Sv: Dags att skaffa P-piller till dottern?? eller??
*kl*
Det är ju verkligen toppen att du och din dotter pratar om allt det viktiga som tagits upp i tråden.
Men... Personligen tycker jag att den enda anledning till att unga tjejer utan fasta förhållanden ska ha piller är att det kan skydda dem om de skulle utsättas för påtvingat sex.
I en sådan situation har man ju isf skyddat sig mot det enda man kan.
Jag håller med de som skrivit att p-piller,för många, är en ursäkt för att inte använda kondom.
Det är väl bara att erkänna att när man väl ligger där, tänd till tusen, så är det såå lätt att tänka "skitsamma, jag har ju skydd. Han hade säkert sagt till om det var ngt"
Nej, jag tycker inte nog faktiskt inte att man ska skaffa piller till sin så unga dotter, just för att de kan ge henne den ursäkten hur duktig hon än må vara.
Sjukdomarna känns så avlägsna när man är i den åldern, en graviditet å andra sidan känns som den större faran. Därför tror jag att man skyddar sig bättre om man inte har pillren.
Att informera, öppna dörrar, uppmuntra och förmana - toppen!
Jag själv skaffade piller när jag gick in i mitt första riktigt fasta förhållande. Mina vänner skaffade samtidigt men hade inte pojkvänner.
Det var inte stor omsättning på deras kondomer det året kan jag säga.