Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Hej Alla
Har det kommit någon Connemara tidning i år? I fjol fick jag aldrig tidningen när alla andra fick den, utan jag var tvungen att säga till att jag också ville ha den. Så det är därför jag undrar.

Hejsan!

Jag har inte heller fått den än... har också börjat undra vart den tar vägen... Men då kommer den säkert snart iaf! :bump:

Hej Alla
Har det kommit någon Connemara tidning i år? I fjol fick jag aldrig tidningen när alla andra fick den, utan jag var tvungen att säga till att jag också ville ha den. Så det är därför jag undrar.

Nej tidningen har inte kommit än. Vi hjälper ju till med lite artiklar mm men har inte fått något mail att den skulle vara på g. Hingstbilagan borde i alla fall vara på gång. Presstopp var förra måndagen.

Synd att connemaranytt bara kommer fyra gånger om året, tycker det är så kul när den kommer men den tar slut för fort. Islandshästarnas kommer tydligen ut 9! gånger om året. Fusk.

Såg att Irländarna skulle ha sin "inspection i Clifden" den 23e mars. Undrar vad de har för hingstar som är anmälda?

Kopierat från hingstvalstråden

Kan vi inte försöka komma på vad det finns för utgifter? Fram till avvänjning kan vi väl börja med?

"Fölet"
Språngavg
Stoavg
Uppstallning
Vetavg - ultraljud
Ev levande fölavg
Chippmärkning
DNA test
Extra Foderkostnader
Resa till och från hingsten
Ev vaccinering mot virusabort
Avmaskning
Verkning
Vaccinering

Alla får gärna hjälpa till att fylla på.:)

Språngavg
Stoavg
Uppstallning
Vetavg - ultraljud
Ev levande fölavg
Chippmärkning
DNA test
Extra Foderkostnader
Avmaskning
Verkning
Vaccinering
ID-kontroll
Utfärdande av pass

Är det någon som ska till årsmötet? Som kan uppdatera oss andra i så fall.

Nu ska alla svenska connemaror födda till och med 2004 finnas med på Aramennoc :)
Irländska stamboksston är kompletta till och med nummer 3400 och hingstarna till 350 :bump: (Sen är det massor med strönummer efter det såklart)
Totalt 11200 hästar i databasen, varav 1416 har bild :bow: (antalet växer ständigt)

Senast ändrad:

Måste plocka fram lite bilder till dig. Har ju en hel massa här hemma i datorn. Ska bara ta mig tid.

Språngavg
Stoavg
Uppstallning
Vetavg - ultraljud
Ev levande fölavg
Chippmärkning
DNA test
Extra Foderkostnader
Avmaskning
Verkning
Vaccinering
ID-kontroll
Utfärdande av pass
Försäkring

Är det verkligen ingen som kan ge en rapport från årsmötet?
Mizz Beauty, du brukar ju va insatt?

Vi åkte inte på årsmötet i år. Tyckte att det var för långt. Sen så jobbar jag lördagar och det har blivit och blir en del ledigt nu på våren.

Men visst var det väl någon annan härifrån som skulle åka? Kanske kommer det rapport på hemsidan om vi har tur.

Nu har jag sett brunstar på alla tre stona i år. :banana:

Nya stoet brunstar nu. Det andra stoet har precis gått ur brunst och krångelmaja tror vi brunstar nu också.

Planerar för betäckning i maj, mitten - slutet. Så skönt att våren äntligen är här.:bump:

*Puttar*

Tänkte passa på att fråga om ngn vet några datum för connemarautställningar i sommar? Riks vet jag ju men övriga?
För Cinnas del är det relevant att få veta så snart som möjligt så man kan göra en plan för de "riktiga" tävlingarna :)

Ibland är det ju bara riksen. Men ponnyföreningarna brukar ju ha lite utställningar. Tror skaraborg brukar ha i maj och jönköping brukar ha i september.

Står det inget på Connemara evenemangen?

Nej, det är ju det som det inte gör. Hagen brukar ju ha en, tror jag. De hade iaf en förra året och det är lagom långt hemifrån mina föräldrar :)
Skaraborg och Jönköping åker vi nog inte bara en lokalutställning tror jag inte.

Nej, det är ju det som det inte gör. Hagen brukar ju ha en, tror jag. De hade iaf en förra året och det är lagom långt hemifrån mina föräldrar :)
Skaraborg och Jönköping åker vi nog inte bara en lokalutställning tror jag inte.

Hagen har brukat ha utställning ungefär vartannat år, förra året var det 3 år sen sist. Lokala ponnyföreningarna/avelsföreningarna i Sörmland, Östergötland och Örebro har utställningar för alla raser 2 juni (Sörmland o Örebro) och 1 september (Östergötland) info finns på deras hemsidor, länkar dit finns på scs länksida.

Tror inte Hagen kommer ha utställning i år. De i Skaraborg och Jönköping är utställningar för "alla" raser, så det är ju i så fall inte bara connemara. Östergötland brukar också ha en, men när vet jag inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 333
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 701
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 071
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 289
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.