Dejtingtråden 32

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att pausa HP, finns en jag är jätteintressad av och vi har aldrig träffats, men det är bara en massa missförstånd sedan han kom hem från semestern.

Jag undrar om jag inte ska skita i dejtandet helt och hållet och lägga mer tid på att ta hand om mig. Hoppas jag kan börja simma igen, de öppnar i början av september. ❤️

Jag har långlunch med en på fredag och jag misstänker att han som deklarerade hur mycket han bryr sig om mig och skulle komma med geväret om jag behövde honom kommer vilja ses i helgen. Knight in shining armour 😅

Om jag pausar HP så hinner jag med både mig och de dejter jag redan har i veckan. Bett Missförståndet att ringa istället för skriva då det bara blir så fel hela tiden.

Glömde bort en dejt? Han har varit borta en månad, hör hela tiden av sig och vill träffas så får se hur det blir när han kommer hem.

Lunchdejten från i torsdags skulle höra av sig när han kommer hem från en vecka utomlands, de två tidigare dejterna var trevliga men han har blockat mig på HP. Ja, ja. Jag gråter inte för det.

Helt galet, jag vet inte om jag orkar all bergochdalbana! 😅

Om livet är konstant skit bara för att du är singel så tänker jag att du behöver fixa till livet lite?
Jag håller med om detta. För ett antal år sen hade jag precis dessa tankar, och tyckte allt i mitt liv var skit, vilket jag fick till att det var för att jag var singel och ensam och ratad, typ. Det var även i den vevan jag träffade mitt ex, och i princip tvingade mig själv att försöka bli intresserad av honom för att han var intresserad av mig. För om jag fick en kille skulle ju allt lösa sig, trodde jag. Det gick inte så bra, jag var inte det minsta kär och efter ett tag var jag inte ens speciellt attraherad av honom, mot slutet störde jag mig på allt.

När andra delar av mitt liv föll på plats och blev mer stabilt släppte även det här. Idag är jag fullt nöjd med att vara själv och skapa mitt liv med mina djur. Jag tänker aldrig mer vara med en kille jag inte är kär i, bara för att jag "måste" eller för att "alla andra har pojkvän" eller "om jag tvingar mig kanske jag vill ha honom till slut".

Snyggingen har skickat en flirt, jag flirtade tillbaka och loggade sen ut. Han är både en kick men samtidigt inte, varför skulle han vara intresserad mer än tända på åldersskillnaden?

Jag var faktiskt på en dejt i helgen! Lessnade lite på att DB varit så extremt upptagen och det känns som att vi ALDRIG hinner ses, så när en kille jag skrivit litegrann med tidigare i sommar men aldrig hunnit (eller prioriterat) träffa hörde av sig i fredags och ville ta en öl, så tänkte jag "varför inte"?

Tyvärr så kände jag direkt jag såg honom IRL att det fanns noll och ingen fysisk attraktion, men kunde ju inte bara vända och åka hem igen. Så vi stack på pub och tog ett par öl (cider för min del), och han var rätt trevlig att prata med som tur var. På väg hem följde han mig till tåget och erbjöd sig att värma mig medan vi väntade, men jag avbjöd lite försiktigt. Nästan direkt jag kommit hem hörde han av sig och frågade om vi skulle ses igen, varpå jag körde "möjligtvis som vänner?"-svaret. Sedan har han varit tysst, skönt med killar som respekterar ett "nej" även om det är inlindad. :up:

Spenderade f.ö. stora delar av dagen i går på att "bråka" med DB medan han försökte jobba, inte särskilt lyckad givetvis... han blev sur och irriterad och jag ledsen. Men till slut när jag berättade att jag var "nere" pga andra saker och därför extra needy och otålig, så tog samtalet en vänding, och innan läggdags så övergick konversationen i poesi (jag skriver dikter ibland för att få ner känslorna på papper, og han responderade med samma "mynt") och jag fick känna mig lite sedd och uppskattad igen. Så ja.... Hoppast verkligen vi hinner träffas snart.

Jag håller med om detta. För ett antal år sen hade jag precis dessa tankar, och tyckte allt i mitt liv var skit, vilket jag fick till att det var för att jag var singel och ensam och ratad, typ. Det var även i den vevan jag träffade mitt ex, och i princip tvingade mig själv att försöka bli intresserad av honom för att han var intresserad av mig. För om jag fick en kille skulle ju allt lösa sig, trodde jag. Det gick inte så bra, jag var inte det minsta kär och efter ett tag var jag inte ens speciellt attraherad av honom, mot slutet störde jag mig på allt.

När andra delar av mitt liv föll på plats och blev mer stabilt släppte även det här. Idag är jag fullt nöjd med att vara själv och skapa mitt liv med mina djur. Jag tänker aldrig mer vara med en kille jag inte är kär i, bara för att jag "måste" eller för att "alla andra har pojkvän" eller "om jag tvingar mig kanske jag vill ha honom till slut".

Jamen exakt. Klart man kan sakna en partner/relation som singel men det fixar ju inte livet liksom. Man måste ha ett bra liv i grunden.

