Så då ska vi se... I ljuset av att Emtherlia var god ska jag grunna lite på de som röstade på henne och Q.
DL2
21.21 Mirtai röstar på Emtherlia
Tycker att Em beter sig ulvigt när hon vidhåller att TLV tjatar om bybor. Kan inte själv märka att TLV pratar om bybor och tycker det är märkligt av Em att framhärda så mot en som redan är misstänkt. Detta trots att Em i ett inlägg visat med citat vad hon menar, men sen ursäktar sig med att hon nog bara hade diskussionen färskt i minnet. Verkar stå på samma sida som TLV och försvarar henne mot misstankar från Q, Em, Habina och Lobelia.
21.26 TeamLundVer röstar på Q4
Känner sig förföljd av Lobelia, men undrar om det inte döljer sig en ulv hos Q. Tycker att uttalandet inför DL1 om mina teorier och det faktum att jag är ivrig nybörjare som letar onda varstans och att det är ett hälsosamt tecken ringer i ulvklockan. Är inte heller nöjd med Qs förklaringar om varför hon tyckte som hon gjorde innan DL1. Kommer med förslag om hur fårulven kan ha röstat med sin dolda röst. Tycker det verkar högst osannolikt att fårulven använt sin dolda röst till att åstadkomma något men raden "Eftersom den använt sin öppna och dolda röst på samma person/.../" skaver lite hos mig faktiskt. Med tanke på att det var jämt innan cirkus la sin röst på Em i sista minuten så känns det uttalandet inte riktigt bra. Säger också att det finns två alternativ som stöder hennes teori och viftar bort att Q kan vara god. I mina ögon är det TLV som är lite skum med de här uttalandena. Håller ett extra öga där framöver.
21.41 LenaH röstar på quarter4ever
För att Q är lite snurriga än vanligt och ovanligt substanslös. Jag som inte spelat innan har inget att invända där eftersom jag inte vet hur Q brukar spela. Håller med TLV att det är misstänkt att Q sätter alla som neutrala när hon säger sig misstänka alla från början. I mina ögon är detta dock inget konstigt alls, jag misstänker alla men vill inte sätta dem som onda utan neutrala och sen ta det därifrån. Det kanske är nybörjaraktigt men jag tycker inte alls det är konstigt. Säger sen att det kommer ge jättelånga svar att lyncha henne, positiva svar för de goda. Lena låter så säker på sin sak att jag nästan börjar tvivla på mitt eget omdöme om Q. Sitter Lena på lite mer info än vi andra?
21:49 Habina röstar på Emtherlia
Kändes genuint lika förvirrad som jag själv och visste inte var hon skulle lägga sin röst men hoppar sen på Mirtais teori om att Em är skum och sen försöker godförklara sig med matematik. Tycker också det är skumt att elda på som hon gör mot TLV. Säger inget om Habina eg.
21:52 Emtherlia röstar på Quarter4ever
Vill rösta samlat och tycker inte riktigt att hennes snabba god förklaring av mig är konstig eftersom jag är ny trots att jag kastade misstankar omkring mig. Kan nog tycka att Em har rätt här.
21:54 I
dahoe röstar på Emtherlia
Tycker Q skaver men är mer misstänksam mot Em eftersom hon gör samma sak i DL1 när hon röstar på BSF som hon kritiserar Bsf för. Tycker inte heller citaten hon kommer med i diskussionen med TLV passar in i hennes resonemang om bybosnacket. Röstar därför på Em och rösterna blir jämna 3-3 mellan Q och Em. Ändrar sig sedan i sin motivering och tycker att man röstar på den mest skumma och inte för att hålla ihop röster. Tycker också att Em startade ett drev mot TLV av eg ingenting. Känns lite som skydd av kollega här!
21:57 quarter4ever röstar på Emtherlia
Tycker det känns olustigt med alla röster på henne. Medger att hon varit misstänksam mot TLV men tycker att denne försvarar sig bra. Så trots att TLV röstar på Q så väljer ändå Q att rösta på Em. Känns ok för Q att TLV lägger sin röst på henne för att TLV misstänkt henne medan alla andra röster känns olustiga
Det här osar lite ulvsamarbete... Påtalar ändå att lyan har roligt när rösterna trillar in på henne och att det borde ge goda lite ledtrådar ifall hon åker. Är det ett desperat försök av en ulv?
21:57 Lobelia röstar på Quarter4ever.
Ville eg rösta på TLV men eftersom en spridning av röster kan vara till ulvarnas fördel väljer hon mellan Em och Q. Q får rösten för att ha hakat på Lobelias teorier om TLV utan att ifrågasätta samt att Q inte känns lika på som hon brukar vara. Finner det sedan intressant att fårulven mest troligt inte använt sin utslagsröst och misstänker Q ännu mer.
Tycker Lobelia presenterade en hel del intressanta teorier igår vilket får mig att undra över hennes roll.
22:00 cirkus röstar på Emtherlia
Skriver att hon granskat Em lite mer men vill eg syna mig eller Ida. Granskat Em ca 21.20 och röstar sen på Em med stöd av sin teori att det var skumt att Em använde samma teori mot Bsf som de två som röstade före henne. Röstar sen 22.00 och beklagar sig över att inte ha hunnit presentera en teori om Q (inte hinna på 40 min? ) men att hon
även tror att Em är ond. Det här får ju igång min radar!
Emtherlia: 5
Quarter4ever: 4
Idahoe: 1