Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har jättelätt för att bli förälskad. Tyvärr finns det inte så mycket material att bli förälskad och kär i just nu bara.
Det är lite det som är problemet känner jag, hittar inte någon jag kan testa det hela på. Har bara varit kär 2 gånger och sen inte hittat någon mer att bli kär i på 15 år. Kan känna vagt intresse ibland men knappt det men jag blir i princip aldrig fysiskt attraherad av någon. Ingen längtan efter beröring eller röra andra. Kanske lite mys i soffan när man tittar på film men där tar det slut.

Var nyss in och kikade av Tinder lite, och vad ser jag? Jo, min fd kollegas ”fästman”…

Jag och fd kollegan pratar till och från, i snitt kanske det blir en gång i månaden men vi är såklart inte lika nära som vi var när vi jobbade ihop, då var vi verkligen tighta, pratade om allt när vi sågs på jobbet, och massor där emellan.. Vi jobbar inte tillsammans längre sen ca 1 år tillbaka.

Pratade över telefonen sist för kanske 3-4 veckor sen då det var lite problem med hundvalpen dom nyss köpt så vi pratade mest om det, inget om att det skulle vara några problem hemma sas.

Hur gör man? :( Berättar man? Eller ska man inte lägga sig i? Dom kanske faktist har pratat om att separera och nu tagit tag i det? (Känns dock långsökt då dom nyss skaffat hund..)

Pratade just med henne då jag var ledig idag och hade möjlighet att ringa. Vi pratade en liten stund och jag tänkte hela tiden på hur och när jag skulle ta upp detta, innan hon plötsligt frågade mig hur det gick till när jag och sonens pappa separerade.

Hon har själv valt att separera nu, tack och lov, och han är informerad sen en månad tillbaka.

Var beredd på att behöva lämna väldig tråkig information, men fick istället en riktigt bra nyhet! Jag blev fan glad på riktigt, hon förtjänar så himla mycket mer! ❤️

Undrar om jag någonsin kommer att träffa någon. Jag verkar vara en så udda typ som söker en annan udda typ. Det har hänt att jag sett folk på tinder som jag tänkt att den personen är säkert ett kap. För någon annan än mig. Och så klickar jag bort den personen.

Jag försöker vara lite open minded och klicka gilla på personer som jag bara säger "kanske" på. Men får ju knappt några matcher i alla fall. Känns lite hopplöst tyvärr.

Undrar om jag någonsin kommer att träffa någon. Jag verkar vara en så udda typ som söker en annan udda typ. Det har hänt att jag sett folk på tinder som jag tänkt att den personen är säkert ett kap. För någon annan än mig. Och så klickar jag bort den personen.

Jag försöker vara lite open minded och klicka gilla på personer som jag bara säger "kanske" på. Men får ju knappt några matcher i alla fall. Känns lite hopplöst tyvärr.
Mina absolut bästa dejter har varit med män där känslan för tinderprofilen har varit just ”kanske”.

Ok, matchade med en ny person bara för att jag fick veta att han redan gillat mig. Frågan är bara varför han klickat gilla på min profil när han skriver att han söker någon som gillar att träna. Jag är ju en otränad soffpotatis.

Ok, matchade med en ny person bara för att jag fick veta att han redan gillat mig. Frågan är bara varför han klickat gilla på min profil när han skriver att han söker någon som gillar att träna. Jag är ju en otränad soffpotatis.
Jag har haft en ”önskelista” angiven i min profil men visst har jag gillat många personer som inte alls bockat av särskilt många punkter på den listan. Om han är som mig, såg han säkert något annat i din profil som han gillade.

Och vi är fler ”otränade soffpotatisar” som fått likes på Tinder, så just det behöver inte vara ett hinder. 😊

Jag skriver med en interessant ny Tindermatchning, han ser bra ut, vi klickar rätt bra i text, och han säger sig gilla hästar. Hoppast vi kan ses och ta en öl eller något, i början på nästa vecka då han är i mitt område (jobbpendlar). Det enda som jag är lite orolig över, är att han är endast 34 år, dvs. 7 år yngre än mig.... Dvs han kan dejta 25-åriga tjejer om han vill, så gamla, rynkiga jag blir nog snabbt ointeressant i jamförelse... Menmen, jag får väl försöka visa min charmiga personlighet, eller nåt.... :angel:

Det enda som jag är lite orolig över, är att han är endast 34 år, dvs. 7 år yngre än mig.... Dvs han kan dejta 25-åriga tjejer om han vill, så gamla, rynkiga jag blir nog snabbt ointeressant i jamförelse... Menmen, jag får väl försöka visa min charmiga personlighet, eller nåt.... :angel:
Fast nu hittar du på saker. :D Min erfarenhet är att de som drar sig till äldre kvinnor gör det av en anledning. Jag är en riktig magnet för de där yngre männen och det är sällan de blir tillsammans med någon yngre tjej när vi gör slut, utan snarare träffar de en annan äldre kvinna.

Jag har träffat... Hmm, han kan få heta F... en gång till. Det var trevligt :). Pratet flyter på från första stund. Jag vill ses igen, får väl se hur han känner... Vi har hörts efteråt, just nu väntar på att/om han ska svara...
Kan vara så att vi tycker olika i en del frågor, så att nåt långvarigt/seriöst kanske inte är aktuellt, men man kan väl ha kul längs vägen kanske :p...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 418
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
10 111
Senast: Mabuse
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 168
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?

Hästrelaterat