Inte direkt på stan, men jag bjöd ut en kille som satt bredvid mig på tåget (vi hade snackat typ halva vägen) från Karlstad till Göteborg, vi dejtade faktiskt ett par månader efter det.
Hade någon kommit fram till mig helt random på stan hade jag absolut tyckt att det va creepy.
Åh, vad roligt!
Okej! Ja, det har du rätt i, jag funderade på det där också, att det blir ju bättre och en lite annan sak om man pratat en liten stund innan, fast det fortfarande är en främling.
Jag har blivit tillfrågad om mitt nummer på stan ett antal gånger. Nu räknar jag inte med krogen då. Men nu är det vanligare att folk frågar om t.ex facebook eller Snapchat, jag har inte Snapchat för jag är inte den som vill leva genom linsen på mobilkameran...jag testade att skaffa det en gång och fan vissa verkar inte göra annat än att sitta med frontkameran upptryckt i ansiktet och skicka hundratals filterifierade selfies om dagen! Avinstallerade appen när 7:e bilden på samma ansikte ur samma vinkel med hundöron-filter kom under mindre än en halv dag. Men tillbaka till ämnet.
Jag tycker det är smickrande, och om det är en person som är snygg och trevlig så har jag gett mitt nummer eller facebook-namn. Speciellt om det är en person man kanske småpratat med på bussen eller något och haft utbyte av det, jag hade en flirt med en kille jag träffade på det sättet. Så jag kan inte säga att jag har något principiellt emot det, men jag avskyr när någon man aldrig skulle vilja ha med att göra kommer fram på det sättet, t.ex när män 45+ försöker ragga upp eller kommenterar utseendet på mig som är i 20-årsåldern. Eller när det är uppenbart påverkade människor som hällt i sig lite mod och flamsar fram nån replik.
Jag fick mitt första jobb genom att gå på gatan utanför en juvelerarbutik och mannen som hade det kom ut och stoppade mig och frågade om jag ville arbeta där. Det blev dock inte långvarigt eftersom jag insåg att han insisterade lite väl ofta på att jag noggrant skulle putsa de nedersta hyllorna där smyckena stod på display.
Så jag är svag för komplimanger, smicker och beundran och gillar därför när någon kommer fram ute (när det är en person med realistisk självbild). Är alldeles för blyg för att ta kontakt själv dock.
Precis! Det jag menar, att en vettig person frågar en person i sin egen ålder osv!
Oj... ovanligt sätt att få jobb, synd att han visade sig vara så...
Jag har aldrig heller frågat nån helt random sådär, också blyg och ja, man behöver som sagt läsa av situationen också, så det inte uppfattas fel, blir ju tydligt här.
Jag har blivit utbjuden en gång. Åker en del taxi i jobbet och hade en väldigt social chaufför, vi babblade glatt hela vägen hem och när vi kom fram bad han om mitt nummer. Det kändes helt okej iom att vi faktiskt klickat hyggligt och pratat en stund, och han frågade när jag redan hade ena foten ute ur bilen så jag slapp sitta fast i bilen med en avvisad främmande man. Och han tog inte illa upp när jag avböjde.
Kul! Och som sagt, känns nog bättre om man pratat en stund sådär innan.
Bra gjort också att vänta sådär, om det var medvetet från hans sida och det var det nog... känns ju lättare för bådas del att fråga det sista man gör, ifall det skulle bli konstig stämning...