C'mon let's twist again (Ulvlek)

Jo men hur skall man annars rösta i första DL. 😊 ville ju ändå lägga en röst för att rädda mig själv. Så av dom som redan hade röstar känner jag väl ändå att Harrysen är ett bättre val än dom jag inte har info om alls. Någonstans måste man ju rösta.
Åh ena sidan håller jag med, åh andra sidan blir det tråkigt med lekar som till stor del består av hämndröster i dl 1, jag tycker det är att göra det lätt för sig.

Cirkus röst sticker mig lite i ögonen. Men det är fortfarande så tidigt i spelet att det är svårt att veta mycket. Jag känner generellt att jag inte har så mycket mer att gå på än vad jag hade igår. Så som spelet har utvecklats så känner jag mig faktiskt lika förvirrad som innan 🤷‍♀️

Jag tycker det känns som heffa skrivit så många inlägg, men när jag kollar så ar jag fler än henne. Varför känner jag då så?

För att inte hämnrösta så är det skummaste hittills i leken cirkus röst för min del. Men jag vet inte riktigt om jag känner mig bekväm att lägga min röst där.

DL1 21:00
16:58 Blacksmithfarm röstar på qitis
16:59 qitis röstar på Kilauea
18.50 Harrysen röstar på QueenLilith
18.58 Cirkus röstar på Harrysen
19.46 Lobelia röstar på Cirkus
20.25 Queenlilith röstar på Harrysen
20.39 Bollen__ röstar på bsf
20.39 LenaH röstar på qitis
20.56 Kilauea röstar på qitis
20.57 Niyama röstar på Cirkus
20.59 Heffaklumpen röstar på bollen__
20.59 Qitis ändrar röst till cirkus

Om jag då ska fundera lite utifrån röstlistan så tänker jag lite gammalmodigt på ledarvarg osv. Qitis-rösterna sorterar jag bort eftersom jag vet att jag inte är ond och tittar då på cirkusrösterna. Ponera att Lobelia är första ulv att rösta och Niyama följer? Jag bryr mig inte riktigt om Harrysenrösterna därför att jag ju sorterat bort cirkus som potentiellt död (vare sig hon vet det eller ej) och QL-rösten på Harrysen kändes bara som en hämndröst.

Äh, jag hade ju eg velat rösta på samma som nån annan men nu får det bli såhär

LenaH röstar på Lobelia.

Hm.
Hjärnan går på högvarv
Funderar på om både cirkus och LenaH försöker förmedla att de är döda egentligen
Det som talar emot en god LenaH är att direkt efter lynchen igår skrev hon något i stil med att hon lika gärna kunde dött ? Vilket jag tidigare idag skrivit om.
Försöker hon sprida förvirring och tvivel rent av ?

Och hon kan dessutom vara ledarvarg enligt vad jag skrivit tidigare iom rösten på mig igår
Bsf behöver inte vara ulv vid närmare eftertanke om det är LenaH som är ledarvarg. Hon kan göra precis ! Vad som helst ! som ond.
Annars skulle jag vara benägen att rösta på bsf egentligen såsom varande första ulv som röstade och LenaH skulle följa henne. Men vete sjutton om LenaH skulle göra så ”enkelt ” för att visa sig för lyan. Mer troligt att hon försöker sprida förvirring faktiskt och hon har skrivit en hel del om onda lls redan igår och även försökt påskina att hon skulle lika gärna kunna dött igår -vilket jag reagerade på och även visat att det faktiskt inte var möjlig rent utefter roller och hur röstningen skulle kunna utfalla med alla aspekter hur rollers skills kunnat användas.

Jag hittar inte så mycket mer och röstar därför på LenaH

Qitis röstar på LenaH

Alltså det är ursvårt att veta hur jag ska rösta. Jag lämnar åtminstone Q och Cirkus därhän då jag ser det som en rimlig möjlighet att någon av dem är död. @fio har smitit under radarn ordentligt, det är inte mycket hon skrivit, jag tycker dock det är lite skumt att när man har chansen att se allas motiveringar och diskussioner välja att ta min motivering rakt av och sen knappt skriva något alls.

Lobelia röstar på @fio enligt ovan.

DL2
17:31 Blacksmithfarm röstar på bollen__
19.43 cirkus röstar på the nick formerly known as hemlig (Kilauea)
19.44 Niyama röstar på heffaklumpen
20.47 LenaH röstar på Lobelia.

bollen__ : 1
heffaklumpen 1
Kilauea 1
Lobelia 1

Inte lång tid kvar till DL. Men är mest cirkus röst som skaver för mig nu. Någon måste ju röstas på.

Queenlilith röstar på Cirkus

Hm.
Hjärnan går på högvarv
Funderar på om både cirkus och LenaH försöker förmedla att de är döda egentligen
Det som talar emot en god LenaH är att direkt efter lynchen igår skrev hon något i stil med att hon lika gärna kunde dött ? Vilket jag tidigare idag skrivit om.
Försöker hon sprida förvirring och tvivel rent av ?

Och hon kan dessutom vara ledarvarg enligt vad jag skrivit tidigare iom rösten på mig igår
Bsf behöver inte vara ulv vid närmare eftertanke om det är LenaH som är ledarvarg. Hon kan göra precis ! Vad som helst ! som ond.
Annars skulle jag vara benägen att rösta på bsf egentligen såsom varande första ulv som röstade och LenaH skulle följa henne. Men vete sjutton om LenaH skulle göra så ”enkelt ” för att visa sig för lyan. Mer troligt att hon försöker sprida förvirring faktiskt och hon har skrivit en hel del om onda lls redan igår och även försökt påskina att hon skulle lika gärna kunna dött igår -vilket jag reagerade på och även visat att det faktiskt inte var möjlig rent utefter roller och hur röstningen skulle kunna utfalla med alla aspekter hur rollers skills kunnat användas.

Jag hittar inte så mycket mer och röstar därför på LenaH

Qitis röstar på LenaH
MEn hörru, jag skrev ju att det var ett skämt för att belysa hur knepigt det är att leka när skeendet är helt dolt?
Vemsomhelst kan vara död eftersom ulvarna antagligen käkat i natt.

Jag fattar inte alls @Niyama s röst på mig. Ja, jag ställde frågor om ledarvargen för att jag ville veta vad som gäller i just denna leken. Och ja, jag hade ställt frågorna i lyan om jag hade suttit i en sådan.

Sedan röstar jag alltid udda i DL1, oavsett roll/sida, så det ser jag faktiskt inte alls något konstigt med. Men jag förstår också om du @Niyama inte visste/kom ihåg det eftersom du haft en paus fram tills ganska nyligen :)

Jag tyckte idén om att samla rösterna på en med klar majoritet lät bra eftersom vi kanske skulle kunna få några svar från ett sådant utfall. Samtidigt förstår jag att det också kan gynna onda, men blir det såhär (för jag har massor att göra så hinner inte leka mer ikväll):
Heffaklumpen röstar på bollen__ för att hon är den jag har allra minst koll/grepp om just och det tycker jag är skumt. Blir också alltid nojjig över att missa onda bland de som jag "glömt bort" är med.

Äh, en samling uddaröster hjälper oss INGENSTANS.

LenaH ändrar röst till bollen_ för att åtminstone försöka få någon slags klarhet i vem som dör och Bsf var först att rösta och jag tycker hon åtminstone har försökt teoria.

MEn hörru, jag skrev ju att det var ett skämt för att belysa hur knepigt det är att leka när skeendet är helt dolt?
Vemsomhelst kan vara död eftersom ulvarna antagligen käkat i natt.
Fine. Så du menar att jag har fel ? :D

Det enda andra jag reagerat lite extra på är niyama som ville samla rösterna osv. Det kändes konstigt för mig för det kommer ändå visa sig efter dl idag om LL kommer redovisa vem som dött ?

Äh, en samling uddaröster hjälper oss INGENSTANS.

LenaH ändrar röst till bollen_ för att åtminstone försöka få någon slags klarhet i vem som dör och Bsf var först att rösta och jag tycker hon åtminstone har försökt teoria.
Niyama röstar på bollen
för att försöka samla rösterna enligt tidigare resonemang
(ändrad röst)
(i telefon)

För hon röstade på mig. Dom andra har jag ingen info om men tyckte hennes röst mig va lite konstig och finns ju inte så mycket annan info att gå ifrån.

Jag har inte så mkt att gå på. Men tycker detta är skummast. Som om QE hade info om den hon röstade på?

fio röstar på Queen Lilith

Jag vet varken ut eller in men det sticker ut lite för mig är en eventuell vink till lyan i och med Cirkus röst på Kollaouea. ”Formly known as…” men ingen annan reagerar på det?

Samtidigt räknar några med att hon är död, däribland LenaH.

Jag veeeet inte!?

Men måste bestämma mig

Harrysen röstar på Cirkus

Igår en enkel (hämnd) röst och idag inga större tankar tycker jag.

Kilauea röstar på queenlilith
Hon har liksom mest flutit med tycker jag.

Fine. Så du menar att jag har fel ? :D

Det enda andra jag reagerat lite extra på är niyama som ville samla rösterna osv. Det kändes konstigt för mig för det kommer ändå visa sig efter dl idag om LL kommer redovisa vem som dött ?
JAmen samla på NÅGOT sätt måste vi nog, tror du på allvar att @Massastrunto helt plötsligt kommer redovisa vad som hänt ikväll? Tror du verkligen att BM var i farten och att ulvarna dök på ängeln typ?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 385
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 575
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar