Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Vi får nog allt skriva ihop en lista på våra dräktiga ston nu. Det är ju några stycken.

Janville dräktig med Lofty Roderic.

Nefertite dräktig med "Packie".

Gorizia dräktig med Poetic Justice.

Grattis!!! Vad roligt!!! :banana: :banana: :banana:

Syns lång väg på Ami att hon är dräktig också, hon ser så stolt och nöjd ut så! :)

Jag är så himla glad. Den här sommaren har verkligen inte varit rolig alls så det känns som en enorm lättnad att hon blev dräktig.

Hur långt har Ami kommit i sin dräktighet?

Hur går det med era fölungar (ni som är lyckligt lottade att ha en sån i hagen :love:)?

Min "lilleman" växer så det knakar. Fölpälsen är borta sen flera veckor tillbaka och har avslöjat att han blir svartbrun men med mindre ljust runt ögonen än vad mamma har och svart på insidan av bakbenen. Han har ju ärvt pappas svarta fläckar på de vita kotorna, vilket jag tycker är himla kul. Ser ut som färg som runnit på hovarna. (Ni ser det svarta längt ner mot hovarna om ni tittar noga).

12371.jpg

Min Sally växer också så det knakar, och är liksom sin mamma var och sin syster är mkt välmatad och tjock. Sr just nu ut som en liten quarter, med jätterumpa och bred rygg. Hon har faktiskt mkt bra ben, helt rättställd, och kan springa riktigt fint. Har redan skimlat ur ordentligt, är grå i både man och svans.

Igår fick hon träffa hovis för första gången och skötte sig fint, stog helt själv och lyfte bakhovarna efter att vi haft vissa kontroverser med framhovarna:smirk:

Såg ut så här för en dryg månad sedan:

12673451.jpg

Med mamma och beteskompisar:

12673452.jpg

Jag har ingen fölis i år men visar gärna min ett-åring e. Garryhack Frederick. Hon hade träns på sig för första gången i går. Men det var i cob och alldeles för stort, så det blir till att köpa ett ponny-träns istället. Har tänkt börja vänja henne vid det nu så jag kan köra in henne nästa sommar.

13676921.jpg

Janville dräktig med Lofty Roderic.

Nefertite dräktig med "Packie".

Gorizia dräktig med Poetic Justice.

Amirett T dräktig med Ashfield Cathal Crobdhearg.

Hur går det med era fölungar (ni som är lyckligt lottade att ha en sån i hagen :love:)?

Min "lilleman" växer så det knakar. Fölpälsen är borta sen flera veckor tillbaka och har avslöjat att han blir svartbrun men med mindre ljust runt ögonen än vad mamma har och svart på insidan av bakbenen.

Hoppas att allt går bra med honom! Hade varit kul att se en bild på honom... :) :)

Han har ju ärvt pappas svarta fläckar på de vita kotorna, vilket jag tycker är himla kul. Ser ut som färg som runnit på hovarna. (Ni ser det svarta längt ner mot hovarna om ni tittar noga).

12371.jpg

Hihi! Har aldrig tänkt så på det sättet, men det var ju ganska fräckt!! :d :)

Jag är så himla glad. Den här sommaren har verkligen inte varit rolig alls så det känns som en enorm lättnad att hon blev dräktig.

Hur långt har Ami kommit i sin dräktighet?

Ja det känns som att du har haft en del otur... :( Men nu vänder det säkert! :)

Ami är inne på sin 3:e månad. Dessa månaderna har verkligen gått snabbt. Men det känns som en hel evighet tills det är dags...

Nåja, jag har mycket att sysselsätta mig med fram tills dess, särskilt när Aragorn kommer hem från sommarbetet. Saknar lite att ha honom hemma nu, även om man är och hälsar på honom där borta. Samtidigt som man blir lite bekväm... :o :D

Nu i sommar har jag och Sebbe (pv som är snickare ;) ) istället sysslat med att bygga hinder. Har 16 bommar kvar att måla... Sen får väl Aragorn inviga dem lite försiktigt så småningom. :)

Senast ändrad:

Hon är så söt! Hur går det med Maggie May förresten?

Maggie är stor, jättestor.....Hmm, vet ej om hon tänker växa över. Sen är hon kanske inte världens snyggaste, fast det är så svårt att säga. Men hon är världens snällaste och gosigaste häst, och blir alltid lika glad när hennes matte kommer och hälsar på henne. Kanske ska vi iväg på en liten lokal klubbgrej i helgen, en brukstrail. Fast Maggie tycker att allting som påminner om bommar och liknande är läskigt, så det kommer väll att gå käpprätt....Fast lite träning skadar inte!

För oss stackare som inte kan vara på plats idag så verkar CPBS ha gjort en ansiktslyftning av sin website och resultaten av klasserna har redan börjat läggas ut:bump::bump::bump:

För oss stackare som inte kan vara på plats idag så verkar CPBS ha gjort en ansiktslyftning av sin website och resultaten av klasserna har redan börjat läggas ut:bump::bump::bump:

Oj är det redan. Fy vad fort tiden går.

Janus kom 4a i hingsklassen. (någon som vet varför inte Lotta står som ägare?)

Jag har ingen fölis i år men visar gärna min ett-åring e. Garryhack Frederick. Hon hade träns på sig för första gången i går. Men det var i cob och alldeles för stort, så det blir till att köpa ett ponny-träns istället. Har tänkt börja vänja henne vid det nu så jag kan köra in henne nästa sommar.

13676921.jpg

Behåller hon färgen eller blir hon skimmel? Kan du inte berätta lite om henne. Är så kul att det finns ett syskon här på buke trots att han är så lite använd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 311
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 631
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 750
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 080
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka