Ja det är kanske dags med lite uppdatering från mig.
Jag tycker inte att Ebba_S skriver särskilt "fel", förstår helt var det kommer ifrån. Romantik och förhållanden som faktiskt löser sig på riktigt ÄR ju fantastiskt.
Nåja. Jag tror dock inte att det är mitt förhållande. Jag håller väldigt mycket med om att han flyttade INTE har en del i ekvationen. Det osar "men tänk på allt jag gjort för dig". Det framfördes även som argument mot hur jag kände/mitt beslut så jag är kanske lite extra allergisk mot det just nu..
Vi flyttade som sagt isär. Det har varit jobbigt men bra, och ändå något av limbo, eftersom vi sagt att vi skulle höras typ andra september. Alltså har jag lite skjutit både känslor och beslut på framtiden. Inte helt och hållet såklart, men det har varit lite.. bekvämt? Att skjuta den skitsvåra diskussionen och vad ska jag säga? vad vill jag? på framtiden. Alla faktorer i förhållande man måste ta hänsyn till och vad man egentligen vill med sitt liv osv (apropå svammel då..)
För någon vecka sedan fick jag ändå ett meddelande.
Att han tror han är klar. Att det finns en obalans i förhållandet som han inte trivs med och att han måste ta ett steg tillbaka och fundera på om vi verkligen passar ihop i det långa loppet. Låt oss strunta i den här 'deadlinen', ta bort den stressen och verkligen fundera på hur vi båda känner. Om båda vill vara tillsammans och ge det en chans så pratar vi och får det att fungera. Om inte så önskar han 'nothing but the best' och vi kan ordna med detaljerna vid ett senare tillfälle.
Det är min extremt dåliga översättning från engelska, då. Det var både väl- och moget skrivet. Han verkar alltså verkligen ha funderat och DET gör mig glad. Även om meddelandet i sig är lite oklart, så kan jag bara utgå från kontentan att det ÄR slut. Jag har även svarat, i stil med att jag uppskattar att han skrev, att det var moget skrivet och att även om det gör ont att erkänna så tror jag att han har rätt i hur han känner om oss. Inget svar från honom än så ja... Jag måste väl se det som något slags avslut.
(Jag personligen tror att vi kanske skulle kunnat vara ett par - men om tio år. Kanske. Och ingen av oss bör sätta livet på paus för att se om det kanske skulle kunna stämma.)
Dock gjorde ju detta att det blev verkligt. Och fyfan. Den där limbon jag pratade om? Jätteskön. Att verkligen inse att det inte är på låtsas att vi aldrig mer kommer sitta i soffan tillsammans med en äcklig pizza och ett tvspel vi kört 10ggr? Aldrig mer. På riktigt.
Fyfan.
Plötsligt dags att börja bearbeta, alltså. Men det ÄR ju bra. Och mycket bättre än att bara stänga av, så jag ska verkligen försöka låta mig känna allt det jobbiga. Det är en del av det och det är okej. Extra jobbigt nu att vi verkligen hade fina år, men fan vad fint att inte känna att man SLÖSAT dessa år. Det var underbart, så länge det varade.
---
Och jag slipper konfrontera honom riktigt ordentligt med att jag (när han åkt) bla kom hem till en lapp på min KBT-bok (som låg i ett stängt skåp)… ”Om du läser i den här, vad det än står (och nej, jag har inte försökt läsa den!), så kom ihåg att det är det förflutna – det är inte den fantastiska framtid vi skulle kunna ha tillsammans. Kom ihåg: Du är den enda familjen jag behöver. Inga problem. Du tar inte ifrån mig något. Allt kan lösas. Öppen kommunikation är nyckeln till ett bra förhållande – inte hemliga dagböcker.”
JAG BLIR SÅ FÖRBANNAD. (Har behållit lappen ja, om jag nu tvivlar ibland.. skakar fan varje gång jag läser den.)
Nähä nä, du har inte försökt läsa den? Men du har uppenbarligen bläddrat i den eftersom du vet ungefär vad det är för upplägg. Du har uppenbarligen sett vart jag lagt den. Du har rotat fram den OCH SATT EN FÖRMANANDE LAPP PÅ DEN som att det skulle hjälpa dig/mig/oss på något sätt?? Vad fint. Även om jag ju vet att det är en kbt-bok (situationsanalys, superbra) så känner jag mig nu… påkommen? Som att det var något fult.
Öppen kommunikation jo jo, som att sätta lappar på saker istället för att fråga mig vad jag skriver om det nu är så jävla jobbigt. Allt handlar inte om honom eller att jag sitter och skriver skit om honom. Vafan. Hittade även ett hopskrynklat utkast på samma tema som på nåt sätt ramlat ned i min sko ahah. Även där med slutklämmen ”öppen kommunikation – inte dagböcker är nyckeln”. Jamen tack.
Detta i kombination med att han fiskade så mycket sista dagarna om vilka jag pratade med på messenger, om några nya skrivit? Hmm? Att jag kände mig nödgad att byta kod på telefonen… Tja. Vi har uppenbarligen, tydligen, väldigt djupa trust issues. Som han inte ens verkar se som trust issues. Och är det så efter 4,5år så varför skulle de bli bättre. SUCK.
Detta sätt att fiska föder dessutom verkligen inte känslan av att man ens KAN ha en öppen kommunikation.
Jag menar, han tog fram ett almenacksblad från förra året när han var borta en månad, för att kolla vad jag planerat då, så jag inte skulle planera ”för mycket” nu när han är borta och glömma fundera på OSS. Och det tyckte han var rimligt beteende. (Det är ju inte ens jämförbart om han är borta en månad när vårt förhållande är bra, mot att vi har separerat för att fundera på om det alls kan fungera. Så vad ville han ens uppnå. Gah!)
Dessutom tror jag han hittade tråden när jag var på buke medan vi typ slökollade serier och jag FATTAR att han då blir orolig. Men jag har inte skrivit det här för att snacka skit om honom. Eller för att outa. Vafan det är ju därför man är anonym, HALLÅ. Jag har skrivit det här för input på MITT förhållande, och jag är vuxen nog att sålla bland svaren. Blir så trött. Men det var ju inte skrivet för honom. Utan för mig. Och sätt dig inte då sen och rota fram min anonyma tråd på internet för att kolla. Tyvärr tror jag också att de där bra kommentarerna om att vi inte skulle följa varandra på instagram och att en månad var för kort tid… Var en reaktion på att jag nyligen skrivit det i tråden.
Det är vad jag tror, det kanske inte stämmer.
Men det har varit för många spikar i kistan nu.
Så det är ju jättebra om han kommer på att vi kanske inte matchar så bra med vad vi vill. Och hur man vill ha ett förhållande, och hur man ser på ett sådant.
---
Om man orkat läsa hit...
Jag tycker fortfarande att han är en fantastisk person, med så otroligt mycket kärlek att ge.
Men osäkerheten och tillitsproblemen måste bearbetas på nåt sätt. Då kanske han också kan se på riktigt hur jävla bra han faktiskt är. Men det ska inte bearbetas med mig, för tydligen har 4,5 år inte hjälpt oss med den biten när det kommer till kritan.
Så jag är arg. Jag är ledsen. Jag saknar honom som fan och DET VAR JU VI DET SKULLE VARA.
Jag älskar honom fortfarande, och jag hoppas... Jag hoppas han hittar någon han passar ihop med. På riktigt.
Vi två passade mest ihop när det bara var vi två tror jag. Och jag kommer nog slitas mellan ilska (bara att läsa en post-it), gråt, ånger och att se tillbaka på det fina. Vi hade så mycket fint. Jag har inte bearbetat än och det är så svårt.
Men.. Jag tror det är som det ska vara.
Dagens roman av svammel... Har dåligt samvete för att jag skriver i tråden. Har dåligt samvete när jag vill skriva om oss för mig själv. Dåligt samvete kan dra åt helvete