Vilken app är du på?Tror karlarna blivit galna idag, jag fick logga ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken app är du på?Tror karlarna blivit galna idag, jag fick logga ut!
HPVilken app är du på?
Och nu har vi bokat in en till dejt, ska gå på bio.Jag var på dejt igår, och för en gångs skull så gillade jag killen, var ett tag sedan nu. Dessutom gillade han mig tillbaka
Jag har blivit frågad (När jag jobbade som brevbärare, så inte snyggaste outfiten på mig). Jag var väl 23 eller nåt. Tackade nej. Var i en stadig relation och hade nog inte varit så pigg på det i vilket fall.Har ni frågat någon som ni sett på stan bara sådär om en dejt någon gång? Var det nervöst? Vad fick ni för respons och hur gick det?
Och kan ju vända på frågan också - har ni blivit utbjudna på dejt spontant på stan? Vad svarade ni?
Jag tittar på en serie (29) där de gör det.
Jag har blivit frågad (När jag jobbade som brevbärare, så inte snyggaste outfiten på mig). Jag var väl 23 eller nåt. Tackade nej. Var i en stadig relation och hade nog inte varit så pigg på det i vilket fall.
Jag har fått frågan om dejt av random snubbe på stan kanske 3-4gånger. Sagt nej alla gånger. Kände mig inte särskilt smickrad någon av gångerna faktiskt. Jag vill kunna gå min egen värld utan att någon ska ge inviter.Har ni frågat någon som ni sett på stan bara sådär om en dejt någon gång? Var det nervöst? Vad fick ni för respons och hur gick det?
Och kan ju vända på frågan också - har ni blivit utbjudna på dejt spontant på stan? Vad svarade ni?
Jag har fått frågan om dejt av random snubbe på stan kanske 3-4gånger. Sagt nej alla gånger. Kände mig inte särskilt smickrad någon av gångerna faktiskt. Jag vill kunna gå min egen värld utan att någon ska ge inviter.
Nä ingen var direkt otrevlig, tjatade lite men tackade sen för sig och gick. Är väl mer situationen att man bokstavligen bara går rakt fram på en gata, möter en random människa som tycker man är snygg och bjuder ut på dejt. Det känns lite, vet inte, men typ exposed.Hmm, nä det är klart att det kan kännas så också! Hoppas ingen varit otrevlig iaf utan kunnat ta ditt nej.
Nä ingen var direkt otrevlig, tjatade lite men tackade sen för sig och gick. Är väl mer situationen att man bokstavligen bara går rakt fram på en gata, möter en random människa som tycker man är snygg och bjuder ut på dejt. Det känns lite, vet inte, men typ exposed.
@strawberrysylt Jag har funderat en del på detta. Åt båda hållen. Jag kan fan inte bestämma mig för vad jag tycker. Egentligen känner jag väl starkast att jag vill bli lämnad i fred som kvinna av män och den typen av "uppskattning". Å andra sidan så gillar jag de där små mötena människor emellan men kanske egentligen mer på nivån av ett leende av en främling som flyttar sig/man flyttar sig på på trottoaren o så. Jag vet inte riktigt hur det hade kunnat upplevas intressant och respektfullt att faktiskt fråga om en dejt.
Min bror träffade sin tjej så dock, i ett helt annat land på semester så det händer väl.
Jag vet en som kommenterade något på en person den mötte på gatan, (vill inte gå in i detalj), de pratade lite, träffades och är nu gifta med barn.Har ni frågat någon som ni sett på stan bara sådär om en dejt någon gång? Var det nervöst? Vad fick ni för respons och hur gick det?
Grejen är ju att en aldrig vet om det är en psycho stalker som kommer följa efter och mörda en, eller om det är nån som verkligen menar väl. Och det är livsfarligt att avvisa en del män, så en kan aldrig ta den typen av "inviter" på ett avspänt sätt.@strawberrysylt Jag har funderat en del på detta. Åt båda hållen. Jag kan fan inte bestämma mig för vad jag tycker. Egentligen känner jag väl starkast att jag vill bli lämnad i fred som kvinna av män och den typen av "uppskattning". Å andra sidan så gillar jag de där små mötena människor emellan men kanske egentligen mer på nivån av ett leende av en främling som flyttar sig/man flyttar sig på på trottoaren o så. Jag vet inte riktigt hur det hade kunnat upplevas intressant och respektfullt att faktiskt fråga om en dejt.
Min bror träffade sin tjej så dock, i ett helt annat land på semester så det händer väl.
Jag vet en som kommenterade något på en person den mötte på gatan, (vill inte gå in i detalj), de pratade lite, träffades och är nu gifta med barn.
Jag tog ju tag i en kille i helgen (han jobbar på en ica här i stan och min kompis och hennes kille har tyckt vi skulle träffas )
Han la till mig på Facebook åtminstone
Dock var jag ju påverkad, skulle nog inte våga göra det nykter.
Grejen är ju att en aldrig vet om det är en psycho stalker som kommer följa efter och mörda en, eller om det är nån som verkligen menar väl. Och det är livsfarligt att avvisa en del män, så en kan aldrig ta den typen av "inviter" på ett avspänt sätt.
För all del, var trevlig mot folk och våga prata. Men det krävs extrem taktkänsla och stor medvetenhet runt hur utsatta många kvinnor känner sig.
Jag upplever inte att det är ett storstadsfenomen. Jag blev raggad på utanför en mack längs e20 när jag var i 20-årsåldern. Jag satt i min bil och drack kaffe när en långtradarchaffis klättrade ur sin hytt, knackade på min ruta och sa att han sett mig i butiken och bara kände sig tvungen att fråga om jag ville besöka honom i hans hytt. Jag vart på tok för arg för att bli rädd, just då, men i efterhand...Aaaw! Ja, man kan ju missa nåt stort om man inte vågar ta chansen också...
Haha, ja de va väl mest nyktert jag tänkte på iofs, men kul! Hoppas ni börjar prata på fb då!
Oj, men det förstås...
Alltså jag känner det här kanske beror på lite vart man bor också?
Eller asså jag fattar att alla sorts människor finns överallt, tyvärr, men känns ju som om ju fler folk (storstad), desto fler stalkers rent statistiskt... och desto fler som tänker så?
Haha inte för att jag hade tänkt gå på nån främling och fråga, men nu blev det ju genast ännu svårare (för folk/mig) att hitta nån känner jag om det är såhär folk känner inför att bli spontant frågade.
Fy fan, vad vidrigt.Jag upplever inte att det är ett storstadsfenomen. Jag blev raggad på utanför en mack längs e20 när jag var i 20-årsåldern. Jag satt i min bil och drack kaffe när en långtradarchaffis klättrade ur sin hytt, knackade på min ruta och sa att han sett mig i butiken och bara kände sig tvungen att fråga om jag ville besöka honom i hans hytt. Jag vart på tok för arg för att bli rädd, just då, men i efterhand...
Ja, jag har ju iofs blivit frågad hur mycket jag skulle ta för ett ligg. Vid busshållplatsen, på väg hem från jobbet.Jag upplever inte att det är ett storstadsfenomen. Jag blev raggad på utanför en mack längs e20 när jag var i 20-årsåldern. Jag satt i min bil och drack kaffe när en långtradarchaffis klättrade ur sin hytt, knackade på min ruta och sa att han sett mig i butiken och bara kände sig tvungen att fråga om jag ville besöka honom i hans hytt. Jag vart på tok för arg för att bli rädd, just då, men i efterhand...