Jag vill nog sätta upp en mild protest här?
Jag menar inte att man ska ändra sig eller vara annorlunda, men ibland är det ju minst sagt behövligt och nyttigt att få vissa beteenden påpekade för sig. På så vis går det ju faktiskt att ändra sig.
Du skriver att flera tidigare dejter blivit ledsna på grund av att du skickat dubbla signaler. Det är väl absolut något i ditt beteende som du då kanske ska fundera över hur väl det funkar? Hade det varit din tidigare dejt som skrivit i tråden istället och som blivit ledsen och bränd för att snubben hon träffar skickat dubbla signaler och sen vill ha "tid" så hade det nog klingat ganska samstämmigt i inläggen - dumpa och move on, han vet inte vad han vill/är för omogen/vill säkert bara ligga etc etc.
Så jo. Nog kan man väl vara annorlunda än vad man är? Huvudsaken är väl att man alls vill ändra på sitt beteende, om nu någon tycker det blir problematiskt i vissa situationer. Men att rätt och slätt avskriva det som att "man är som man är", är i mitt tycke många gånger en ansvarsförskjutning.
/Slut på rant
OBS det är mer av ett sidospår än direkt riktad till din aktuella dejtingsituation
Håller med!