Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grejen är att resonemanget bygger på att lyan vågar outa sig och chansa på lottning. Vinner de lottningen så vinner de. Förlorar de så har de outat hela lyan.
 
De behöver ju inte outa sig helt. Det gäller för lyan att hålla fårulven skenbart god genom att lägga sin röst på den onde och den dolda på den gode och därigenom framtvinga lottning.

LenaH röstar på quarter4ever eftersom jag är rätt övertygad om att lyan säkrade upp sina chanser genom att se till att Emtherlia lynchades igår.
Hennes försvar och desperation igår var visserligen väldigt skickligt och förtjänar nästan en sån där guldgubbe men jag tror det är spel för gallerian.
 
Trist att vi inte fick en ond...

Men ve e katten om det inte stärker mina misstankar mot Q. Hade jag varit ond och kunnat välja att få ut en nykomling eller en mer rutinerad spelare så hade jag valt den mer rutinerade. Om nu inte ulvarna tänkte ett varv extra.

Tycker detta är intressant, missade det igårkväll när jag läste igenom och nu när jag vet att Lobelia var god så tror jag faktiskt att hon är inne på ett bra spår här. Om det är så att båda är goda så skulle ju den rutinerade helt klart vara mer värd att få bort om det inte var så att lyan trodde Em var en specialare, men jag kan inte se att det skulle vara så eftersom Em inte alls utmärkt sig på ett sådant sätt i leken. Så då borde det ju nästan peka på att Q är lite luden. Väljer ändå att vänta med att rösta ifall spionen fått något av värde efter DL.
 
cirkus röstar på quarter4ever

Jag tror också att hon är ond baserat på gårdagens lynch som stod mellan två stycken. Hade q varit god så hade nog lyan hellre fått ut henne som den rutinerade spelare hon är än Emtherlia. Lobelia lanserade visserligen en tanke om att lyan nu banat väg för att rösta ut en god Q, men jag tror inte attt det är så, särskilt inte som att Lobelia inte hade någon spioninfo (som skulle kunnat tyda på det) Det som ser ut att vara en ulv osv...
 
Under förutsättning att alla goda röstar på en ond så är jag faktiskt inte helt säker på att alla onda röstar på en god för om lottningen då hamnar i de godas favör så kommer det vara ganska obvious vilka som är onda. Det finns alltså en (som jag ser det) möjlighet att det inte blir lottning utan att man i lyan väljer att offra en ond.

Men man lär ju inte göra det om inte alla goda är på rätt spår från början.

Detta var lite det jag funderade över i mitt inlägg @cirkus. Jag tror inte det blir lottning för det är alldeles för osäkert för lyans överlevnad.
 
De behöver ju inte outa sig helt. Det gäller för lyan att hålla fårulven skenbart god genom att lägga sin röst på den onde och den dolda på den gode och därigenom framtvinga lottning.

Gud vad jag har svårt att fatta detta med dolda rösten.

Du menar att fårulven röstar på en ond i leken och dolt på en god.
I leken ser det ut som 5-3 men i verkligheten blir det 4-4. Och då blir det knepiga att hitta fårulven bland rösterna på den onde? men resten av lyan är outad....
 
Gud vad jag har svårt att fatta detta med dolda rösten.

Du menar att fårulven röstar på en ond i leken och dolt på en god.
I leken ser det ut som 5-3 men i verkligheten blir det 4-4. Och då blir det knepiga att hitta fårulven bland rösterna på den onde? men resten av lyan är outad....
Precis så. Det beror helt på vilken väg lyan väljer. Att försöka hålla sig lite i skymundan eller satsa på att hålla en som god.
Det beror ju lite på vem fårulven är också.

Edit: Just idag tror jag alla kommer följa strömmen och sen får lyan hoppas på att lyckas med käket.
 
Under förutsättning att alla goda röstar på en ond så är jag faktiskt inte helt säker på att alla onda röstar på en god för om lottningen då hamnar i de godas favör så kommer det vara ganska obvious vilka som är onda. Det finns alltså en (som jag ser det) möjlighet att det inte blir lottning utan att man i lyan väljer att offra en ond.

Men man lär ju inte göra det om inte alla goda är på rätt spår från början.

Presajsly!
 
Gud vad jag har svårt att fatta detta med dolda rösten.

Du menar att fårulven röstar på en ond i leken och dolt på en god.
I leken ser det ut som 5-3 men i verkligheten blir det 4-4. Och då blir det knepiga att hitta fårulven bland rösterna på den onde? men resten av lyan är outad....

Problemet är ju att om det blir ett sånt scenario och en god blir utlottad- då är väl leken slut eftersom onda är fler? Så de kanske vågar sig på att outa sig eftersom det finns en 50% risk att de faktiskt vinner?
Tillägg: Det kanske t o m är så att en av rösterna på Q är fårulven?
 
Problemet är ju att om det blir ett sånt scenario och en god blir utlottad- då är väl leken slut eftersom onda är fler? Så de kanske vågar sig på att outa sig eftersom det finns en 50% risk att de faktiskt vinner?

Jag vet ärligt talat inte.

Det finns ett annat scenario också och det är att det bara är 3 i lyan.
 
Problemet är ju att om det blir ett sånt scenario och en god blir utlottad- då är väl leken slut eftersom onda är fler? Så de kanske vågar sig på att outa sig eftersom det finns en 50% risk att de faktiskt vinner?
Tillägg: Det kanske t o m är så att en av rösterna på Q är fårulven?

Det är ju det som LenaH menar!
Att fårulven kan rösta på Q (som vi ju tror är ond) i leken, men på någon annan i bakgrunden. Då blir det svårt att skilja ut vem av de som röstat på Q som är fårulven
 
Nu ska jag jobba ett par timmar - det känns faktiskt som om jag inte kan tillföra mera nu.

(jag valde att avsluta min semester idag, för det är sånt jävla pissväder att jag bara har väder-depp och slösar semesterdagar på ingenting)
 
Har läst ikapp mig och hänger inte riktigt med känner jag. ;) Imponerande av Lobelia, jag hade henne på en helt annan roll än bybo. :p Men då får jag göra om lite i mitt pussel helt enkelt.

Quarter4ever är verkligen i hetluften, jag tror jag förstår hur ni andra menar och även om jag inte är hundra på att hon är ulv, så tror jag det kan vara klokt om goda samlar sina röster.
 
Trist att vi inte fick en ond...

Men ve e katten om det inte stärker mina misstankar mot Q. Hade jag varit ond och kunnat välja att få ut en nykomling eller en mer rutinerad spelare så hade jag valt den mer rutinerade. Om nu inte ulvarna tänkte ett varv extra.

Jag tror att lobelia satte fingret på något här. Om jag var ulv och kunde välja mellan att rösta ut goda quarter4ever och goda Emtherlia, nog sjutton skulle jag välja quarter4ever. Sorry @Emtherlia men du är fortfarande lite för grön. ;) Så därför är jag rätt övertygad om att quarter4ever är ulv i den här leken...

Habina röstar på quarter4ever
 
Om det är självmordsbombaren så drar den med största säkerhet med sig en god, men
jag kom att tänka på ett otäckt scenario -

@Artline / @bollen__ vad händer om bombaren är på väg att lynchas och tar med sig en god i en självmordsbombning typ 1 minut innan DL. Lynchas någon alls då eller lynchas den som har näst flest röster?

@bollen__ @Artline Jag tar mig friheten att svara....

Om den bombar sig själv alldeles innan DL avbryts lynchen och den tar bara med sig själv och ev offer - den som ligger nr2 på lynchlistan blir inte lynchad oxå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 454
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp