Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Aha. Okej. Jag trodde du menade vanlig adress och typ telefonnummer. Men det skulle vara intressant att titta på den sidan. Hur pass säkert är det här testet? Går det testa för andra färggener också?

Här är adressen till hemsidan

http://www.genecontrol.de/

Om testen är säker kan jag inte svara på, men jag kan inte tänka mig annat. De skulle förmodligen bli stämda på stora belopp om någon fick en BEC trots att föräldern testade negativt. Skulle de våga riskera det? Jag har inte kollat på sidan själv, men jag antar att de kör de vanliga testerna, Agouti och Red Factor och ev tobiano. UC Davies kör förutom dessa även Pearl (den utspädningsgen som finns hos bla Lusitanos och Quarter), Silver, Sabino1 samt OLW.

1996 när jag var i England första gången hos en av de gamla connemaradamerna som vi känner var vi och hälsade på Celtic Truska Prince, då ca 35 år gammal! Denna damen som var delägare i hingsten berättade en liknande historia som den som mizz_beauty berättade. Om det stämmer lär vi ju dock aldrig få veta!:smirk:

1996 när jag var i England första gången hos en av de gamla connemaradamerna som vi känner var vi och hälsade på Celtic Truska Prince, då ca 35 år gammal! Denna damen som var delägare i hingsten berättade en liknande historia som den som mizz_beauty berättade. Om det stämmer lär vi ju dock aldrig få veta!:smirk:

Men vi tror ju på den! Connemarafantaster som vi är. Klart att Milton var en connemarakorsning.:bump:

Japp, här kommer de eleganta översättningarna!

Lanzador född 99- 152 cm hög. Beskrivs som en elegant, chic hingst med mkt bra gångarter. Ser ut att kosta 300 euro för språnget, kan inte riktigt tyda ut det. Det finns inga uppgifter om resultat av någon sort.

He Man du Brana född 95- 143 cm hög. Verkar ha mkt bra stam, många godkända hingstar och premierade ston. Har tävlat en del, kom på 11:e plats på 7 års championaten för hingstar. Matchas nu för GP-hoppning.

Och till irländaren, importerad till FR 2001. Var godkänd på Irland och kom tvåa i treårsklassen på Clifden 2001. Har i det nya hemlandet fått två mkt prestigefyllda utställningstitlar. Verkar vara en riktig utställningsstjärna. Tävlas i hoppning, ej jättehög nivå. Jag tycker att det ser ut som en riktigt snygg hingst. Kostar 250 euro för språng hemma och 450 euro för fem strån sperma, samt extra 150 euro för exportsperma.

Senast ändrad av en moderator:

Tack för översättningarna. Tur att vi håller din franska igång här på buke.;) Antar att ingen av de fanns på fryst? Utan bara naturligt?

Lanzador, riktigt flott :love: :love:

Ja det var han jag föll för först stammässigt. Synd att han var så stor. Men om han bara går på naturligt spelar det ju inte så stor roll för jag har inte tänkt mig att köra sto till Frankrike för betäckning.:D

Ja det var han jag föll för först stammässigt. Synd att han var så stor. Men om han bara går på naturligt spelar det ju inte så stor roll för jag har inte tänkt mig att köra sto till Frankrike för betäckning.:D

Hehe, nja..det är nog lite långt kanske ;)

Själv gillar jag annars överhöjdare, så då gör det inget att han är stor :)

Hej! Har för 3 veckor sedan haft mycket trevligt besök ifrån Holland.En uppfödare som heter Isabell Meylink,var här med en connemara till våran dotter(sonen har redan en ifrån henne).Isabell har två egenuppfödda hingstar:Rory Rasputin och Rory Ryan.Bröder till våra ston.Hon har betäckt några gånger med franska hingstar,i år har hon ett sto dräktigt,med Dexter.Finns det seriösa frågor angående franska hingstar ,kan jag säkert fråga henne.

Hej! Har för 3 veckor sedan haft mycket trevligt besök ifrån Holland.En uppfödare som heter Isabell Meylink,var här med en connemara till våran dotter(sonen har redan en ifrån henne).Isabell har två egenuppfödda hingstar:Rory Rasputin och Rory Ryan.Bröder till våra ston.Hon har betäckt några gånger med franska hingstar,i år har hon ett sto dräktigt,med Dexter.Finns det seriösa frågor angående franska hingstar ,kan jag säkert fråga henne.

Vad kul att ni också har connemaror. Jag har inte tänkt använda någon av de franska hingstarna nästa år. Vill kolla först hur lätta stona är att få dräktiga mm. Men vill gärna kolla upp vad det finns för hingstar i Frankrike. Det är synd att det inte finns någon hingstlista på nätet om de franska hingstarna. Vi har ju i alla fall inte hittat några. Men det skulle ju vara jättesnällt om du ville fråga henne om hon har några tips på hemsidor med info mm om franska hingstar.

Hej! Har för 3 veckor sedan haft mycket trevligt besök ifrån Holland.En uppfödare som heter Isabell Meylink,var här med en connemara till våran dotter(sonen har redan en ifrån henne).Isabell har två egenuppfödda hingstar:Rory Rasputin och Rory Ryan.Bröder till våra ston.

Hittade bilder på dessa gossar här:

http://www.connemara.nl/keuring/HK2005foto.asp

De ser trevliga ut :) . Såg något diffust om att Rory Rasputin står i Irland. Stämmer det?

Med på sidan är också bl a Deise Sam Maguire som väl är en hoppförärvare, har jag för mig (pappa till Sceilig Siofra). Brimstone van Graaf Janshof ser riktigt maffig ut.

Hittade bilder på dessa gossar här:

http://www.connemara.nl/keuring/HK2005foto.asp

De ser trevliga ut :) . Såg något diffust om att Rory Rasputin står i Irland. Stämmer det?

Med på sidan är också bl a Deise Sam Maguire som väl är en hoppförärvare, har jag för mig (pappa till Sceilig Siofra). Brimstone van Graaf Janshof ser riktigt maffig ut.

Det stämmer gott,Rory Rasputin var på Irland(Lishmar).Var där sommaren-06,betäckte närmare 50 ston.Är nu tillbaka i Holland.Kul att se vad det blir av hans avkommor.

Det stämmer gott,Rory Rasputin var på Irland(Lishmar).Var där sommaren-06,betäckte närmare 50 ston.Är nu tillbaka i Holland.Kul att se vad det blir av hans avkommor.

Tror du att det är härstamningen/exteriören eller prestationerna (han hoppar väl bra?) som gjort honom så populär på Irland?

Har det inte blivit lite så på Irland att utländska hingstar är populära?

Det kan gott hända. :idea: . I fallet Rory Rasputin tänkte jag att det kanske var härstamningen som vägde tungt. Kombinationen Thunderbolt/Rory Ruadh kanske.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 333
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 705
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 087
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 308
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka