Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
lite snabba tankar från mig så här innan DL:

Supersonic Den enda som inte gick med i någon av dreven mot mig eller Emtherlia i går! Har under gårdagen tyckt att på det sätt hon fortsatt att skriva tyder på att det nog kan vara så att det faktiskt är en ambitiös nybörjargod vi ser , och inte det andra alternativet, att hon ingår i lyan. Dessutom har jag svårt att se en i lyan göra en uddaröst i går iom att lynchen gick mot Emtherlia, som var bybo, och mot mig. Min tanke om Supersonic som god har bara förstärkts.
Lobelia har under gårdagen fört fram tankar och resonemang som får mig att tro att det är en god Lobelia som spelar denna gången! Jag håller Lobelia som den jag litar mest på för stunden, tycker att hon verkar skarp i sina iakttagelser

resten är alla mer eller mindre misstänkta av mig, får återkomma till dem om jag får chansen efteråt...
 
21.41 LenaH röstar på quarter4ever
För att Q är lite snurriga än vanligt och ovanligt substanslös. Jag som inte spelat innan har inget att invända där eftersom jag inte vet hur Q brukar spela. Håller med TLV att det är misstänkt att Q sätter alla som neutrala när hon säger sig misstänka alla från början. I mina ögon är detta dock inget konstigt alls, jag misstänker alla men vill inte sätta dem som onda utan neutrala och sen ta det därifrån. Det kanske är nybörjaraktigt men jag tycker inte alls det är konstigt. Säger sen att det kommer ge jättelånga svar att lyncha henne, positiva svar för de goda. Lena låter så säker på sin sak att jag nästan börjar tvivla på mitt eget omdöme om Q. Sitter Lena på lite mer info än vi andra?
Precis som cirkus så hade jag svårt att prestera en riktigt bra teori om Evert, det var mer en känsla att hon är ond. Att låta tvärsäker är ett sätt att se vad man får för respons. :angel:
 
Åh rip Lobelia :( Shit nu är det väl lika antal goda och onda?

Så som Lobelia teoriade igår trodde jag hon hade fått lite extra info :) Kanske fler som trodde det och därför blev hon käkad? Eller så var hon något på spåren...
 
Senast ändrad:
Hejdå @Lobelia - jag som kände mig så säker med dig. :(

Jaja, nu känns verkligen oddsen på vår sida, det borde vara rätt omöjligt att inte träffa en ulv vid lynch idag. Jag är ff rätt övertygad om att vi hade en på stupstocken igår också även om hon slank undan.

Tyvärr blir det väl lottning ikväll iom att jag antar att det står 4-4.
 
Om ingenting revolutionerande händer under dagen vilket jag inte heller tror så tänker jag rösta på q4. Gårdagens lynch talade sitt tydliga språk.
 
DL 1
12:19 Blacksmithfarm röstar på Idahoe
20.29 Supersonic röstar Idahoe
21.09 TLV röstar på Emtherlia
21.17 Habina röstar på blacksmithfarm
21.20 cirkus röstar på supersonic
21.38 Idahoe röstar på supersonic
21.42 Mirtai röstar på BSF
21.44 Lobelia röstar på TeamLundver
21.45 LenaH röstar på cirkus
21.47 Emtherlia röstar på Blacksmithfarm
21.55 FiaM röstar på Mirtai
22.00 quarter4ever röstar på TeamLundVer


Idahoe: 2
supersonic: 2
Bsf: 3
TLV: 2
Emtherlia: 1
cirkus: 1
Mirtai: 1

NATT DL1


DL2

21.21 Mirtai röstar på Emtherlia
21.26 TeamLundVer röstar på Q4
21.41 LenaH röstar på quarter4ever
21.44 supersonic röstar på Idahoe
21:49 Habina röstar på Emtherlia

21:52 Emtherlia röstar på Quarter4ever
21:54
Idahoe röstar på Emtherlia
21:57 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:57 Lobelia röstar på Quarter4ever.
22:00 cirkus röstar på Emtherlia


Emtherlia: 5
Quarter4ever: 4
Idahoe: 1

Deltagare kvar
2. Mirtai
3. cirkus
4. quarter4ever
5. Supersonic
6. TeamLundVer
7. Idahoe
10. LenaH
11. Habina

8 deltagare kvar. Det borde alltså vara totalt fyra ulvar om jag inte är helt ute och reser? @LenaH har rätt i att det borde bli lottning :( under förutsättning att alla goda röstar på en ulv. Där har ju fårulven all chans i världen att få tveksamma goda att rösta på fel person genom att lägga sin öppna röst på en ulv och därmed få goda att tro att denne är god :(
 
DL 1
12:19 Blacksmithfarm röstar på Idahoe
20.29 Supersonic röstar Idahoe
21.09 TLV röstar på Emtherlia
21.17 Habina röstar på blacksmithfarm
21.20 cirkus röstar på supersonic
21.38 Idahoe röstar på supersonic
21.42 Mirtai röstar på BSF
21.44 Lobelia röstar på TeamLundver
21.45 LenaH röstar på cirkus
21.47 Emtherlia röstar på Blacksmithfarm
21.55 FiaM röstar på Mirtai
22.00 quarter4ever röstar på TeamLundVer


Idahoe: 2
supersonic: 2
Bsf: 3
TLV: 2
Emtherlia: 1
cirkus: 1
Mirtai: 1

NATT DL1


DL2

21.21 Mirtai röstar på Emtherlia
21.26 TeamLundVer röstar på Q4
21.41 LenaH röstar på quarter4ever
21.44 supersonic röstar på Idahoe
21:49 Habina röstar på Emtherlia

21:52 Emtherlia röstar på Quarter4ever
21:54
Idahoe röstar på Emtherlia
21:57 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:57 Lobelia röstar på Quarter4ever.
22:00 cirkus röstar på Emtherlia


Emtherlia: 5
Quarter4ever: 4
Idahoe: 1

Deltagare kvar
2. Mirtai
3. cirkus
4. quarter4ever
5. Supersonic
6. TeamLundVer
7. Idahoe
10. LenaH
11. Habina

8 deltagare kvar. Det borde alltså vara totalt fyra ulvar om jag inte är helt ute och reser? @LenaH har rätt i att det borde bli lottning :( under förutsättning att alla goda röstar på en ulv. Där har ju fårulven all chans i världen att få tveksamma goda att rösta på fel person genom att lägga sin öppna röst på en ulv och därmed få goda att tro att denne är god :(

Inte bara det, är det bombaren som lynchas kanske denne väljer att dra med sig en god i fallet.
 
Jag tror ju att vi hade en ulv på kroken igår som tyvärr lyckades förvilla tillräckligt många goda för att klara sig undan. Utöver mina tidigare inlägg som stöder detta så har jag även haft känslan av att Q4 godförklarar sig i vart och vartannat inlägg. Ngt som alltid triggar igång stora ulvradarn hos mig. Efter att ha gått igenom hennes 20 senaste inlägg så inser jag att jag har rätt. Av 20 inlägg så godförklarar hon sig i 7.:cautious:


ja du kanske för att om jag åker så finns det för de andra att begrunda? varför skriver du med saker i dina översikter?

hm en till ....?
Ok jag hoppas att om jag åker att det ger en hel del svar till de resterande goda, för just nu ser jag att de onda verkar ha rätt kul i lyan....:cautious: antingen är de med i rösterna mot mig eller så jublar de över att goda gör jobbet åt dem:(

vilka var det då? lika bra att skriva nu om jag ändå åker , litar inte på röstlistan iom fårulven, den kan snabbt ändra sig! Eller så har de fest i lyan och det stod mellan två goda rentav!!

För om misstankarna kvarstår mot mig så ser jag en enkel vinst för de onda imorgon, om de nu är 4 i lyan alltså. Men oavsett så behöver vi bryta trenden att goda lynchas, för det gynnar bara de onda!!!

Jag tror ju att ulvarna glider på en räkmacka i lyncherna och mest flinar och har kul:cautious:

nähäpp dags att sova lite. Av någon anledning så tror jag inte att jag blir käk inatt, men det vore nog bra så de goda kan räta ut lite frågetecken, men just därför tror jag de sparar mig sas:crazy:

lite snabba tankar från mig så här innan DL:
resten är alla mer eller mindre misstänkta av mig, får återkomma till dem om jag får chansen efteråt...

Jag väljer att rösta redan nu för jag kan inte se att det skulle komma upp något under dagen som skulle ändra var min röst hamnar.

TLV röstar på Q4
 
Inte bara det, är det bombaren som lynchas kanske denne väljer att dra med sig en god i fallet.

Om det är självmordsbombaren så drar den med största säkerhet med sig en god, men
jag kom att tänka på ett otäckt scenario -

@Artline / @bollen__ vad händer om bombaren är på väg att lynchas och tar med sig en god i en självmordsbombning typ 1 minut innan DL. Lynchas någon alls då eller lynchas den som har näst flest röster?
 
Inte bara det, är det bombaren som lynchas kanske denne väljer att dra med sig en god i fallet.
Så sant så, det hade jag glömt :eek:. Det är bara att hoppas på att siarlärlingen och spionen har fått tillräckligt med info för att kunna förebygga detta och att den infon snappas upp av de andra goda så att rösterna hamnar där de ska.
 
Tror förresten inte alls det blir lottning.

1. Spelare A och B får vardera fyra röster. Den dolda läggs sedan på A resp B. Då blir det 3-5 i röster dvs ingen lottning.

2. Spelare A får fem röster och spelare B 3 röster. En på A är dold och läggs på B vilket resulterar i lottning. Men säg då att A skulle vara ond och fejkrösten läggs för att förvilla goda - riskerar lyan att en av deras egna lottas ut?

Eller har jag missat nåt?
 
Tror förresten inte alls det blir lottning.

1. Spelare A och B får vardera fyra röster. Den dolda läggs sedan på A resp B. Då blir det 3-5 i röster dvs ingen lottning.

2. Spelare A får fem röster och spelare B 3 röster. En på A är dold och läggs på B vilket resulterar i lottning. Men säg då att A skulle vara ond och fejkrösten läggs för att förvilla goda - riskerar lyan att en av deras egna lottas ut?

Eller har jag missat nåt?

Jag vet inte om jag fattar :confused:
 
Tror förresten inte alls det blir lottning.

1. Spelare A och B får vardera fyra röster. Den dolda läggs sedan på A resp B. Då blir det 3-5 i röster dvs ingen lottning.

2. Spelare A får fem röster och spelare B 3 röster. En på A är dold och läggs på B vilket resulterar i lottning. Men säg då att A skulle vara ond och fejkrösten läggs för att förvilla goda - riskerar lyan att en av deras egna lottas ut?

Eller har jag missat nåt?

Jag förstår hur du tänker men jag tror att om goda spelar sina kort rätt så kommer fårulven inte kunna lägga sin dolda röst på någon annan än där den lagt sin öppna röst och då kommer det faktiska reslutatet bli 4-4 med lottning.
 
Jag förstår hur du tänker men jag tror att om goda spelar sina kort rätt så kommer fårulven inte kunna lägga sin dolda röst på någon annan än där den lagt sin öppna röst och då kommer det faktiska reslutatet bli 4-4 med lottning.

Så de godas överlevnad kommer att hänga på dels att det röstas på en ond men också slumpen att inte bli utlottad? Hu!:nailbiting:
 
Under förutsättning att alla goda röstar på en ond så är jag faktiskt inte helt säker på att alla onda röstar på en god för om lottningen då hamnar i de godas favör så kommer det vara ganska obvious vilka som är onda. Det finns alltså en (som jag ser det) möjlighet att det inte blir lottning utan att man i lyan väljer att offra en ond.

Men man lär ju inte göra det om inte alla goda är på rätt spår från början.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 454
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp