Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hoppas att allt går bra med honom! Hade varit kul att se en bild på honom... :) :)

Hihi! Har aldrig tänkt så på det sättet, men det var ju ganska fräckt!! :d :)

Ja bilder. :o Har tänkt uppdatera hemsidan hela sommaren men jag jobbar heltid och sen kommer nästa heltidsjobb när man kommer hem :D så det har inte funnits tid. Antar att jag kunde ladda upp några bilder men då måste jag läsa hur först. Jag ska se om jag lyckas i helgen kanske.

Ja det känns som att du har haft en del otur... Men nu vänder det säkert!
Ami är inne på sin 3:e månad. Dessa månaderna har verkligen gått snabbt. Men det känns som en hel evighet tills det är dags...

Nåja, jag har mycket att sysselsätta mig med fram tills dess, särskilt när Aragorn kommer hem från sommarbetet. Saknar lite att ha honom hemma nu, även om man är och hälsar på honom där borta. Samtidigt som man blir lite bekväm...

Nu i sommar har jag och Sebbe (pv som är snickare istället sysslat med att bygga hinder. Har 16 bommar kvar att måla... Sen får väl Aragorn inviga dem lite försiktigt så småningom.

Ja otur och krångel och har nog inte nämt mer än en bråkdel. Jag hoppas att det vänder nu. Ser i alla fall ljusare ut.

Ja det känns som evigheter och jag får ju vänta några månader mer än du. När är beräknad? Janne blir runt 18 juni.

Jag har också att sysselsätta mig med. Lite för mycket så Tizzan ska säljas nu. Kommer väl antagligen att sälja Cirren när han är lite mer igång. Så behåller jag Loppan att rida på i vinter. Sen kan jag ju rida Beauty efter nyår när lilleman är avvand. Om jag vågar mig upp vill säga. Hon kommer se ut så här: :bump::bump: :bump::bump: och matte lär se ut ungefär så här: :eek:. Sen ska stallet byggas klart så jag har mycket att göra.

Håller med om att det är skönt att alla hästar går ute på bete. Inget mockande än på ett tag. Men lite trevligare väder skulle önskas. En varm fin höst så de kan vara ute länge.

Låter kul med hindertillverkning (jag hade tänkt vara lat och köpa såna där plastbommar). Då har Aragorn något att träna på inför nästa år. Dagistiden är över och till hösten börjar skolan. :D

*K-L*

Hur är det med Lofty Roderik?

Jag vet inte om jag får svar egentligen men det märker vi.

Han mår fint nu. Strosar mest runt i sin hage och har ett helt eget fält att gå och äta på. Förhoppningsvis har han betäckt klart för i år. Har haft 2 fruar som båda är våra egna. En dräktig och en kvar att kolla.

Lite intressanta resultat från clifden.

En Janus-son vann klassen för hingstföl och blev reserv fölchampion.

En son till JJ vann ena hingsklassen.

Behåller hon färgen eller blir hon skimmel? Kan du inte berätta lite om henne. Är så kul att det finns ett syskon här på buke trots att han är så lite använd.

Hon är en trevlig liten tjej. Ca 130cm i mankhöld nu. Är det litet? Hon har stått still i växten ett tag nu, trots betesgång. Hon kommer att förblir svartbrun. Hon har en bra typ, tycker jag och rör sig mycket trevligt. Tyvärr är hon tåvid fram. Tänkte vänja henne vid träns nu och börja tömköra under hösten, och sen köra in henne nästa sommar.

Som jag tänker nu ska jag behålla henne till 5-6-årsåldern om jag kan hitta nån som vill tävla henne.

Hon är en trevlig liten tjej. Ca 130cm i mankhöld nu. Är det litet? Hon har stått still i växten ett tag nu, trots betesgång. Hon kommer att förblir svartbrun. Hon har en bra typ, tycker jag och rör sig mycket trevligt. Tyvärr är hon tåvid fram. Tänkte vänja henne vid träns nu och börja tömköra under hösten, och sen köra in henne nästa sommar.

Som jag tänker nu ska jag behålla henne till 5-6-årsåldern om jag kan hitta nån som vill tävla henne.

Hon kommer säkert att växa lite till i alla fall. Minns inte vad mina var som 1-åringar men nu borde du ju kunna göra det där tattarmåttet för att se hur stor hon blir ungefär.

Kul att hon håller sig svartbrun. Det kommer ju min lille också att göra. Medvetet val ifrån min sida när vi valde hingst. Det är ju inte säkert att hon förblir tåvid när hon breddar upp sig. Det är ju istället bra att de är lite tåvida annars blir de inåttåade.

Hur är hon i temerament och så?

Jag har gjort tattarmåttet och fick henne till 145cm, så vi får väl se om det stämmer. Hon är väldigt snäll och lätthanterlig, där har hon väl både mor och far att brås på.

Jag har gjort tattarmåttet och fick henne till 145cm, så vi får väl se om det stämmer. Hon är väldigt snäll och lätthanterlig, där har hon väl både mor och far att brås på.

Låter lagom. Jag får ju vänta ett halvår innan jag kan prova på "lilleman". Men han är rätt stor redan, långbent och med :love: halsansättning.

Temperamentet är det inte heller några problem med här fast han börjar bli lite tuff nu (testperiod) men är himla enkel att tillrättavisa även utan fysisk kontakt.

En liten fråga.

Får man DNA-kiten i år också? Eller får man beställa själv?
Är ju snart dags för id-koll på de små liven.

Åhh, vad skönt att höra...:banana: då var det nog bara snack jag hörde om att han var dålig tidigare i sommar.
Han är verkligen en underbar individ!!!

Jag fick inget dna-kit förra året utan fick beställa själv.

När fick du betäckningsrapporten att fylla i? Det börjar ju närma sig id-koll och den borde väl kommit egentligen är ju ett tag sen jag ringde de och vi har betalt fölavg. Jag får väl ringa och påminna.

Jag fick den tillsammans med fakturan på levande fölavgiften efter att jag skickat in lappen om resultat av betäckning. Alltså innan jag betalt fölavgiften.

Senast ändrad:

Jag fick den tillsammans med fakturan på levande fölavgiften efter att jag skickat in lappen om resultat av betäckning. Alltså innan jag betalt fölavgiften.

Ah. Okej. Jag fick inte med den lilla lappen, tänkte att de kanske skickade den med fakturan. Men då får jag ringa imorgon så jag får alla papper.

*kl*

Bild/filmbomb på Tiger eftersom jag suttit med smalband hela sommaren :D

Körningen i våras. Första gången vi kör ute o han går fram överallt o lyssnar som en gud :love:

http://s80.photobucket.com/albums/j178/bmwfia/Tiger/?action=view&current=PICT0431.flv

Lokalutställningen i Ängelholm 14 juli. Har vilat en månad o skrittats avsuttet 1 månad.

Fick många bilder på ett bakben.... två bakben... frambenen i skritt.... rumpan... Men här stod han still så då lyckades mamma :D

http://i80.photobucket.com/albums/j178/bmwfia/Tiger/PICT0941.jpg

88788 = 39 S

8 - Mycket god typ
8 - Vackert huvud, välformad något brett ansatt hals, lång, något brant bog, god muskulatur i rygg o kors
7 - Något vinklad i hasen, ngt vek i sina kotor bak
8 - Avspänd rörlig skritt med god genomsläpplighet
8 - Lätt med god energi o rörlighet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 311
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 631
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 750
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 080
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka