Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Så bra,då har du erfarenhet av att hantera betäckningar och främmande ston.Låter väl jättebra!

Hej! Jag skulle vilja ha hjälp med en icke svensk connemaralinje, är själv mycket dålig på detta. (Önskar att det vore ett halvblod =P) Ponnyns härstamninging : Sydserff Riverdance - Deise Sam Maguire - Westside Fred. vore tacksam för svar...Tack på förhand

Mvh . Laila

Westside Fred IRE 837
skm, f: 1983, 147cm
e Checkpoint Charlie IRE 167
u Ballydonagh Mary Anne IRE 5348

Pappa till bla hopponnyn Westside Padraigh, EM mm.

Har själv ett sto efter honom. Super temperament. Texten nedan är kopierad från min hemsida:

Westside Fred var en rörlig och hoppglad hingst. Framförallt det sista har gått i arv till hans avkommor och han har gjort sig känd som en av de pålitligaste hoppförärvarna under senare år. Även i Sverige har vi fått ta del av hans avkommors hoppförmåga den mest kända är Westside Padraig –svår internationell hoppning- och som har representerat Sverige vid EM. Westside Fred är även far till de godkända hingstarna Monaghanstown Fred och Clifden-vinnarna och helbröderna Gleann Rua Maxwell och Gleann Rua Native.

Läcker färg men jag tycker att fölungen ser lite grov ut?!

Jag antar att du menar den irländska! Den tyska (Rufus e. Sydserff Riverdance) tycker jag ser ut att vara både elegant och rörlig, och honom gillar jag bättre. Men smaken är ju olika. :)

*Lånar Knapp

Någon som vet vad BEC-Anlag är

Nyfiken bara jag hörde de här omdan å undra va de är:bow:

Häls/ en som inte kan:crazy:

Mmm..fast det är ju lite svårt att se på en bild. Undrar som sagt vem som har köpt honom. Det borde ju vara någon som var med på resan :idea: .

Jo, helt säker blir man ju inte förrän man sett pållen live.
Jag vet iaf inte. H*n får väl ge sig till känna snart ;)

*Lånar Knapp

Någon som vet vad BEC-Anlag är

Nyfiken bara jag hörde de här omdan å undra va de är:bow:

Häls/ en som inte kan:crazy:

BEC står för Blue eyed cream i Sverige har vi kallat de för albino innan men rätt benämning är väl gulvit eller sotvit.

Bec-anlag betyder att hästen är född tex, gulbrun, isabell, gulsvart mfl alltså att den har ett blekanlag. En skimmel kan ha bec-anlag om den är född tex gulbrun. Hoppas du fattar.

Jag kan väl avslöja så pass att den lilla fuxhingsten står i Roslagen hos en familj som var med på resan.
Jag har hälsat på honom, han såg fin & välmående ut trots att stackaren passade på att åka båt till sverige i hemsk storm...

Jag kan väl avslöja så pass att den lilla fuxhingsten står i Roslagen hos en familj som var med på resan.
Jag har hälsat på honom, han såg fin & välmående ut trots att stackaren passade på att åka båt till sverige i hemsk storm...

Ha, Roslagen, där bor ju jag! Vågar man fråga vart den lille killen finns? Eller hos vem?

Föressten,visst är det du som har stoet Calendula?

Ja det är jag som har Calendula, hennes hingstföl e Flynn har jag döpt till Carduus.
Är på G att kanske sälja stoet dock, hon kommer inte bli den hoppstjärna jag hoppades på. Hon vill vara dressyrponny istället. Hoppa är onödigt säger hon, och då den lilla ryttaren som var tänkt att tävla henne är 100% hopp så lutar det åt försäljning...
Hon rör sig MKT bättre än utställningsresultaten :D
Fölungen är naturligtvis sagolik så han blir kvar ett tag :love:

Har inte pratat med fuxhingstens ägare på länge, vet inte om de vill att jag nämner deras namn såhär på nätet så jag låter bli. Kan fråga då jag pratar med dom.

// T

Ja det är jag som har Calendula, hennes hingstföl e Flynn har jag döpt till Carduus.
Är på G att kanske sälja stoet dock, hon kommer inte bli den hoppstjärna jag hoppades på. Hon vill vara dressyrponny istället. Hoppa är onödigt säger hon, och då den lilla ryttaren som var tänkt att tävla henne är 100% hopp så lutar det åt försäljning...
Hon rör sig MKT bättre än utställningsresultaten :D
Fölungen är naturligtvis sagolik så han blir kvar ett tag :love:

Har inte pratat med fuxhingstens ägare på länge, vet inte om de vill att jag nämner deras namn såhär på nätet så jag låter bli. Kan fråga då jag pratar med dom.

// T

Mitt sto väntar en liten efter Flynn nu till våren, och har en åring efter Janus vid sidan.

Tråkigt att du måste sälja märren, men ibland blir det ju inte som man tänkt sig med deras karriärer...Min skulle bli ridhäst, men bröt benet och fick bli avelssto. Lillan ska dock komma ut på tävlingsbanan, ialla fall en kort tid. Jag visade min häst på rpafs utställning i somras, minns jag fel om jag tror att din häst fanns med i katalogen? Eller var det kanske på premieringen? Vart har du dina hästar stallade, i närheten av Norrtälje? Vi håller till ute på Väddö, i buskarna...

Mitt sto väntar en liten efter Flynn nu till våren, och har en åring efter Janus vid sidan.

Tråkigt att du måste sälja märren, men ibland blir det ju inte som man tänkt sig med deras karriärer...Min skulle bli ridhäst, men bröt benet och fick bli avelssto. Lillan ska dock komma ut på tävlingsbanan, ialla fall en kort tid. Jag visade min häst på rpafs utställning i somras, minns jag fel om jag tror att din häst fanns med i katalogen? Eller var det kanske på premieringen? Vart har du dina hästar stallade, i närheten av Norrtälje? Vi håller till ute på Väddö, i buskarna...

Hon är ju C-ponny med och därför lite liten för mig att rida, det bidrar till att jag kan tänka mig att sälja.
Hoppas Carduus kan bli min ridhäst istället, han är sååå go så det är inte klokt :love:
Flynn verkar nedärva sitt underbara temprament.
Du får gärna komma och hälsa på, har hästana i Ununge.
Jag kommer gärna och tittar på dina nå'n gång :)
Vi var på premieringen på Jälla -06 och var anmälda -05 på rpaf's utställning men då var hon kvar hos hingsten så det blev inget. 06 var vi också anmälda men då hade fölungen gjort sig illa i en hov så det blev också inställt !

Hon är ju C-ponny med och därför lite liten för mig att rida, det bidrar till att jag kan tänka mig att sälja.
Hoppas Carduus kan bli min ridhäst istället, han är sååå go så det är inte klokt :love:
Flynn verkar nedärva sitt underbara temprament.
Du får gärna komma och hälsa på, har hästana i Ununge.
Jag kommer gärna och tittar på dina nå'n gång :)
Vi var på premieringen på Jälla -06 och var anmälda -05 på rpaf's utställning men då var hon kvar hos hingsten så det blev inget. 06 var vi också anmälda men då hade fölungen gjort sig illa i en hov så det blev också inställt !

Kan det vara så att dina hästar står i Marjum, dvs nära Unungehöjden? Då har jag ridit och kört förbi ditt sto många gånger, och varje gång tittat lite extra på henne. Vi har våra hästar på bete i Söder Marjum hos en bonde ( stora gården, med två boningshus). Russ och stora hästar. Vi ska ha hästar där i sommar igen, ettåringar, mitt sto med föl och två andra vuxna hästar.

Ni var alltså på premieringen på Jälla 2006? Jag var ju också där! Visade lilla Maggie på fölvisning, medans mamma Madicken bara fick vara med. Konstigt att jag inte minns er...Det var ju ganska många Connemaror där.

Roligt med en annan Connemaravän så nära!

Hej Alla
Har det kommit någon Connemara tidning i år? I fjol fick jag aldrig tidningen när alla andra fick den, utan jag var tvungen att säga till att jag också ville ha den. Så det är därför jag undrar.

Kan det vara så att dina hästar står i Marjum, dvs nära Unungehöjden? Då har jag ridit och kört förbi ditt sto många gånger, och varje gång tittat lite extra på henne. Vi har våra hästar på bete i Söder Marjum hos en bonde ( stora gården, med två boningshus). Russ och stora hästar. Vi ska ha hästar där i sommar igen, ettåringar, mitt sto med föl och två andra vuxna hästar.

Ni var alltså på premieringen på Jälla 2006? Jag var ju också där! Visade lilla Maggie på fölvisning, medans mamma Madicken bara fick vara med. Konstigt att jag inte minns er...Det var ju ganska många Connemaror där.

Roligt med en annan Connemaravän så nära!

Nej det är inte jag som har Connemarorna i Marjum men jag umgås en del med hon som äger dom.
Mina står i själva Ununge och min gula är väldigt mkt mindre än den i Marjum som är överhöjdare.
OK då tror jag att jag vet vem du var, kommer ihåg iaf att det var ett föl som visades.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 333
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 701
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 070
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 289
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Rumsväxter 2
  • Knäckemacka
  • Tjockistråden 4