Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja precisGrejen är att resonemanget bygger på att lyan vågar outa sig och chansa på lottning. Vinner de lottningen så vinner de. Förlorar de så har de outat hela lyan.
Trist att vi inte fick en ond...
Men ve e katten om det inte stärker mina misstankar mot Q. Hade jag varit ond och kunnat välja att få ut en nykomling eller en mer rutinerad spelare så hade jag valt den mer rutinerade. Om nu inte ulvarna tänkte ett varv extra.
Under förutsättning att alla goda röstar på en ond så är jag faktiskt inte helt säker på att alla onda röstar på en god för om lottningen då hamnar i de godas favör så kommer det vara ganska obvious vilka som är onda. Det finns alltså en (som jag ser det) möjlighet att det inte blir lottning utan att man i lyan väljer att offra en ond.
Men man lär ju inte göra det om inte alla goda är på rätt spår från början.
De behöver ju inte outa sig helt. Det gäller för lyan att hålla fårulven skenbart god genom att lägga sin röst på den onde och den dolda på den gode och därigenom framtvinga lottning.
Precis så. Det beror helt på vilken väg lyan väljer. Att försöka hålla sig lite i skymundan eller satsa på att hålla en som god.Gud vad jag har svårt att fatta detta med dolda rösten.
Du menar att fårulven röstar på en ond i leken och dolt på en god.
I leken ser det ut som 5-3 men i verkligheten blir det 4-4. Och då blir det knepiga att hitta fårulven bland rösterna på den onde? men resten av lyan är outad....
Under förutsättning att alla goda röstar på en ond så är jag faktiskt inte helt säker på att alla onda röstar på en god för om lottningen då hamnar i de godas favör så kommer det vara ganska obvious vilka som är onda. Det finns alltså en (som jag ser det) möjlighet att det inte blir lottning utan att man i lyan väljer att offra en ond.
Men man lär ju inte göra det om inte alla goda är på rätt spår från början.
Gud vad jag har svårt att fatta detta med dolda rösten.
Du menar att fårulven röstar på en ond i leken och dolt på en god.
I leken ser det ut som 5-3 men i verkligheten blir det 4-4. Och då blir det knepiga att hitta fårulven bland rösterna på den onde? men resten av lyan är outad....
Problemet är ju att om det blir ett sånt scenario och en god blir utlottad- då är väl leken slut eftersom onda är fler? Så de kanske vågar sig på att outa sig eftersom det finns en 50% risk att de faktiskt vinner?
Problemet är ju att om det blir ett sånt scenario och en god blir utlottad- då är väl leken slut eftersom onda är fler? Så de kanske vågar sig på att outa sig eftersom det finns en 50% risk att de faktiskt vinner?
Tillägg: Det kanske t o m är så att en av rösterna på Q är fårulven?
Trist att vi inte fick en ond...
Men ve e katten om det inte stärker mina misstankar mot Q. Hade jag varit ond och kunnat välja att få ut en nykomling eller en mer rutinerad spelare så hade jag valt den mer rutinerade. Om nu inte ulvarna tänkte ett varv extra.
Om det är självmordsbombaren så drar den med största säkerhet med sig en god, men
jag kom att tänka på ett otäckt scenario -
@Artline / @bollen__ vad händer om bombaren är på väg att lynchas och tar med sig en god i en självmordsbombning typ 1 minut innan DL. Lynchas någon alls då eller lynchas den som har näst flest röster?