De värsta hundannonserna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: De värsta hundannonserna

*kl*

Hörde om en 9v (tror jag) valp som skulle omplaceras PGA FELKÖP. Hur tänkte man där?

kl

"Min husky blandis söker hane för parning.
Hon är en snäll jätte göad hund som älskar barn.
Aldrig visat agrivisitet mot någon människa eller så.
Vill helst ha en samojed eller någon fluffig hund.
Hör av er på mail o skicka även bild.
Mvh"

*KL*

Åh gud... vad har man INTE sett på blocket...
Såg en kull valpar som var rottweiler/eurasier...

Eller vad sägs om en hund utan stamtavla för 9000? :D

Eller 7000 för att para med en amstaff där det inte i annonsen öht står om han är röntgad eller ens har stamtavla utan bara om hur stark han är?

KL

xxxxx är 75% lagotto 25% pudel på 2 år.
Är en supergod hund som älskar att mysa.
Väldigt mjuk i sättet och social.
Han är 39 cm i mank och väger 9 kg.
Han har parat förut med fint resultat.

Parningsavgift: 2000kr gratis omparning ifall tiken går tom. Avgiften betalas vid parningen.

Trist när man medvetet vill avla vidare på sin blandras - och dessutom tjäna pengar på det. Att det sen är lagotto i blandningen gör mig extra ledsen då jag vet vad den rasen kräver.

Såg också en annons där det stod att hanen var mycket fin och tom blivit BIS 3a...när man söker på regnr så står det inget om det, så att det var på en inoff. utställning missade man visst att säga.

Vad sägs om att köpa en fransk bulldog för 10 000 kr som på bilderna bor en och en i kompostgaller hagar som är 1 galler per sida. Dessutom säger dom att dom endast vill ha seriösa köpare, men vilken seriös köpare skulle köpa därifrån?
Står inget om att dom blivit vaccinerade eller något och inget om regristrering!

Eller vad sägs om en fransk bulldog för 15 000 kr som inte är reggad i skk då de ej har stamtavla.
Sägs ha alla papper i ordning och ha alla vaccinationer inkl rabies. Dessutom skriver dom klart och tydligt att priset är prutat och klart! :p

Kl
Jag blir alltid lika förvånad över alla frallor på Blocket. Oreggade valpar helt utan koll på föräldradjuren som sen säljs till nästan samma pris som de reggade.
Vem betalar 15k för en oreggad hund?

Jag tror faktiskt inte att folk förstår varför man ska ha en hund med stamtavla. Hade folk vetat hur viktigt det är tex med tunga raser, att föräldrar är fri röntgade, så hade väl ingen köpt en oreggad?

Precis som folk är så sjukt dåligt pålästa om sin hundras.

Hundar känns som en slit & släng vara numera och de ska därför vara så billiga som möjligt.

Ska jag betala 15 000 kr för en hund ska den komma från känt bra gener och gärna meriter på olika vis i stamtavlan!
Skulle ALDRIG ge dom pengarna för en oreggad!
Jag har t o m hittat skk-reggade frallor mycket billigare än 15.

Och sen alla blandraser som säljs enligt SKK's regler, som de skriver. Oreggad och blandras är ju precis vad SKK vill ha...

Och sen alla blandraser som säljs enligt SKK's regler, som de skriver. Oreggad och blandras är ju precis vad SKK vill ha...

Fast just den formuleringen kräver Blocket, samma för katt, fast då SVERAK, det bör betyda att de har rätt ålder, är vetbesiktigade o vaccinerade.

Fast just den formuleringen kräver Blocket, samma för katt, fast då SVERAK, det bör betyda att de har rätt ålder, är vetbesiktigade o vaccinerade.

...och det är ju faktiskt jättebra! Att något görs rätt med blandrasvalparna också... :angel:

Tycker det finns så många ledsamma, ogenomtänkta blandraser bara. Mellan raser som det riskerar att bli en massa negativa effekter emellan, så väl fysiskt som psykiskt. Jag har blandrashund själv och har väl egentligen inget emot fenomenet som så, men det paras verkligen hej vilt utan tanke på vare sig storlek, kroppsform eller behov.

Allra värst tycker jag annars att det är med alla omplaceringar, visst kan saker hända i livet som gör det nödvändigt och det är många gånger också bäst för hunden, men väldigt många hundar(och katter) söker nya hem pga allergi, tidsbrist osv osv, efter bara några veckor eller månader. Uppenbarligen inte särskilt genomtänkta köp...

Fast enligt SKK (och även SVERAK antar jag) så ska hundarna (katterna) även vara registrerade i respektive klubb också.

Fast enligt SKK (och även SVERAK antar jag) så ska hundarna (katterna) även vara registrerade i respektive klubb också.

Japp, men detta har uppenbarligen inte Blocket fattat, iom att de kräver den kommentaren i annonsen.

Japp, men detta har uppenbarligen inte Blocket fattat, iom att de kräver den kommentaren i annonsen.

Uppenbarligen inte för då skulle ju det vara förbjudet att annonsera ut blandraser :angel:

Kl
Vilken "rolig" tråd eller vad man kan säga om alla mer eller mindre deprimerande inlägg om oseriösa säljare men intressant läsning.

jag funderar allmänt på hur man skulle kunna öka medvetenheten bland folk av vikten att inte betala typ 15000kr för en blandras oavsett om man har pengar som gräs eller inte. Och vikten av att ta reda på vad rasera kräver som finns i blandrasen man köper och öka förståelsen för att generationer av framavlade instinkter,sjukdomar och rasbundna problem inte försvinner automatiskt för att man korsar två raser.

Kaukasisk Ovtjarka/amstaff

Husky/amstaff

Dessa blandraser ligger ute nu.

Jag gillar amstaff men skulle aldrig få för mig att köpa någon av ovanstående blandningar. Hade genast valt att abortera om det varit min tik.

Hörde här om dagen att man tydligen inte får regga BCs om föräldrarna har olika hårlag. Dessutom måste de ha hängande öron och väga över 20 kg, samt vara mest svarta.

Mina tre kunde omöjligt vara renrasiga, eftersom de A har olika hårlag, B har ståndöron och C den ena har mest vitt.

Däremot var personens korthåriga labbeliknande hund på 25 kg renrasig BC, men oreggad eftersom mamman var korthårig. För det hade minsann uppfödaren berättat att så var det.

När jag påpekade att samtliga mina har papper och riktigt bra stam och att man visst får regga valparna hur de än ser ut - OM föräldrarna är renrasiga och har gjort VP- så var jag dum och okunnig:grin:

Jag stötte på en person en gång som blev så otrevlig när jag vägrade erkänna att min hund inte var en blandras med border collie i att jag tillslut bara gick därifrån. Jag brukar av någon anledning inte bära med mig hans stamtavla från SKK där det står att han är en korthårig collie.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 431
Senast: Vicks
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 588
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka