Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som jag ser det så har fårulven lagt sin röst (lagt båda på samma person) på Emtherlia. Under förutsättning att Q4 är ond (vilket jag ju tror) så har fårulven inte haft ngn annan möjlighet än att rösta på Emtherlia. Alltså har den inte kunnat "välja vem som ska åka"

Nu hänger jag inte med . Menar du att fårulven inte kunnat rösta på annat vis även om den velat? Vad hade hindrat fårulven att rösta så Q åkte ut om denne velat det?
 
Hon kör ju med sannolikhetsteori. :)
Tyvärr tror jag inte att vi kan förlita oss på varken det ena eller andra men jag är stärkt i mina misstankar mot Evert.

Ser det ut som en ulv osv...

Och jag är benägen att hålla med dig. Synd att liljeholmens gick upp lite för sent bara
 
Nu hänger jag inte med . Menar du att fårulven inte kunnat rösta på annat vis även om den velat? Vad hade hindrat fårulven att rösta så Q åkte ut om denne velat det?

Två varianter finns som stödjer min teori.
Q4 är ulv och fårulven vill inte rösta ut en lagkamrat.
Q4 är fårulv och vill inte rösta ut sig själv.

Skulle Q4 vara god så faller min teori men nu tror ju inte jag att hon är det
 
Två varianter finns som stödjer min teori.
Q4 är ulv och fårulven vill inte rösta ut en lagkamrat.
Q4 är fårulv och vill inte rösta ut sig själv.

Skulle Q4 vara god så faller min teori men nu tror ju inte jag att hon är det
Jag talar om vad som är möjligt inte vad som jag tror har skett.
 
Jag talar om vad som är möjligt inte vad som jag tror har skett.

Du ställde dig frågande till att fårulven inte skulle kunna rösta ut den hon ville. Jag kom med två finfina exempel på när fårulven inte skulle kunna rösta ut den hon ville. Faktiskt är 2 av 3 möjliga scenarion att fårulven inte kunnat välja vem denne skulle rösta på
 
Du ställde dig frågande till att fårulven inte skulle kunna rösta ut den hon ville. Jag kom med två finfina exempel på när fårulven inte skulle kunna rösta ut den hon ville. Faktiskt är 2 av 3 möjliga scenarion att fårulven inte kunnat välja vem denne skulle rösta på
Och jag köper inte att ulvarna inte kunde styra resultatet dit de ville, med det säger jag inte att de vill göra det. Däremot är jag benägen att tro att vi talar om olika saker.
 
TLV och idaho, enligt de teorier jag skrivit (Idahoe främst för att hon är möjlig motkandidat till BSF) är väl de jag närmst misstänkt men har någon till av de jag inte hunnit granska.

Att du misstänkt TLV har jag förstått, men hur menar du med att Idahoe är en möjlig motkandidat till bsf?
 
Du ställde dig frågande till att fårulven inte skulle kunna rösta ut den hon ville. Jag kom med två finfina exempel på när fårulven inte skulle kunna rösta ut den hon ville. Faktiskt är 2 av 3 möjliga scenarion att fårulven inte kunnat välja vem denne skulle rösta på
jag tycker att du har poänger i det du framför, men glöm inte bort att ta med i beräkningen att det kan ha varit två goda det stod emellan ikväll. Och beroende på vilka som ingår i lyan kan de ha gjort vissa taktiska val utifrån vad som gynnar dem nu för att kunna ta hem det...
så jag vet inte alls om det verkligen skulle vara så otroligt att fårulven röstat på någon annan än i öppna tråden, även om jag klart ser att den möjligheten finns.
Jag tror ju att ulvarna glider på en räkmacka i lyncherna och mest flinar och har kul:cautious:
 
nähäpp dags att sova lite. Av någon anledning så tror jag inte att jag blir käk inatt, men det vore nog bra så de goda kan räta ut lite frågetecken, men just därför tror jag de sparar mig sas:crazy:
 
Idahoe fick snabbt 2 röster i första lynchen.

Aaaahhh och då kommer bsf som en motkandidat - jamen det är ju den tanken som du haft tidigare idag och som jag funnit så intressant och det är ju därför som jag var så koncentrerad på bsf rösterna.

Jamen ja! :idea:
 
Så då ska vi se... I ljuset av att Emtherlia var god ska jag grunna lite på de som röstade på henne och Q.

DL2


21.21 Mirtai röstar på Emtherlia
Tycker att Em beter sig ulvigt när hon vidhåller att TLV tjatar om bybor. Kan inte själv märka att TLV pratar om bybor och tycker det är märkligt av Em att framhärda så mot en som redan är misstänkt. Detta trots att Em i ett inlägg visat med citat vad hon menar, men sen ursäktar sig med att hon nog bara hade diskussionen färskt i minnet. Verkar stå på samma sida som TLV och försvarar henne mot misstankar från Q, Em, Habina och Lobelia.


21.26 TeamLundVer röstar på Q4

Känner sig förföljd av Lobelia, men undrar om det inte döljer sig en ulv hos Q. Tycker att uttalandet inför DL1 om mina teorier och det faktum att jag är ivrig nybörjare som letar onda varstans och att det är ett hälsosamt tecken ringer i ulvklockan. Är inte heller nöjd med Qs förklaringar om varför hon tyckte som hon gjorde innan DL1. Kommer med förslag om hur fårulven kan ha röstat med sin dolda röst. Tycker det verkar högst osannolikt att fårulven använt sin dolda röst till att åstadkomma något men raden "Eftersom den använt sin öppna och dolda röst på samma person/.../" skaver lite hos mig faktiskt. Med tanke på att det var jämt innan cirkus la sin röst på Em i sista minuten så känns det uttalandet inte riktigt bra. Säger också att det finns två alternativ som stöder hennes teori och viftar bort att Q kan vara god. I mina ögon är det TLV som är lite skum med de här uttalandena. Håller ett extra öga där framöver.

21.41 LenaH röstar på quarter4ever

För att Q är lite snurriga än vanligt och ovanligt substanslös. Jag som inte spelat innan har inget att invända där eftersom jag inte vet hur Q brukar spela. Håller med TLV att det är misstänkt att Q sätter alla som neutrala när hon säger sig misstänka alla från början. I mina ögon är detta dock inget konstigt alls, jag misstänker alla men vill inte sätta dem som onda utan neutrala och sen ta det därifrån. Det kanske är nybörjaraktigt men jag tycker inte alls det är konstigt. Säger sen att det kommer ge jättelånga svar att lyncha henne, positiva svar för de goda. Lena låter så säker på sin sak att jag nästan börjar tvivla på mitt eget omdöme om Q. Sitter Lena på lite mer info än vi andra?

21:49 Habina röstar på Emtherlia
Kändes genuint lika förvirrad som jag själv och visste inte var hon skulle lägga sin röst men hoppar sen på Mirtais teori om att Em är skum och sen försöker godförklara sig med matematik. Tycker också det är skumt att elda på som hon gör mot TLV. Säger inget om Habina eg.

21:52 Emtherlia röstar på Quarter4ever
Vill rösta samlat och tycker inte riktigt att hennes snabba god förklaring av mig är konstig eftersom jag är ny trots att jag kastade misstankar omkring mig. Kan nog tycka att Em har rätt här.

21:54
Idahoe röstar på Emtherlia
Tycker Q skaver men är mer misstänksam mot Em eftersom hon gör samma sak i DL1 när hon röstar på BSF som hon kritiserar Bsf för. Tycker inte heller citaten hon kommer med i diskussionen med TLV passar in i hennes resonemang om bybosnacket. Röstar därför på Em och rösterna blir jämna 3-3 mellan Q och Em. Ändrar sig sedan i sin motivering och tycker att man röstar på den mest skumma och inte för att hålla ihop röster. Tycker också att Em startade ett drev mot TLV av eg ingenting. Känns lite som skydd av kollega här!

21:57 quarter4ever röstar på Emtherlia

Tycker det känns olustigt med alla röster på henne. Medger att hon varit misstänksam mot TLV men tycker att denne försvarar sig bra. Så trots att TLV röstar på Q så väljer ändå Q att rösta på Em. Känns ok för Q att TLV lägger sin röst på henne för att TLV misstänkt henne medan alla andra röster känns olustiga :confused: Det här osar lite ulvsamarbete... Påtalar ändå att lyan har roligt när rösterna trillar in på henne och att det borde ge goda lite ledtrådar ifall hon åker. Är det ett desperat försök av en ulv?

21:57 Lobelia röstar på Quarter4ever.
Ville eg rösta på TLV men eftersom en spridning av röster kan vara till ulvarnas fördel väljer hon mellan Em och Q. Q får rösten för att ha hakat på Lobelias teorier om TLV utan att ifrågasätta samt att Q inte känns lika på som hon brukar vara. Finner det sedan intressant att fårulven mest troligt inte använt sin utslagsröst och misstänker Q ännu mer.
Tycker Lobelia presenterade en hel del intressanta teorier igår vilket får mig att undra över hennes roll.

22:00 cirkus röstar på Emtherlia

Skriver att hon granskat Em lite mer men vill eg syna mig eller Ida. Granskat Em ca 21.20 och röstar sen på Em med stöd av sin teori att det var skumt att Em använde samma teori mot Bsf som de två som röstade före henne. Röstar sen 22.00 och beklagar sig över att inte ha hunnit presentera en teori om Q (inte hinna på 40 min? ) men att hon även tror att Em är ond. Det här får ju igång min radar!

Emtherlia: 5
Quarter4ever: 4
Idahoe: 1
 
21:57 Lobelia röstar på Quarter4ever.
Ville eg rösta på TLV men eftersom en spridning av röster kan vara till ulvarnas fördel väljer hon mellan Em och Q. Q får rösten för att ha hakat på Lobelias teorier om TLV utan att ifrågasätta samt att Q inte känns lika på som hon brukar vara. Finner det sedan intressant att fårulven mest troligt inte använt sin utslagsröst och misstänker Q ännu mer.
Tycker Lobelia presenterade en hel del intressanta teorier igår vilket får mig att undra över hennes roll.

Nja, bakläxa. Det vara långt ifrån självklart att jag skulle rösta på TLV, det lutade mer mot Idahoe.Jag hade inte bestämt mig.
 
Fast ärligt - det är inte så lätt att prestera en teori på den som leder inläggsstatistiken med en miljard inlägg och hitta en vettig teori, när jag höll på med ett annat spår när rösterna började droppa in på Q och det var det enda som gjorde att jag blev fundersam även på henne, men eftersom jag hade en bra teori om Emtherlia och var ganska säker (då) på att hon var ond så tänkte jag att vi kan ändå bara ta en ulv i taget.

Eftersom Emtherlia var god är jag nu ganska säker på att Q är ulv. Om det inte är så illa att bägge är goda och lyan spelat så skickligt att de banat väg för att rösta ut en god Q idag - men jag tror inte det.
 
Nja, bakläxa. Det vara långt ifrån självklart att jag skulle rösta på TLV, det lutade mer mot Idahoe.Jag hade inte bestämt mig.

Fast när du skrev
"Då TLV inte fått någon röst i skrivandets stund så lämnar jag henne. Jag vill inte sprida rösterna mer." och inte nämner Idahoe i det inlägget så tolkade jag det så men när jag går tillbaka lite så ser jag att du faktiskt skrivit att du tyckte Idahoe gnagde mer än TLV.
 
Fast när du skrev
"Då TLV inte fått någon röst i skrivandets stund så lämnar jag henne. Jag vill inte sprida rösterna mer." och inte nämner Idahoe i det inlägget så tolkade jag det så men när jag går tillbaka lite så ser jag att du faktiskt skrivit att du tyckte Idahoe gnagde mer än TLV.
Jag skrev några inlägg till igår, röstmotivering en var jag tvungen att skriva ganska snabbt så det blev ingen lång utläggning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 454
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp