Här är ju en del snack om när den andre parten inte lever upp till önskemålen, men hur hanterar ni det när det gäller er själva? Min och The Guys lista på saker vi vill se, göra och uppleva börjar bli lång nu, med förslag från båda håll. Det känns bra i sig men jag vet ju att anledningen till att det går så långsamt framåt är enbart pga mig/min tid. Jag är bra på att hålla mina förväntningar låga och att inte planera in för mycket (= dvs nästan inget alls) men jag längtar ju också och VILL. Bara att min hjärna inte samarbetar tillräckligt mycket för att kunna omsätta det i praktiken hur mycket jag än vill så det blir aldrig någon tid över. Jag har en plan (det där att terapi ska lösa alla mina problem ) men behövde nog bara lyfta det lite här ändå/gnälla av mig
Och idag kunde jag inte hantera det längre. Och jag blir så frustrerad av att inte liksom kunna peka på något tydligt det borde finnas en (helst enkel) lösning på. Jag fattar ju att det är hela grejen med exekutiva funktioner som hela tiden är ett problem för mig och så fort något annat är rubbat i vardagen/måendet så blir det bara ännu sämre. Nu senast covid och en veckas uppehåll där vi inte sågs vilket gjort mig typ lika osäker som för över ett år sedan eller något och jag blir bara så himla trött på det.
Jaja. Jag kunde iaf inte hålla masken utan började till slut bara gråta och kunde inte sluta. Eftersom The Guy är världens tryggaste och gulligaste i sådana situationer så hade jag vips typ berättat alla saker som jag typ alltid gått och oroat mig för i alla förhållanden. Men aldrig ens tänkt på att man kan berätta/prata om liksom.
Anledningen till att jag ens skrev det här i denna tråden var nog mest för att jag läst några trådar om osämja i förhållanden, vad är "normalt" och hur ska man hantera resp sätta gränser osv. Jag känner bara att HUR kan ens den typen av osämja ens förekomma i ett förhållande man vill stanna i? Har inte vi alla redan tillräckligt med oss själva liksom? Jag hoppas verkligen, verkligen att jag aldrig mer går in i en relation där relationen i sig skapar skapar osäkerheter, ständiga missförstånd och rent av bråk. Jag visste inte att det kunde finnas något annat innan denna relationen men nu vet jag. Jag hade hoppats att alla visste och vågade leva efter det, vår tid är så mycket mer värdefull och förtjänar att delas med någon som fyller den med positiva känslor ❤