Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså menar inte att män i gemen inte hjälper till, men han menar mer att han skulle gärna göra allt det där och inte lämna något alls till sin partner:D
Det är ju verkligen above and beyond. När jag tidigare gick ned i tid så hade jag sambo med delad ekonomi och hans jobb fortsatte vara på heltid. Då var jag väldigt noggrann med att hushållsarbetet inte skulle glida över på mig bara för att det vore lätt hänt när jag var hemma mer. Känns dock spontant som en frisk fläkt när det är mannen i en potentiell heterorelation som har den inställningen.

Alltså menar inte att män i gemen inte hjälper till, men han menar mer att han skulle gärna göra allt det där och inte lämna något alls till sin partner:D
Hade jag varit singel hade du haft ett PM vid detta laget :angel:

Men tänker ändå på att det här med datorspelande + jobbar inte, jag tror inte det är så…. attraktivt. Jag har några i min närhet vars killar spelar HELA tiden, en har t.o.m. aldrig haft ett jobb utan sitter bara och spelar hela dagarna. Då är han över 30 år gammal och blir försörjd av sin sambo. Städar inte, lagar inte mat, ingenting. Tänker att jag säkert inte är den enda som har tjejkompisar som har det så hemma, så det blir kanske lite red-flag på dejtingsidorna? Man tänker kanske att han spelar vääääldigt mycket, särskilt eftersom han inte jobbar? Jag har aldrig mött en gamer som spelar lagom liksom, tror det är hela grejen med att vara en gamer - att man spelar mycket. Men jag kanske har fel?

Alltså jag blir lite glad ändå att det inte bara är jag som undrar varför min fina vän fortfarande är singel, fint av er :D

Haha, jag skulle snabbt kunna bli odrägligt bortskämd men jag tycker man delar på sysslorna även om det är trevligt att komma hem till ett dukat bord, men det gäller ju för bägge två, att man gör det för varandra. :)
Jo men absolut, tror inte heller han menar att han vägrar dela på det utan mer att det faller sig naturligt att han gör mer om han ändå har mer tid. Men nu känns det som detaljer jag inte riktigt har insyn i i ett hypotetiskt scenario med en annan människa:laugh:

Men tänker ändå på att det här med datorspelande + jobbar inte, jag tror inte det är så…. attraktivt. Jag har några i min närhet vars killar spelar HELA tiden, en har t.o.m. aldrig haft ett jobb utan sitter bara och spelar hela dagarna. Då är han över 30 år gammal och blir försörjd av sin sambo. Städar inte, lagar inte mat, ingenting. Tänker att jag säkert inte är den enda som har tjejkompisar som har det så hemma, så det blir kanske lite red-flag på dejtingsidorna? Man tänker kanske att han spelar vääääldigt mycket, särskilt eftersom han inte jobbar? Jag har aldrig mött en gamer som spelar lagom liksom, tror det är hela grejen med att vara en gamer - att man spelar mycket. Men jag kanske har fel?
Jo men han spelar mycket. Inte dygnet runt och han skulle aldrig gå med på att bli försörjd av någon annan för att spela, och jag tror inte heller att han skulle prioritera spelandet över sin partner. Men som med vilken hobby som helst blir det ju några kvällar i veckan som försvinner.

Men jo, det kanske ger fel bild initialt. Frågan är väl då om han kan säga det på något bättre sätt så att det liksom framgår att han har det som en rimlig nivå. Jag personligen är imponerad av hans driv, där han håller i en grupp som är ett internationellt safe space för sitt spel. Det är ju en social grej. Som att träna ett fotbollslag eller vad som.

Kanske ska han ta upp allt annat han gör först, men det blir ju missvisande/ljug kan jag tycka.

Eller så är det som @yamyam var inne på, att det inte är så logiskt med dejting alltid. Jag tycker att jag har en underbar vän och är lite ledsen för att han inte hittar någon, men rätt vad det är kanske han gör det🤷🏻

En fredagskvällsfundering: Jag har en god vän som dejtat länge, eller försöker dejta via appar och så vidare men inte får napp. Vi diskuterar och han säger att han tror det är för att han i princip vill vara hemmaman. Alltså, inte bli försörjd - han är ekonomiskt oberoende - men att han inte vill/behöver jobba. Han har sitt på det torra men lever inte heller i lyx och flärd utan ett minimalistiskt, avslappnat liv. Lagar mat, spelar datorspel, tränar och går med hunden. Jag för min del har svårt att se att just detta kan vara problemet, men vad säger ni? Finns det smartare och mindre smarta sätt att introducera ett sådant livsval? (och ja, det handlar verkligen om en vän, jag själv behöver jobba så mycket att jag inte ens hinner dejta för närvarande :laugh:)

Det med dataspelande låter inte speciellt attraktivt under dagtid. Har han några andra intressen än detta? Annars låter det som någon som varken jag eller mina singel vänner skulle svara på.

Det med dataspelande låter inte speciellt attraktivt under dagtid. Har han några andra intressen än detta? Annars låter det som någon som varken jag eller mina singel vänner skulle svara på.

Och jag tänkte tvärtom haha. Erkänner jag har 100 % fördomar om gaming men onlinespelande med andra tidzoner känns som att det ofta inte sker som ett 8-17 jobb tex. Nu jobbar visserligen jag 5-skift men jag kan helt relatera till att bli dissad på det. En människa med kontorstid vill ju kanske ha kvällstid och helger till intressen och partner.

@Nahar jag tänker att det kanske kan hjälpa att i samma svar om tex sysselsättning, intressen eller liknande utveckla vad det innebär för honom. Om hans uppfattning är att just dessa punkter är avskräckande. Ofta är de ju avskräckande pga folks fördomar om vad det innebär för vardagen och/eller hur de speglar en persons värderingar. Tex "jag har inget lönearbete men engagerar mig istället i denna gruppen x antal dagar i veckan" osv. Eller "jag är en mycket engagerad gamer men anpassar tiderna helt efter övriga livet." Kanske superkassa exempel men jag försökte iaf 😅

Och jag tänkte tvärtom haha. Erkänner jag har 100 % fördomar om gaming men onlinespelande med andra tidzoner känns som att det ofta inte sker som ett 8-17 jobb tex. Nu jobbar visserligen jag 5-skift men jag kan helt relatera till att bli dissad på det. En människa med kontorstid vill ju kanske ha kvällstid och helger till intressen och partner.

@Nahar jag tänker att det kanske kan hjälpa att i samma svar om tex sysselsättning, intressen eller liknande utveckla vad det innebär för honom. Om hans uppfattning är att just dessa punkter är avskräckande. Ofta är de ju avskräckande pga folks fördomar om vad det innebär för vardagen och/eller hur de speglar en persons värderingar. Tex "jag har inget lönearbete men engagerar mig istället i denna gruppen x antal dagar i veckan" osv. Eller "jag är en mycket engagerad gamer men anpassar tiderna helt efter övriga livet." Kanske superkassa exempel men jag försökte iaf 😅
Han har många andra intressen också, och var skrev jag att han spelar datorspel dagtid? Oftast blir det några kvällar i veckan för att han spelar med folk som har jobb, familj etc. Men jag förstår att det kan handla om hur han lägger fram det, om det är så många som har fördomar kring vad datorspel innebär.

Så jag tänker att det kanske är precis nåt sånt om du skriver, @the_connemara som behövs. Eller så är det något annat som gör att ingen vill ha honom. Jag har ingen aning, har ju inte ens sett hans profil eller hur han skriver. Bara hört hans sida av saken liksom :)

Samma här. Skulle jag få svaret att han inte jobbar och bara är hemma och spelar dataspel hade det blivit ett hej men nej.

Inte för att det på något vis är fel, det är bara inte för mig.
Sen beror det väldigt mycket på hur man lägger fram saker.
Hade jag skrivit att jag är en självupptagen hästnörd som tycker katter är bättre än människor så tror jag inte det gått jättebra för mig 🙄

Plus att om en kille skriver att han är feminist tänker jag direkt att han är någon jävla Virtanen 🤮
Då blir det direkt i fängelse utan att passera gå!

Alltså det står ju uttryckligen i inlägget du svarade på :D

Och absolut, om datorspel är det enda någon gillar, så är det väl svårt om man själv inte delar det intresset. Men om den OCKSÅ som @Nahar skrev gillar att laga mat, träna och promenera med hunden (gissar att det kanske finns intresse av att ”vara i naturen” på promenader) så låter det för mig som ett rätt brett spann intressen.

Ja, du har fel.

Han har många andra intressen också, och var skrev jag att han spelar datorspel dagtid? Oftast blir det några kvällar i veckan för att han spelar med folk som har jobb, familj etc. Men jag förstår att det kan handla om hur han lägger fram det, om det är så många som har fördomar kring vad datorspel innebär.

Så jag tänker att det kanske är precis nåt sånt om du skriver, @the_connemara som behövs. Eller så är det något annat som gör att ingen vill ha honom. Jag har ingen aning, har ju inte ens sett hans profil eller hur han skriver. Bara hört hans sida av saken liksom :)

Du skriver att han lagar mat, spelar dataspel, tränar och går ut med hunden. Jag tolkar det som att han gör dessa saker på dagtid, åtminstone på något/några av dem. Det kan naturligtvis någonting annat som gör att han inte får svar men skulle räkna med att det är en del av problemet. Sedan finns det många män med dåliga profilbilder och dåliga presentationer som inte heller hittar någon. Han kommer inte få svar av kvinnor som är aktiva och har många intressen. Skulle tipsa honom att skriva till kvinnor som har hemmaintressen.

Du skriver att han lagar mat, spelar dataspel, tränar och går ut med hunden. Jag tolkar det som att han gör dessa saker på dagtid, åtminstone på något/några av dem. Det kan naturligtvis någonting annat som gör att han inte får svar men skulle räkna med att det är en del av problemet. Sedan finns det många män med dåliga profilbilder och dåliga presentationer som inte heller hittar någon. Han kommer inte få svar av kvinnor som är aktiva och har många intressen. Skulle tipsa honom att skriva till kvinnor som har hemmaintressen.
Jag förstår inte riktigt vad tiden på dygnet har att göra med det? Alltså hade det varit bättre om han lagade mat på natten?:laugh:

Okej, här blev lyckan väldigt kortvarig. Träffade den nygamle några dagar den här veckan och det var bara så himla fint! Idag visade han vilken skitstövel han är.

I morse ringde han när jag stod i duschen, så av förklarliga skäl kunde jag inte svara. När jag sedan skulle ringa upp gick det inte fram några signaler, så jag skickade ett sms. Fick ett något svalt sms tillbaka och jag ska erkänna att jag inte lade ner någon större energi på mitt svar efter det.

Åkte till mina föräldrar och umgicks med dem, och han ringde två gånger då jag var där. Jag tänkte att jag skulle ringa upp honom när jag kommit hem igen, men helt plötsligt ringer han som en galning och jag passar på att ringa tillbaka när jag ändå skulle iväg ett ärende. Han är jättesur och dryg i tonen eftersom jag ”ljög” om att jag hade försökt att ringa imorse. Jag avslutade samtalet ganska snabbt och sa att vi fick höras senare. Hade varken tid eller lust att tjafsa där och då.

Efter max 30 minuter börjar han ringa och sms:a. Mycket. Jag fullkomligt avskyr sådant beteende så jag ignorerar för jag vet inte ens vad jag ska säga till någon som håller på sådär. 😟

Jag skrev till honom ikväll att vi kan höras imorgon, och att vi förhoppningsvis vaknat på rätt sida av sängen då. Uppenbarligen var det provocerande för jag har fått två sms till. Ett axplock av hans kärleksfulla svar:

”Svara i telefonen för helvete …” och ”Är du ens intresserad? Jag vill inte dela med några andra jävla pajasar”

Så, nu har jag givit upp det här med män. Jag blev bara så himla ledsen, då jag verkligen tyckte om honom. Kan inte låta bli att undra varför alla ”fina män” jag träffar visar sig vara skithögar hela bunten. 😭

Okej, här blev lyckan väldigt kortvarig. Träffade den nygamle några dagar den här veckan och det var bara så himla fint! Idag visade han vilken skitstövel han är.

I morse ringde han när jag stod i duschen, så av förklarliga skäl kunde jag inte svara. När jag sedan skulle ringa upp gick det inte fram några signaler, så jag skickade ett sms. Fick ett något svalt sms tillbaka och jag ska erkänna att jag inte lade ner någon större energi på mitt svar efter det.

Åkte till mina föräldrar och umgicks med dem, och han ringde två gånger då jag var där. Jag tänkte att jag skulle ringa upp honom när jag kommit hem igen, men helt plötsligt ringer han som en galning och jag passar på att ringa tillbaka när jag ändå skulle iväg ett ärende. Han är jättesur och dryg i tonen eftersom jag ”ljög” om att jag hade försökt att ringa imorse. Jag avslutade samtalet ganska snabbt och sa att vi fick höras senare. Hade varken tid eller lust att tjafsa där och då.

Efter max 30 minuter börjar han ringa och sms:a. Mycket. Jag fullkomligt avskyr sådant beteende så jag ignorerar för jag vet inte ens vad jag ska säga till någon som håller på sådär. 😟

Jag skrev till honom ikväll att vi kan höras imorgon, och att vi förhoppningsvis vaknat på rätt sida av sängen då. Uppenbarligen var det provocerande för jag har fått två sms till. Ett axplock av hans kärleksfulla svar:

”Svara i telefonen för helvete …” och ”Är du ens intresserad? Jag vill inte dela med några andra jävla pajasar”

Så, nu har jag givit upp det här med män. Jag blev bara så himla ledsen, då jag verkligen tyckte om honom. Kan inte låta bli att undra varför alla ”fina män” jag träffar visar sig vara skithögar hela bunten. 😭
Så märkligt beteende. Men ändå bra att det kom fram nu och inte senare så slipper du spilla mer tid på den där tölpen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 415
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
11 12 13
Svar
250
· Visningar
9 455
Senast: MML
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 164
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 603
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30