Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Veterinären odlar sådana prov själv. För snabba resultat, hon är högbrunstig och är betäckt ikväll, den brunsten hade vi ju missat om hon inte odlat själv.

Nu har paparazzin varit ute i buskarna och fotat lite föl! Bilderna är suddiga, eftersom det var lite skymmning och dimmigt ute. Håll till godo!

12673451.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/12670000-12679999/640x480/12673452.jpg

http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/12670000-12679999/640x480/12673453.jpg

hur stora är era 1 åringar nu ???

Mätte min lite snabbt o han är 141 :eek: :eek:
Storebror ,3 år , är 153 fram o 156 bak.. vad tusan har mina för gener egentligen??!!?? begriper inte :p

Tror jag tar hem Neffi till helgen. Börjar kännas så himla sent och då hinner jag fundera lite på vad jag ska göra samt kanske ta ett tidigare ultraljud innan RIKS, försöka hinna dit och kika och sen se om det finns möjlighet att lägga bud på ettåringen som jag är sugen på.

Min 1-åring är 130cm i mankhöjd 135cm bak. Men hon är född i mitten på juli. Mamman är 146 och pappan 147.

En betäckning till hinner du med om hon fortfarnde skulle vara tom. Jag fick föl i mitten på juli förra året och det var bara skönt att kunna ha dem ute dygnet runt ända från början.

Tråkigt om hon inte tar sig nu när hon varit där så länge.

Det handlar även om att jag inte kommer att kunna ta ledigt hur sent som helst under sommaren. Och vaka måste jag ju kunna göra.

Är hon tom nu så köper jag troligen ett föl/en unghäst. Så får jag vad jag vill ha utan "chansningen".

Hold Patricia Belle är redan såld.

Tänk vad olika fort det går att sälja hästar. Set ju en del hästar som ligger på annons i månader.

Vilken är du sugen på om man får fråga?

Betäckte Janne i förrgår och igår var hon inte så intresserad. Går på hippotrim samtidigt så håller verkligen tummarna annars ger jag nog upp för i år.

Jo jag vet att den yngre är såld men hon hade iaf fel färg.

Både Patches Beluga och Patience är mer intressanta ur färgsynpunkt (när man har möjlighet att välja så...)

Har fet beslutsångest.

Tycker det är verkar vara mycket krångel i år med att få stona dräktiga, men det är kanske inte så konstigt med tanke på vädret. (Eller är det bara i södra sverige som reget öser ner varje dag?)
Min är dräktig med Poeten, men hon betäcktes i maj när det var högsommarvärme.

Hur går det för dina andra ston?

Som om det hjälpte :rofl:

Min har ju varit hos hingsten sedan i maj.

Bara det gör att jag vill ha hem henne.

Japp, det var därför hon inte brunstade först, det var så varmt att hon blev skendräktig.:idea::rofl:

Haha ja hon kände sig väl uppblåst!

Eller så skämdes hon, hon var ganska naken när hon kom till Packie. Fick låna Janus täcken när det regnade för hon frös...

Nåja den här sista brunsten var liksom "bäst". Naturlig och i rätt intervall och så stod hon två dagar. Har hon inte tagit sig nu så tror jag inte det hjälper med ett försök till.

Det kan ju vara så att de inte är kompatibla också, det är ju svårt att veta.

Tror jag tar hem Neffi till helgen. Börjar kännas så himla sent och då hinner jag fundera lite på vad jag ska göra samt kanske ta ett tidigare ultraljud innan RIKS, försöka hinna dit och kika och sen se om det finns möjlighet att lägga bud på ettåringen som jag är sugen på.

Förstår hur du känner, man kan liksom inte hålla ut hur länge som helst. Madicken hade säkert tagit sig på den brunst hon har nu, men det får vara i år. Det är heller inte så kul att ha dem på station i månader.

Angående höjdfrågan på åringar:

Maggie är inte mätt men jag skulle gissa på 135 cm i manken, vilket ju inte är så alarmerande. Däremot så är hästen något av det mest välväxta jag sett. Lika bred i bringan som morsan sin, riktigt kraftiga ben och väldigt "färdig" Hon skulle lätt kunna gå för en 2-3-åring. Det verkar som hon fått mammas kropp och pappas ben, och det kan nog bli riktigt bra. Ska visa henne i höst, och se vad hon får för poäng då.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 311
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 631
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 084
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka