Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så väldigt ovan vid det här med dejting, har hängt litegrann med en person som jag gillar (och som jag tror är rätt ovan också) men det känns så oklart om vi ens dejtar. Hur frågar man?
Undrar samma, vi har definitivt gått ur första stadiet av dejting känslomässigt men jag vet inte om det bara är vi nu, om vi är ett par eller dejtar på något vis. Kan ha det så här ett tag till men sen vill jag också veta men vet inte hur jag ska fråga.

Undrar samma, vi har definitivt gått ur första stadiet av dejting känslomässigt men jag vet inte om det bara är vi nu, om vi är ett par eller dejtar på något vis. Kan ha det så här ett tag till men sen vill jag också veta men vet inte hur jag ska fråga.
Jag tycker att det är enklast att ta upp när det kommer till sexet. Ligger man bara med varandra och är monogama så behöver man kanske inte använda kondom om man testat sig. Jag gillar inte kondom, men tolererar det. De allra flesta killar jag träffat hatar kondom och vill gärna slippa.

Då blir det enkelt att ta upp i den diskussionen om man bara ligger med varandra.

Jag tycker att det är enklast att ta upp när det kommer till sexet. Ligger man bara med varandra och är monogama så behöver man kanske inte använda kondom om man testat sig. Jag gillar inte kondom, men tolererar det. De allra flesta killar jag träffat hatar kondom och vill gärna slippa.

Då blir det enkelt att ta upp i den diskussionen om man bara ligger med varandra.

Och @Lillefrun

För oss blev det bara en diskussion utifrån sex och huruvida man var intresserad av att träffa andra men vi hade också sex tidigt (ovanligt snabbt för mig men det var liksom tryggt från sekund 1). I första hand för att jag inte gillar kondom (så vi testade oss och slopade det) och först var vi överens om att vi inte var exklusiva men ingen av oss intresserade av att träffa andra. Men så fort vi pratat om det insåg jag (någon dag senare) att det inte kändes bra för mig. Eller om han insåg det och lyfte det när jag bara mådde dåligt över något jag inte kunde precisera, för han trodde egentligen inte jag skulle vara bekväm med det men jag envisades när vi snackade. Det där med att försöka bete sig enkelt och så och så blir allt pannkaka direkt ändå just pga det, story of my life 🙄 Så då bestämde vi bara att vi skulle vara exklusiva helt enkelt.

Jag tycker det är en grej man borde kunna ta upp utanför/innan sex också. Vet inte riktigt hur? Kanske att man är ärlig och säger att man nog börja få starkare känslor men vågar inte riktigt fortsätta utforska det om man inte stämmer av att båda två är på liknande plats? Om den andre också känner att den bara är intresserad av att lära känna en själv mer istället för att också träffa andra/nya?

Har jobbat mitt först pass (nåja, halva var jag upptagen inne på min avdelning) med The Guy. Våra avdelningar delar kontrollrum. Alltså jag fattar ej hur han kan vara så otroligt bra på att läsa av mig. Ny avdelning, ny produkt, NOLL automatiserat för mig ännu så börjar mina pass med att vara superstressad (och det är något jag ännu inte kan kommunicera, till någon tyvärr). Han verkar veta precis när han ska vara tyst, när mitt prat för mig själv är något han ska svara på (frågor), när han borde ge tips, försöka hjälpa mig eller säga att han inte kan. Och när han kan skämta, ge mig high five eller komma bort o klappa mig gulligt på huvudet haha. En dag till tillsammans i morgon sedan byter han pass igen och vi kommer aldrig med jobba ihop pga våra femskift jag också går på på måndag är förskjutna.

Jag tycker det är en grej man borde kunna ta upp utanför/innan sex också. Vet inte riktigt hur? Kanske att man är ärlig och säger att man nog börja få starkare känslor men vågar inte riktigt fortsätta utforska det om man inte stämmer av att båda två är på liknande plats? Om den andre också känner att den bara är intresserad av att lära känna en själv mer istället för att också träffa andra/nya?
Egentligen är det väl bara att fråga. Man kan ju skämta fram det också. Vad är det att vara orolig eller rädd för egentligen?

Asch - ett bra ligg har knappast nån ålder 😬. Jag flirtar skamlöst med en som är 15 år yngre och skulle lätt ligga om han verkar liggbar även IRL.
Jag ser ganska mycket yngre ut än vad jag är så killar i tjugoårsåldern dras till mig som flugor. Har fått säga nej till så många. Men hade jag varit intresserad av fysiska saker hade jag haft en del att välja mellan. Senast min granne som var 21, men det kändes som att han bara var ett barn när jag hörde det:D

Dagens HP: har skrivit lite med en karl som verkade helt normal. Idag skrev han att han nog skulle ge upp dejtandet för att det inte ledde nånstans, för att alla tjejer bara letar uppmärksamhet. Fick också en beskrivning av att han ju var lång, snygg, vältränad och välutrustad så han fattade inte varför han inte lyckades. Svarade att just den beskrivningen inte gav mig ett så seriöst intryck. Fick ett aggressivt svar, inlett med ”sötnos”, om hur svårt det var som välutrustad man att hitta sexpartners. Jag svarade att sötnos inte var en ok inledning och att jag visst kan förstå problematiken men att det går att lägga fram på olika sätt. Och Jäklarns vad han spann på det 😱😂 jag fick en hel rad med helt vansinnigt arga mail….det var verkligen synd om honom 🙄

Dagens HP: har skrivit lite med en karl som verkade helt normal. Idag skrev han att han nog skulle ge upp dejtandet för att det inte ledde nånstans, för att alla tjejer bara letar uppmärksamhet. Fick också en beskrivning av att han ju var lång, snygg, vältränad och välutrustad så han fattade inte varför han inte lyckades. Svarade att just den beskrivningen inte gav mig ett så seriöst intryck. Fick ett aggressivt svar, inlett med ”sötnos”, om hur svårt det var som välutrustad man att hitta sexpartners. Jag svarade att sötnos inte var en ok inledning och att jag visst kan förstå problematiken men att det går att lägga fram på olika sätt. Och Jäklarns vad han spann på det 😱😂 jag fick en hel rad med helt vansinnigt arga mail….det var verkligen synd om honom 🙄
Det är säkert problematiskt och begränsande, det tvivlar jag inte alls på. Men man kan ju förhålla sig till det, och till sakförhållandet, på mer eller mindre konstruktivt sätt... :banghead:

Det är säkert problematiskt och begränsande, det tvivlar jag inte alls på. Men man kan ju förhålla sig till det, och till sakförhållandet, på mer eller mindre konstruktivt sätt... :banghead:
Det var exakt det jag skrev. Men han läste det uppenbarligen inte så. Lite känsla i det upplägget skadar inte. Det är rätt vanligt att karlar framhåller sig som välutrustade för att de tror att det är något som kvinnor går igång på. Vilket jag också skrev som argument för att han skulle tjäna på att lägga fram det på annat sätt. Jag förstår dock helt varför han saknar framgång i sin dejting om det här är hans sätt att argumentera (i hans värld är det säkert pga andra faktorer…).

Jag känner av någon anledning på mig att vara välhängd inte är orsaken till att han är singel. :sneaky:

Och märkligt nog tror såna män alltid att deras ensamhet beror på något de själva inte kan hjälpa 🙄

Oh, vad han påminner om min kränkta före detta kollega. Rent objektivt är han både lång och vältränad (kände att detta behövde betonas, välhängd har jag tack och lov ingen vetskap om han är, även om han själv gärna ville hävda det), så rent utseendemässigt borde någon absolut ha nappat. Men hans personlighet är så sjukt avtändande. När han inte spydde kvinnoförakt eller rasistiska fördomar runt sig (ganska korkat överlag att mala på om hur dumma i huvudet alla kvinnor är när det var exakt två män till förutom honom i vår arbetsgrupp, förutom chefen, alla andra kvinnor, så han var ju lugnt sagt i minoritet) så handlade samtalen uteslutande om varför han aldrig fick napp så snygg/vältränad/sexig/rolig/charmig han var. När nu både kortare/spinkigare/tjockare/fulare/tråkigare killar än han fick napp hela tiden.

Man bara 1) alla är inte helt utseendefixerade, 2) du är inte det minsta rolig så hur tråkiga de där andra killarna än är är de förmodligen roligare än du och 3) din personlighet är allt annat än charmig, grabben. Självinsikt, vad är det, liksom?

Det är stort för dig, man ska inte jämföra med andra :heart
Låter jättefint!
Det var jätte fint, vi hade haft en mysig kväll med promenad, fika och slappande i soffan med massor av prat. Han har ett särskilt leende när han skämtar lite med en, ser liksom ut som en busig unge. Så charmigt.

Men mitt ex förstörde verkligen all glädje för närkontakt med män. Två pussar nu och jag är så rädd för vad min nuvarande vad vi nu är tänker ska hända. Jag är inte redo för mer. Jag visste att jag var skadad fysiskt av exet, rätt så rejält faktiskt, inte bara jag som upplevde det utan även läkare såg det och dom föreslog polisanmälan men jag vågade inte. Och jag blev psykiskt förstörd så att jag varit singel i 8 år och varit inställd på att aldrig mer ha ett förhållande. Förstår inte varför jag nu utsätter mig för att vara ensam med en man, ha någon minsta kontakt och är så nervös inför imorgon att det känns som att jag ska kräkas.

Men ska jag öva och våga mer är ju han rätt att öva på och jag måste ju någon gång klara det här men jag fylls av ett så extremt hat mot han som gjorde allt sjukt med mig och förstörde allt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 474
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka