Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hittade den ena tyska sidans lista efter att jag skrev frågan, men det står inga nummer, enbart på de hingstarna som är imp. Irland, de har med sina irländska nummer

*kl*

Hur funderar det med hingstar i tex. Tyskland och Frankrike? har de någon avelsvärdering eller är det bara att ta första bästa hingst? Har de någon stambok?
Undrar därför att jag aldrig sett några nummer på någon häst från tyskland eller frankrike.
Vet någon om det finns någon hingstlista för länderna?

Jag tror att det kanske är så att de måste bli godkända men att de inte har några nummer (halvbloden har jag inte heller sett nr på). När man kollar i katalogen ifrån hingstpremieringen så är det ett långt nummer efter den tyska hingstens föräldrar - JAG skulle gissa att det kanske är reg nr/chip nr eller liknande.

Har också sett de långa nummren, gissar på att det är registreringsnummer, för de följer ett visst mönster, börjar på en viss siffra och verkar sluta på födelseåret (har iaf sett 2 som gör det, men de flesta vet jag nite födelseåret på)

Nu har hon kommit! I morse fölade Madicken och det blev ett litet mörkbrunt stoföl. Just nu är hon lite trött och har svårt att dia, men har fått nappflaska av matte som hjälp på traven. Lillan är efter Grange Flynn Sparrow och ska få namnet Mustang Sally!

Nu har hon kommit! I morse fölade Madicken och det blev ett litet mörkbrunt stoföl. Just nu är hon lite trött och har svårt att dia, men har fått nappflaska av matte som hjälp på traven. Lillan är efter Grange Flynn Sparrow och ska få namnet Mustang Sally!

GRATTULERAR!!! :) :bump: :)

Kul att det blev ett sto till!

*kramar om*

Åh, en lillasyster! Grattis!!

Du har inte lyckats fånga henne på bild?

Tackar alla! Har ju bara en snigelkamera men ska försöka låna en digital sådan och knäppa lite kort! Rally-Sally som smeknamnet snabbt blev har just fått gå in i boxen och ta igen sig. Hon är ganska sne och vind i bak, och till och med svansen har fått sig en liten böj längst ut! Ganska liten i kroppen men med världens längsta ben. Hoppade jätteskuttet över en liten gren bara 2-3 tim gammal så hon blir nog en hopphäst!

Grattis!!!:bump: :bump: :bump:

Förresten, du har inte med min Tiger på din hemsida, han är överhoppad i Bountys avkommelista :D

Har dock ingen snygg bild på honom nu (min dator har havererat i skickats till Holland :crazy: ).

Men han är u. Beezies Bounty e. Lofty Roderic född hos Nina & Anders Gustafson 2004-04-19 och valack :)

Haha, ja :angel: :D

Jag la in honom i förrgår, tillsammans med ett gäng andra unghästar jag missat.

Äsch då e jag ju inte blind din luris! jag kollade för ngn dag sedan :D

Men han har en lillebror oxå f 2006, Finnegan :) Och en lillebror född i år efter Dexter men jag tror inte han är döpt ännu...

*Kl*

Jay :bump: :banana:
Jag hade på känn att proppen till Riks skulle vara ute nu och indeed, det var den :D

Hoppmästerskapet går dock på gräs, attans skit. Jag hatar att brodda och Cinna är bäst på alla underlag förutom gräs. Där är hon bara bra ;)
Dessutom går mästerskapet i LA, äntligen lite stil på det hela :) Lite trist dock att det inte finns någon vettig framhoppningsklass till mästerskapet.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 314
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 656
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 829
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 114
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka