De värsta hundannonserna

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: De värsta hundannonserna

kl

Nu va det visserligen inte en annons men min tik såldes med den fina anledningen

- Hon morrar på barnen när dom jagar henne och drar henne i pälsen :grin:

Hon hade INGA fredade zoner utan skulle tåla att barnen va på henne hela tiden.. Dom hade haft henne i... 3 veckor

*kl*

Haha hittade en väldigt roande "köpes"annons:

"Som ensamstående klarar jag inte av att ha hund på heltid, skulle därför vilja hitta en person som vill dela hund med mig. Dvs vi köper hund tillsammans, antingen en valp eller en yngre hund.

Jag är enbart intresserad av hanhundar och de raser jag vill ha är strävhårig Jack Russel, strävhårig tax och Petit Basset Griffon Vendeen. Raser med mycket jakt i så det får du gärna vara intresserad av då jag inte är det. Jag är mest intresserad av sällskapet.

För att det ska fungera behöver vi ha en någorlunda överensstämmande syn på uppfostran/hantering och att du är pålitlig som person. Jag bor i Vasastan (nära Karlbergs pendel) och det är bra om du inte bor alltför långt bort."

H*n söker alltså medvetet jakthund men är inte intresserad av jakt alls utan vill ha en sällskapshund - hur tänker man då?

kl

Jag fick ju en hund när jag fyllde 18 (om jag inte minns fel på året) av min dåvarande pojkvän. En valp som var något av det sötaste jag sett!

Men hans pappa var långhårig schäfer (med lite varg i sig, sades det) och mamman var schäfer, labrador, collie, border collie, rotweiler. :crazy:
Det blev en rätt bra hund, men han krävde mycket motion och mental träning på alla sätt och vis! Han flyttade när han var 3 ungefär av andra orsaker och har det idag jättebra hos en vän till familjen.

Annonsen som jag fick se efter jag fått honom, beskrev söta små valpar, utmärkta till sällskap. mamman är jättelugn och snäll. :grin:
Idag hade jag inte köpt en sådan hund.

*kl*

På Gumtree:
"Lurcher puppies. Malinois x Greyhound. Loving family dogs looking for their forever home. "

Kanske inte en Rolig annons, men definitivt bland de värsta. Vad får man egentligen om man korsar en greyhound med malle?
Imponerande att de stavade rasnamnet rätt.

Senast ändrad:

Vad sägs om annonsen där en person söker hane för parning av sin huskyblandning, hanen ska helst vara "samojed eller någon fluffig hund". Skönt att personen är noga med hanens egenskaper :grin:

Nja, då är nog långhårig dvärgtax/pitbull/dogo argentino/amstaff(?) (och om det var något mer i?)värre. Kompisens syrra köpte en av de valparna. Söt var han ju i alla fall! Såg ut som en kortbent minilabbe.

Kl

Surfade runt på best of blocket och hittade denna fina annons, vet inte om den är rolig eller bara tragisk.
blocket_489.jpg

Kanske valla älg och apportera inbrottstjuvar?

Kanske skulle vara en idé, vi har alltid talat om att vi borde träna hundarna att valla in älgarna på vårt jaktområde och det är ju heltklart att våra jämtar är för snälla för här kan vem som helst knalla in i tid och otid så det måste ju vara ultimata korsningen för mig och min sambo :angel:

*kl*

På Gumtree:
"Lurcher puppies. Malinois x Greyhound. Loving family dogs looking for their forever home. "

Kanske inte en Rolig annons, men definitivt bland de värsta. Vad får man egentligen om man korsar en greyhound med malle?
Imponerande att de stavade rasnamnet rätt.

En supersnabb krokodil :D

Jag har en sån där bc+3 raser, rätt intressant. Instinkterna krockar ju ibland.
Min fick jag av bekant, och visste vad jag fick, hon har fått det bästa av alla måste jag säga.

Jag letade sällskap till min för ett par år sedan, men gav upp efter alla knäppanonnser.
Ja är fortfarande chockad av hur många som säljer efter max 6 mån pga jobb, allergi eller barn.

Inte en hundsalu-annons, utan någon som letade dagmatte, men i den stod det (bland annat):
"Han ÄLSKAR andra hundar och rusar gärna fram vilket inte uppskattas av alla, så flexikopplet är ett bra hjälpmedel."

:crazy:
Det är väl precis en sådan hund som man inte ska ha flexi på...

Det där kan ju vara både "rätt" och "fel". Många gånger innebär flexi okontrollerade hundar som drar längst ut i kopplet och en ägare som tycker att h*n har kontroll eftersom hunden är kopplad. Men med en hund som inte kan gå lös kan ju flexi vara ett sätt att ge hunden mer frihet men man tar in den under kontroll vid just hundmöten.

Att folk inte funderar över vad de gör fel (tex bara låter hunden gå på gården?) istället för att tänka att hunden ska ha sönder saker resten av livet?

Det där kan ju vara både "rätt" och "fel". Många gånger innebär flexi okontrollerade hundar som drar längst ut i kopplet och en ägare som tycker att h*n har kontroll eftersom hunden är kopplad. Men med en hund som inte kan gå lös kan ju flexi vara ett sätt att ge hunden mer frihet men man tar in den under kontroll vid just hundmöten.

Jo, absolut. Jag har ju själv Wahidah i flexi för att kunna ha henne "lös" där hon annars inte bör vara lös av olika anledningar (främst för att inkallningen inte är 100 i alla miljöer) och aldrig att hon får rusa fram till andra hundar eller så pga det.

Men det var något med hela tonen i annonsen som fick mig att känna att det var troligare med en hund längst ut i flexit som for runt överallt okontrollerat, än en hund som går bra i flexi.. Jag hoppas dock att jag har helt fel!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 431
Senast: Vicks
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 584
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka