De värsta hundannonserna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: De värsta hundannonserna

*kl*

Det huskyn tillför BCn är knappast energi, snarare självständighet och en jävla jaktinstinkt. I kombo med BCns reaktivitet, mani på att förfölja rörelse och låga stresströskel så blir det ju en alldeles underbar hund *not*

Det är väl en jättebra blandning? En hund som vallar in bytet (collien), brottar ner det själv (amstaff/rottis), och dessutom orkar jaga det i evighet innan (husky)? Precis den sortens hund man vill ha springande lös!:p

Nej, huskyn drar hem bytet, även om bytet är fällt fyrtio mil bort :D

Fd. grannar hade en korsning husky/bc/dalmatiner. De blev precis så illa som man kan tänka sig. Men föräldrarna var ju så fina så då måååååste man ju skaffa valpar... (Denna hund köptes som förstahund till deras 12-åriga son.)

*KL*

Såg för ett tag sedan en annons om renrasiga blandrasvalpar. :D Vilka raser som var blandade fanns dock inte med i beskrivningen (men de såg ut som pudel/damm :angel:)

*kl*

Jag skrattar gott åt annonserna som börjar "Äkta blandrasvalpar" - vad skiljer en äkta blandrasvalp och en oäkta? ;)

*kl*

Det huskyn tillför BCn är knappast energi, snarare självständighet och en jävla jaktinstinkt. I kombo med BCns reaktivitet, mani på att förfölja rörelse och låga stresströskel så blir det ju en alldeles underbar hund *not*

OT, kategorin kuriosa.
Det var en artikel i Omkring i början av - 90 talet som beskrev en resa till Antarktis, med sig på båten hade de ett gäng Polarhundar o ett gäng BCs, tanken var att de skulle para sig med varandra o att avkomman skulle bli bättre ledare i spannet.
Problemet var att de höll sig till sina egna o beblandade sig inte med varandra. Så det bidde inga korsningsvappar.;)

Äkta blandraser väl när 2 5vägs korsningar möts och skapar en kull med 10vägs korsningar :D? Dvs när föräldrarna inte är renrasiga, renrasig + renrasig =korsning, fler än en ras inblandad =blandras.(dvs ingen har ngn aning om vad hunden har i sig)

OT, kategorin kuriosa.
Det var en artikel i Omkring i början av - 90 talet som beskrev en resa till Antarktis, med sig på båten hade de ett gäng Polarhundar o ett gäng BCs, tanken var att de skulle para sig med varandra o att avkomman skulle bli bättre ledare i spannet.
Problemet var att de höll sig till sina egna o beblandade sig inte med varandra. Så det bidde inga korsningsvappar.;)

OT, men det slog mig nu.

Ray Coppinger hade ju både BC och husky på sin tid som aktiv draghundsfantast. Han blandade rätt friskt, han ville ha lite hjärna i sina draghundar sa han ;)

:D

Jag tänkte.
Collie - Vallar allt. Dina barn, dina hästar och din man
Husky - Gör att de orkar valla dina barn, dina hästar & din man i evighet.
Rottis - Vaktar dig från dina barn, dina hästar & din man
Schäfer - Vaktar ditt hus från dina barn, dina hästar & din man.
Amstaff - Tacklar allt som kommer i närheten av dig. Inkl. dina barn, dina hästar & din man

Obs, fördommar fördommar ;)

:rofl: skrattar så jag får ont i magen, stackars den familj som tror de vill ha den hunden :p

100% rumsrena 8veckorsvalpar. Perfekta sällskapshundar. JRT och något annat superaktivt :crazy:

Sedan såg jag en "intressant" blandning tidigara idag, tax/dalmatiner/kines. Fast "favoritblandningen" är dock whippet/BC/"pitbull" :crazy:

Bläddrade igenom blocket lite fort för att se om jag hittade något.
Bortsett från alla 10v omplaceringar, "renrasiga" amstaff, staffe, rottweiler och andra tunga raser, så hittade jag något som gör mig förbannad.
Att man annonserar ut sin Eng. Bulldog hane till parning. Utan stamtavla=säkert alla fel dessa stackars hundar kan ha..

Och dessa renrasiga utan stamtavla kostar ju skjortan.

Tycker alla borde gå en kurs på buke innan de skaffar hund, speciellt innan de planerar att para sin fluffiga söta tik med sin stencoola 70 kilos vakthund :devil:

Jag tänkte.
Collie - Vallar allt. Dina barn, dina hästar och din man
Husky - Gör att de orkar valla dina barn, dina hästar & din man i evighet.
Rottis - Vaktar dig från dina barn, dina hästar & din man
Schäfer - Vaktar ditt hus från dina barn, dina hästar & din man.
Amstaff - Tacklar allt som kommer i närheten av dig. Inkl. dina barn, dina hästar & din man

:rofl::rofl::rofl:

Ja jag hittade en annons för ett tag sen korsning JRT/BC som rekommenderades som bra familjehundar! Jag själv blev mörkrädd!

Den här tyckte jag var ganska korkad

"Pris: 3 000:-

Liten hanhund till avel finnes. Svart/vit dvärgspaniel ca 25 cm hög mycket vacker Hane.
Vi finns i Norrbotten och han Lånas EJ ut till någon vid intresse kommer du/ni hit
Mailar bilder vid seriöst intresse Välkommen att ringa eller maila oss. "

Behövs det en förklaring?

Kl

Jag är en av dessa idioter som köpte en tragisk unghund som hade köpts utan framförhållning. Alltså, jag köpte honom som ägare nr två av rent medlidande. En blandning mellan (det här är ju nästan tragikomiskt) huskey, stövare och flat coated retriver. Sex av åtta i kullen var ute på försäljning en andra omgång....

Jo han är en handfull. Kräver extremt m motion å mental träning.

"Hej! Jag har en blandrastik på 10 månader. Hon är raserna: Rottweiler,Labrador,Border Collie, Pitbull och Jämthund. Hon är jättesnäll och trivs med andra djur av alla möjliga slag. Hon är intresserad av sökning och skulle nog bli en bra jakthund, men tyvärr :/ har vi inte tiden som hon behöver då vi fått ändringar i vardagen :/ Hon vill helst bo i hus, men det är inget krav ! Huvudsaken är att det nya hemmet har tillräckligt med tid och kärlek"

Hittad på blocket nu....:eek::crazy::grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 431
Senast: Vicks
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 588
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Oseriös avel 2023