mig riktigt sĂ„ det finns inget att anmĂ€la. Skitjobbigt bara umgĂ„s pĂ„ en sĂ„ ”liten” yta. Man kommer inte undan liksom. Men han Ă€r ju inte farlig, bara jobbig och obehaglig.
Vad hÀnder om du bara gÄr in till din lÀgenhet?

Med personer som inte förstÄr klarsprÄk fÄr man ibland vara Ànnu hÄrdare. Typ "Schas ivÀg, ditt Àckel!" och lÀgga fingrarna i kors som att han vore antikrist.

SÄ, nu har jag ett datum satt för min badtunnetrÀff med "vad han nu Àr för nÄgonting". SpÀnnande! :)
Meh, det hÀnde inget mer spÀnnande Àn att vi satt dÀr under stjÀrnorna och pladdrade pÄ som vanligt... Jag börjar tro att det hÀr hÄller pÄ att rinna ut i sanden. Vilket Àr synd, för jag gillar honom verkligen. Jag vet, det enda rationella Àr att vi pratar ordentligt om saken. Ska bara lyckas trÀffas i verkligheten och göra det, för det Àr ingenting jag vill ta via text eller telefon!

Var nyss in och kikade av Tinder lite, och vad ser jag? Jo, min fd kollegas ”fĂ€stman”

Jag och fd kollegan pratar till och frÄn, i snitt kanske det blir en gÄng i mÄnaden men vi Àr sÄklart inte lika nÀra som vi var nÀr vi jobbade ihop, dÄ var vi verkligen tighta, pratade om allt nÀr vi sÄgs pÄ jobbet, och massor dÀr emellan.. Vi jobbar inte tillsammans lÀngre sen ca 1 Är tillbaka.

Pratade över telefonen sist för kanske 3-4 veckor sen dÄ det var lite problem med hundvalpen dom nyss köpt sÄ vi pratade mest om det, inget om att det skulle vara nÄgra problem hemma sas.

Hur gör man? :( BerÀttar man? Eller ska man inte lÀgga sig i? Dom kanske faktist har pratat om att separera och nu tagit tag i det? (KÀnns dock lÄngsökt dÄ dom nyss skaffat hund..)

Var nyss in och kikade av Tinder lite, och vad ser jag? Jo, min fd kollegas ”fĂ€stman”

Jag och fd kollegan pratar till och frÄn, i snitt kanske det blir en gÄng i mÄnaden men vi Àr sÄklart inte lika nÀra som vi var nÀr vi jobbade ihop, dÄ var vi verkligen tighta, pratade om allt nÀr vi sÄgs pÄ jobbet, och massor dÀr emellan.. Vi jobbar inte tillsammans lÀngre sen ca 1 Är tillbaka.

Pratade över telefonen sist för kanske 3-4 veckor sen dÄ det var lite problem med hundvalpen dom nyss köpt sÄ vi pratade mest om det, inget om att det skulle vara nÄgra problem hemma sas.

Hur gör man? :( BerÀttar man? Eller ska man inte lÀgga sig i? Dom kanske faktist har pratat om att separera och nu tagit tag i det? (KÀnns dock lÄngsökt dÄ dom nyss skaffat hund..)
BerÀtta, definitivt. Skicka en screenshot, tex

BerÀtta, definitivt. Skicka en screenshot, tex

Tog tyvÀrr ingen, blev sÄ jÀkla chockad sÄ jag svepte bort han i panik. Men jag vet att hon litar dÄ till hundra procent pÄ mig, synd bara att hon inte kan bevisa för honom att hon sett han.

Han har varit ute pĂ„ â€Ă€ventyr” tidigare ocksĂ„, men hon valde att stanna pga barnen och efter en massa lovord frĂ„n hans sida. Det hĂ€r blir nog spiken i kistan..

(Om det nu inte Àr sÄ att dom faktist ska separera och har kommit pÄ det under de senaste 3-4 veckorna.)

Tog tyvÀrr ingen, blev sÄ jÀkla chockad sÄ jag svepte bort han i panik. Men jag vet att hon litar dÄ till hundra procent pÄ mig, synd bara att hon inte kan bevisa för honom att hon sett han.

Han har varit ute pĂ„ â€Ă€ventyr” tidigare ocksĂ„, men hon valde att stanna pga barnen och efter en massa lovord frĂ„n hans sida. Det hĂ€r blir nog spiken i kistan..

(Om det nu inte Àr sÄ att dom faktist ska separera och har kommit pÄ det under de senaste 3-4 veckorna.)
Kan man inte fÄ upp profilen igen pÄ nÄgot sÀtt? Eller det kanske inte gÄr efter bortsvepningen?

FortsÀtt swipe:a. Han kommer komma upp igen om han Àr aktiv.

Jag hittade en av mina bÀsta vÀnners sambo pÄ Tinder nÀr han var pÄ resande fot. Han hade nog inte rÀknat med att han var inom rÀckhÄll frÄn min Tinder. ;) De Àr inte tillsammans lÀngre.

BerÀtta.

Jag hade berÀttat om det var en nÀra person (vilket det hÀr verkar vara?), men kanske inte lagt mig i om det bara var en random kollega som jag brukar prata vÀder med i fikarummet. Jag brukar försöka tÀnka oavsett vad det handlar om, "hade jag velat veta om det varit nÄgon annan som upptÀckte det". Av en nÀra vÀn hade jag absolut velat veta. En random kollega hade jag kanske beroende pÄ relation till vederbörande inte trott pÄ/tÀnkt att personen ville prata skit/förstöra dÀremot.

Tack för svaren allihopa! Mitt svar har dröjt, men nu kommer lite svar iaf...

Oj det har jag faktiskt inte tÀnkt pÄ sÄ mycket. KÀnner mer att det Àr kul med lite olika men att man kan testa varandras ihop.

Jag för min del lÀgger inte sÄ stor vikt i fritidsintressen. Det viktigaste Àr att dom har intressen tycker jag.

Jag vill ha minst en sak sjÀlv, men kÀnna att min partner stöttar mig och tycker det Àr kul att jag har en egen hobby. :) I övrigt tror jag att det Àr viktigt att ha gemensamma saker att göra. Skulle dö om umgÀnge med min partner enbart var att sitta i soffan.

Jag vill ha bÀgge delar.
Ett efter intresse och gemensamma, det tycker jag blir det bÀsta.
Vill inte göra allt ihop men samtidigt ha saker att göra som bÄda gillar.
Sen vill jag att min partner ska visa engagemang för mitt egna intresse precis som jag gör det för hans 😊
En bra balans helt enkelt.
och @Flixon @the_connemara

Jo, men precis. Att de har intressen kÀnns vÀldigt viktigt, dÀr hÄller jag med ocksÄ. Det funkar inte om den ena bara Àr hemma och vÀntar pÄ att den andra ska komma hem, typ...eller, att man bara sitter hemma tillsammans...

Förut har jag kÀnt mig lite... hmm.. dum? nÀr jag tÀnkt att jag vill att vi ska ha egna intressen, men det Àr ju verkligen inte dumt alls. Jag vill ju ha det sÄ och verkar inte vara ensam om det. Jag tror ocksÄ man mÄr bÀttre av att ha sitt egna ocksÄ, bÄda tvÄ, men, som ni sÀger, att den andra stöttar en i det och att man Àven har gemensamma intressen.

Jag har inget behov av att nÄgon skulle dela nÄt av mina stora intressen, dvs hÀstar eller katter. DÀremot sÄ en förstÄelse för att vara lite nördig och att det tar tid Àr jÀtteviktigt. Sen Àr det viktigt att ha andra saker man vill göra tillsammans.

Jag har aktivt sökt golfnördar dÄ det Àr ett intresse som jag vill kunna dela med en framtida partner, men vad gÀller mitt starka intresse för hundar och hÀstar, som bÄda ligger pÄ is i dagslÀget, ser jag helst att han bara gillar dem men att jag fÄr ha det för mig sjÀlv. Jag vill sköta allt med mina hundar sjÀlv, men ser gÀrna att han tar dem pÄ en promenad nÄgon gÄng om jag skulle vara sjuk.

Jag kan sĂ€ga att jag kvĂ€vt ett antal ”golfnördar” med golf och mitt golfprat. Det funkar uppenbarligen inte om de inte brinner för det. đŸ€·â€â™€ïž

Era tvÄ citat sammanfattar vÀl mina funderingar kÀnns det som. Har jag ett behov eller inte av att personen jag ev trÀffar delar mina stora intressen eller vill jag inte det? Hmm.
Jag har intressen, jag Àr inte nernördad, men det Àr saker jag sysslar med Äret runt. Det Àr vÀl framför allt dessa intressen jag funderar över - vill jag ha nÄgon som delar dem eller vill jag ha dem "ifred"... sen andra, mindre intressen kan jag bÄde ha tillsammans och inte.
Jag tror ju att allt sÄnt hÀr kommer lösa sig naturligt, man mÀrker vÀl om det blir toppen eller inte sÄ bra, men ÀndÄ, jag gillar att fundera över saker i förvÀg:).

Tack för era svar :).

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer AlltsÄ jag spricker! Jag trÀffade precis en kille som va sÄÄÄ söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 418
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det dÄ. Vi Àr bÄda runt 40 Är nu, sÄ vi bÄda har levt med...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
10 191
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa trÄden till... Men normen Àr vÀl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 168
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlÀgg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 057

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka