Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och hur ofta står det rätt ägare på ponnyerna på ridspotförbundet? Inte så ofta skulle jag vilja säga, det kostar ju pengar att göra ägarbyte... Däremot borde ju ägarbytet registreras hos avelsförbunden oftare?
Ja det står föl... Men OM det är fött så är det tillverkat i samband eller efter att jag uttryckte önskan om att de skulle tillverka en "kopia" som jag i så fall är hemskt intresserad av.
Haha antar att vi diskuterar "Blå Basen"
Graffe stämde ju, NJA!
Inte va jag på någon uställning i Falkenberg i September :P
hihi
----Ny fråga---
Har suttit och tittat en del på mina pållars (o andras) stamtavlor. Jag förundras över hur samma hingst kan komma både på hästens mor o fars sida, ex andra led på faderns och tredje led på moderns. Vet att connemaraponnyn är en liten ras men är det ok när det är så nära varandra.... Är det någon mer som funderat över detta o har åsikter? Hur tänker ni när ni avlar och väljer hingst? Vill man inte komma bort från att ha samma stam på bägge sidor eller är det oundvikligt?
Är det någon som har en bild på eller vet var det finns en på Ashfield Festy? Jag har suttit och letat men inte hittat någon....
Alla ni som väntar connemaraföl i vår/sommar:
* Hur långt har ert/a ston kvar?
* Första fölet?
* Märker ni att de är dräktiga dvs humör osv?
* Har de fått "fölmage"?
* Hur ska de få föla ? Inne kontra ute?
* Skriv gärna lite om era förväntningar osv. Är kul å höra hur Ni andra har det med era ston.![]()
Vi har ett sto som är förstföderska i stallet. Det är en madame som har humör som bara ston kan haHon ska föla i mitten av maj är det beräknat. Hon själv är e. Kulan Kavat o fölets far är Hagens Ryan. Ska bli kul me föl i stallet igen....det var så länge sedan! Bara allt går bra...
Ni glömmer väl inte o presentera er o era connemaror o tråden på gnägg?![]()