Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Tror ni att det blir lätt A för både C- o D-ponnyer eller går C-ponnyerna på MSVB?

"Connemaramästerskap i hoppning. Bed A1:a öppen för ponnyer max 148 cm och ryttare
max 18 år. Kat D max 110 cm, – 10 cm per kategori. Kategorieindelning,"

Det tolkar jag som att det är 100 cm för C-ponny, och ev. B-ponny går på 90

Citerar från Johanna (Nupilot) på Msn:
"Säg att man inte pratar om honom som läget är nu. Plus att JAG inte får prata om honom på Bukefalos."

Jag lägger mig helst inte i den diskussionen. Jag vet vad jag tycker om "reklamfrågan" men det är inte relevant, särskilt inte i den här tråden. Om det nu var det du menade. Det är inte enbart det Johanna syftar på, törs jag skriva.

Jag lägger mig helst inte i den diskussionen. Jag vet vad jag tycker om "reklamfrågan" men det är inte relevant, särskilt inte i den här tråden. Om det nu var det du menade. Det är inte enbart det Johanna syftar på, törs jag skriva.

Det var reklamfrågan jag tänkte på. Att hon har skrivit om sin hingst är väl inget att tycka nåt om? Det är väl upp till var och en.

Om du pratar med henne, säg att jag saknar hennes inlägg och glada sätt härinne. Det blev ganska tyst och trist utan henne!

"Connemaramästerskap i hoppning. Bed A1:a öppen för ponnyer max 148 cm och ryttare
max 18 år. Kat D max 110 cm, – 10 cm per kategori. Kategorieindelning,"

Det tolkar jag som att det är 100 cm för C-ponny, och ev. B-ponny går på 90

Jag har inte orkat läsa proppen. Men nu blir det ju mer rättvist för alla. Minns på Grevagården när B-ponnyn fick skutta över 1m hinderna - såg ju mer jobbigt ut för henne än för de stora maxade D-ponnyerna.

Citerar från Johanna (Nupilot) på Msn:
"Säg att man inte pratar om honom som läget är nu. Plus att JAG inte får prata om honom på Bukefalos."

Säg till henne att jag också saknar henne. Förstår verkligen hur hon känner sig. Jag höll mig borta ifrån bukefalos i 2-3 månader när mitt sto kastat.

Jag ska hälsa henne, från både dig och mizz_beauty. Vet att hennes dator har bråkat lite på sistone men hon är inloggad på Msn via mobilen då och då.

Jag tycker också att det är superbra med uppdelat i kategorier. Dock lär det ju slås samman, iaf med B- och C-ponnyerna men då har de iaf fått gå på sin egen höjd :)

Jag tycker också att det är superbra med uppdelat i kategorier. Dock lär det ju slås samman, iaf med B- och C-ponnyerna men då har de iaf fått gå på sin egen höjd :)

Så då blir det ev 3 connemarmästare? Jag trodde att alla slogs samman (men har fortfarande inte läst proppen :o - såjag kan ha fel).

Kategoriindelning kan ju tolkas på två sätt. Jag tolkade som att det var uppdelat även mästarvis, som i "riktiga" mästerskap. Annars har ju B- och C-ponnyer fördel tidsmässigt mot D-ponnyerna. T.ex.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 314
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 656
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 823
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 107
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation