De värsta hundannonserna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: De värsta hundannonserna

:eek:

Som sagt, abortspruta. Om det av någon anledning inte skulle fungerat skulle jag tagit bort valparna.

Samma här.
puke.gif

Ja jag hittade en annons för ett tag sen korsning JRT/BC som rekommenderades som bra familjehundar! Jag själv blev mörkrädd!

Perfekt familjehund! Kan sysselsätta sig själv utan inblandning från familjen i evighet, dock rekommenderas en bra försäkring. Helst inte bara på dina egna saker, utan även grannarnas.

Kl

Kom upp en annons pp Facebook, jakthundar säljes 4000 kr/st blandning jämthund - chillerstövare (stavas)

Nog för att det är två jakt hundar men det är GANSKA starka instinkter du blanda drivande VS ställande. Det är också hundar som är karakterisera för att jaga olika djur dvs hare VS älg (+typ alla andra djur utan vingar som jagas) så funderara på vad man vill ha av den blandningen och vad som är tänkt att jagas.

Kanske är det så att man ska ha ett litet vadslagning innanan man släpper hunden: "idag satsar jag en slagtdel av det ev.fälda djuret på att hunden kommer att Driva älg ,prova ställa en hare, eller först driva och sedan ställa en Björn" :angel:

(schillerstövare;) är mest rävlinjer dock)
Vet annars en stövare de sköt älg för, den fick sedan käken avsparkad av en älg:grin:

kl

Rottis/tax hör väl till de jag blivit mer förvånad över. Rent sådär fysiskt..

Jag blir ledsen över alla 6-månaders "tuff ras"-unghundar som läggs ut pga allergi och annat skitsnack. Erkänn för i h-ete om ni inte klarar av hunden och berätta varför. Klart större chans att hitta vettigt nytt hem då!

Men blir ännu mer ledsen när de säljer hundar på kanske 14 år, kan man inte se till att behålla sista tiden då eller bara ta bort hunden? Känns verkligen inte ok att omplacera en så gammal hund till okänt hem, men det kanske bara är jag. Ok kanske till grannen eller en familjemedlem, folk den träffat, men nytt boende.. känns så hemskt.

Jag blir ledsen över alla 6-månaders "tuff ras"-unghundar som läggs ut pga allergi och annat skitsnack. Erkänn för i h-ete om ni inte klarar av hunden och berätta varför. Klart större chans att hitta vettigt nytt hem då!

Tyvärr tror jag att prio 1 är att bli av med jycken, och då är det väl bäst att bara tala om det fina med hunden. :crazy:

Men blir ännu mer ledsen när de säljer hundar på kanske 14 år, kan man inte se till att behålla sista tiden då eller bara ta bort hunden? Känns verkligen inte ok att omplacera en så gammal hund till okänt hem, men det kanske bara är jag. Ok kanske till grannen eller en familjemedlem, folk den träffat, men nytt boende.. känns så hemskt.

Det håller jag verkligen med om. Funderar på om det kan vara så att ägaren inte orkar ta det där sista beslutet som man ibland är skyldig att göra som djurägare och därför hellre lägger över "besväret" på nån annan.

Hittade denna idag:
Maskade.
Chipade.
50 % schäfer
30 % golden
20 % colli
Höft röntgade föräldrar. Starka o friska.
5500 kr. Ev. tiken Halvfoder.
Människan kan inte stava (maskade?? antar att h*n menar avmaskade) och det är en salig blandning. Och så vill h*n ha ut tiken på ev foder så det kan bli fler blandisar. Trist.

Eller kattspråk?

kl
Nån som sett de där annonserna där man kan tänka sig byte mot gräsklippare/valfritt :eek: i stället för pengar?

(schillerstövare;) är mest rävlinjer dock)
Vet annars en stövare de sköt älg för, den fick sedan käken avsparkad av en älg:grin:

Ja jag hade det någonstans i bakhuvudet(jagar inte själv) men just här jagas det mest hare inte så många som jagar räv med hund här, mest åtel som gäller men somsagt vet att stövare överlag är bra Alraund hundar där av mitt "+ de flesta andra andra vilda djur som inte har vingar".

Men somsagt ser inte poängen med att para dem med en jämthund överhuve taget, är helt övertygad om att dem som säljer valparna tycker att dem har kommit på nått jätte bra dock :angel:

Tråkigt på hunden som fick käken avsparkad men det skulle väl kunna hända alla hundar som jagar älg fast kanske risken är högre om man driver älg istället för att ställa älg?

Parningarna wachtel/jämte, wachtel/gråhund, wachtel/laika är ju inte heller helt ovanliga :grin::crazy:

kl

Rottis/tax hör väl till de jag blivit mer förvånad över. Rent sådär fysiskt..

Om jag inte minns fel så hittade jag en gång Chihuahua/Rottweiler, hur DET gick till vill jag gärna veta! :eek:

Svarade en gång på en omplacering, var inte säker på om jag vill ha valp eller en vuxen så tänkte liksom, man kan ju kolla! Hunden var enligt annonsen kontaktsökande, krävde iofs motion och aktivering men lät enligt annonsen snäll och trevlig.

Fick som svar att: Näe alltså den har svårt med främmande personer, andra hundar, inte ensamtränad och kommer troligast skälla massor om man lämnar den ensam!

Minns inte hur gammal den var, 4 kanske? Liksom, skriv i annonsen vad det finns för problem så slipper säljaren bli överöst av en jäkla massa svar från folk som söker det som står i annonsen, en snäll och kontaktsökande hund!

Om jag inte minns helt fel finns det en chi/rottis är på buke! Eller iaf väldigt liten hund/rottis.

Jag har träffat en rottis/tax, den var smällfet. Den var så fet att det är det ända jag kommer ihåg av mötet.

Mosa+fler.
Tror folk bara tänker, jakthund+jakthund, same shit diffrent names!

Tänkte också påpeka då alla "klagar" (hittade inget bättre ordval) på säljarna. Något jag tycker är oseriöst är om man träffar hunden en gång före man köper den. Det är en sak om den ligger 5h bort med bil, men att man träffar en hund en gång före man bestämmer sig om man vill ha den eller inte skulle jag aldrig kunna göra. Jag kollade på min nuvarande hund (köpte henne som valp) ca 4-6ggr (uppfödaren bodde i samma stad som jag) och ändå så var jag inte säker på om jag ville ha henne eller hennes syster. Men jag valde tydligen rätt då hennes syster är nu dominant, agressiv och har AD. Så lite tur kanske man har ändå?

Hade en köpare rännt här 6 ggr utan att bestämma sig hade den inte fått köpa någon hund. Så det är väl olika hur man vill ha det. Att se valpkullen 6 ggr utan att bestämma sig är väldigt ovanligt. Bra valpar säljs snabbt.

Jag köpte min första dsg utan att ha träffat vare sig tik, hane eller valpar. Jag visste vilken stam jag ville ha och med en bra och seriös uppfödare var det inga som helst problem att välja vilken av valparna som passade mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 431
Senast: Vicks
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 588
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka