Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Jag skulle vilja ha hjälp med en icke svensk connemaralinje, är själv mycket dålig på detta. (Önskar att det vore ett halvblod =P) Ponnyns härstamninging : Sydserff Riverdance - Deise Sam Maguire - Westside Fred. vore tacksam för svar...Tack på förhand
Mvh . Laila
någon som vet ungefär hur mkt import o så går på? ifrån Irland ?
Läcker färg men jag tycker att fölungen ser lite grov ut?!
*Lånar Knapp
Någon som vet vad BEC-Anlag är
Nyfiken bara jag hörde de här omdan å undra va de är![]()
Häls/ en som inte kan![]()
Jag kan väl avslöja så pass att den lilla fuxhingsten står i Roslagen hos en familj som var med på resan.
Jag har hälsat på honom, han såg fin & välmående ut trots att stackaren passade på att åka båt till sverige i hemsk storm...
Ja det är jag som har Calendula, hennes hingstföl e Flynn har jag döpt till Carduus.
Är på G att kanske sälja stoet dock, hon kommer inte bli den hoppstjärna jag hoppades på. Hon vill vara dressyrponny istället. Hoppa är onödigt säger hon, och då den lilla ryttaren som var tänkt att tävla henne är 100% hopp så lutar det åt försäljning...
Hon rör sig MKT bättre än utställningsresultaten![]()
Fölungen är naturligtvis sagolik så han blir kvar ett tag![]()
Har inte pratat med fuxhingstens ägare på länge, vet inte om de vill att jag nämner deras namn såhär på nätet så jag låter bli. Kan fråga då jag pratar med dom.
// T
Mitt sto väntar en liten efter Flynn nu till våren, och har en åring efter Janus vid sidan.
Tråkigt att du måste sälja märren, men ibland blir det ju inte som man tänkt sig med deras karriärer...Min skulle bli ridhäst, men bröt benet och fick bli avelssto. Lillan ska dock komma ut på tävlingsbanan, ialla fall en kort tid. Jag visade min häst på rpafs utställning i somras, minns jag fel om jag tror att din häst fanns med i katalogen? Eller var det kanske på premieringen? Vart har du dina hästar stallade, i närheten av Norrtälje? Vi håller till ute på Väddö, i buskarna...
Hon är ju C-ponny med och därför lite liten för mig att rida, det bidrar till att jag kan tänka mig att sälja.
Hoppas Carduus kan bli min ridhäst istället, han är sååå go så det är inte klokt![]()
Flynn verkar nedärva sitt underbara temprament.
Du får gärna komma och hälsa på, har hästana i Ununge.
Jag kommer gärna och tittar på dina nå'n gång![]()
Vi var på premieringen på Jälla -06 och var anmälda -05 på rpaf's utställning men då var hon kvar hos hingsten så det blev inget. 06 var vi också anmälda men då hade fölungen gjort sig illa i en hov så det blev också inställt !
Kan det vara så att dina hästar står i Marjum, dvs nära Unungehöjden? Då har jag ridit och kört förbi ditt sto många gånger, och varje gång tittat lite extra på henne. Vi har våra hästar på bete i Söder Marjum hos en bonde ( stora gården, med två boningshus). Russ och stora hästar. Vi ska ha hästar där i sommar igen, ettåringar, mitt sto med föl och två andra vuxna hästar.
Ni var alltså på premieringen på Jälla 2006? Jag var ju också där! Visade lilla Maggie på fölvisning, medans mamma Madicken bara fick vara med. Konstigt att jag inte minns er...Det var ju ganska många Connemaror där.
Roligt med en annan Connemaravän så nära!