Men snacka inte ner dig själv! Varför skulle han inte vara intresserad av dig och alla dina fina sidor? Ge honom en chans. Om ingenting annat bara för att bekräfta dina egna fördomar.
Jag vet varför han hör av sig, han vill komma hit av en enda anledning och vi har inget gemensamt. Jag vill inte ligga med honom, om jag sprang ihop med honom på krogen och inte visste hans ålder hade jag mycket väl kunnat gjort det, men jag tycker 15 år är för stor åldersskillnad för att det ska vara ok för mig.

Jägaren gav en invit idag?!
Eller jag skrev och frågade hur han hade det, han slappade efter intensivt med jobb
Men han skrev och frågade om jag ville hitta på nåt imorgon!

Föreslog paddling, om jag hittar hundvakt.
Annars minigolf?
Vill ha aktiviteter, gärna med hund.
Ta med hunden på paddling?

Jag vet varför han hör av sig, han vill komma hit av en enda anledning och vi har inget gemensamt. Jag vill inte ligga med honom, om jag sprang ihop med honom på krogen och inte visste hans ålder hade jag mycket väl kunnat gjort det, men jag tycker 15 år är för stor åldersskillnad för att det ska vara ok för mig.
Asch - ett bra ligg har knappast nån ålder 😬. Jag flirtar skamlöst med en som är 15 år yngre och skulle lätt ligga om han verkar liggbar även IRL.

Jag besöker väl den här tråden igen...
Hade en hemsk start på sommaren med att bli mer respektlöst behandlad än vad jag nog någonsin blivit. Riktigt skit var det. Främst för att det var en kille som hade "jagat" mig i en månad först och jag sa först nej till att ses, att jag inte var redo. Sen gick jag till slut med på det och han var väldigt övertygande om att han minsann inte bits, behandlar folk med respekt och "i värsta fall slutar vi som vänner, i bästa fall något annat". Citat. Det blev inte riktigt så. För att göra en lång historia kort: det blev skit av allt.

Har nu försökt ta upp dejtandet lite igen och skaffade tinder för första gången på ett bra tag här nyligen. Gick på min första dejt i söndags, en kort frukostdejt. Hade inga direkta förväntningar utan tänkte mest att jag behövde gå utanför min komfortzon, och tur var väl det! Han var snyggare och trevligare än jag trott. Över förväntan hehe. Han skrev 10 minuter efter dejten och tackade för den och skrev att det var kul att ses. Ganska kort och koncist. Jag svarade också rätt kort och tackade för träffen och höll med om att det var kul. Sen var det tyst fram tills nu ikväll när han skrev igen. Jag hade tolkat hans korta meddelande från igår och sen tystnad som att han nog inte ville ses mer, men jag hade nog fel då verkar det som. Tror jag. Så det ska väl förhoppningsvis bli en andra dejt där.

Har lite andra inplanerade också som vi får se om de blir av. Brukar aldrig dejta flera samtidigt, men det är ju bara förstadejter och jag är van att någon alltid ställer in ändå, eller att det helt enkelt inte klickar. Vi får se. Fokus nu ligger väl i alla fall främst på att det verkar bli en andradejt med frukostkillen. :)

Själv misstog jag mig grovt på C. Trodde verkligen att en person med eget driv och egna intressen skulle förstå att jag har ett eget liv.

Fritt citerat: ”jag tror det kommer vli svårt med spontaniteten med avseende på att det är så mycket med dina djur”

Bye bye raring - jag är inte typen som sitter på röven och väntar på att du ska ha tid att vara spontan.

När vi kramades och sa hej då nyss jag och han jag dejtar sa jag att jag behövde göra en sak och så lutade jag mig fram och pussade honom på kinden, då sa han att han också ville göra så och pussade en lång puss på min kind. Jag blev helt stirrig och nervös efter och frågade om det var ok att jag gjorde så och han sa att han också ville det. Jag känner mig lite smått livrädd pga kroppskontakt och vad sånt leder till men jag behövde verkligen få röra vid honom och ta ett steg fram. Så länge sen jag pussade någon.

Jag vet att pussar på kinden är jätte lite för vissa, kanske inget alls,men det här var inga obetydliga pussar, dom betydde så mycket. Och det gör mig rädd. Att släppa någon nära både fysiskt och psykiskt.

När vi kramades och sa hej då nyss jag och han jag dejtar sa jag att jag behövde göra en sak och så lutade jag mig fram och pussade honom på kinden, då sa han att han också ville göra så och pussade en lång puss på min kind. Jag blev helt stirrig och nervös efter och frågade om det var ok att jag gjorde så och han sa att han också ville det. Jag känner mig lite smått livrädd pga kroppskontakt och vad sånt leder till men jag behövde verkligen få röra vid honom och ta ett steg fram. Så länge sen jag pussade någon.

Jag vet att pussar på kinden är jätte lite för vissa, kanske inget alls,men det här var inga obetydliga pussar, dom betydde så mycket. Och det gör mig rädd. Att släppa någon nära både fysiskt och psykiskt.

Det är stort för dig, man ska inte jämföra med andra :heart
Låter jättefint!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
Kultur Nu är den igång! Såg första avsnittet precis och jag är helt såld. Känns som en serie för lite äldre barn, och även perfekt för en...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
6 474
Senast: MML
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 228

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka