Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du utveckla, förstår inte hur du menar?

Hundraelfte på bollen känner jag mig som
Hade det varit två goda som var uppe till lynch så *borde* Q ha rykt pga hennes större rutin - ergo Q borde inte vara god.

I värsta fall så är bägge goda och detta är ett snilledrag för att först få ut Emtherlia och sen Q eftersom det är synnerligen graverande omständigheter för Q just nu
 
5 röster på Emtherlia
4 röster på Q4
1 röst på Idahoe

Möjligheten till att 1 röst faller bort och läggs ngn annanstans

Alternativa fårulvsröstningar
1. Öppen röst på Emtherlia. Dold röst på Q4. Hade resluterat i att Q4 hade åkt (5 röster mot 4 på Emtherlia)
2. Öppen röst på Emtherlia. Dold röst på Idahoe. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.

3. Öppen röst på Q4. Dold röst på Emtherlia. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.
4. Öppen röst på Q4. Dold röst på Idahoe. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.
5. Öppen röst på Idahoe. Dold röst på Emtherlia. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.
6. Öppen röst på Idahoe. Dold röst på Q4. Hade resulterat i lottning mellan Emtherlia och Q4. Skulle Q4 vara god så spelar det ingen roll för ulvarna vem som åker och då är scenariot ossannolikt. Är Q4 ond så vill man inte ha upp henne för lottning och är därför återigen osannolikt.

Alltså är det högst osannolikt att fårulven haft ett finger med i spelet idag och då är frågan varför samt var fårulven befinner sig. Eftersom den använt sin öppna och dolda röst på samma person så kan inte jag se annat än att fårulven döljer sig bland de som röstat öppet på Emtherlia.
 
Och tänker man ett varv till kan lyan ha valt emth för att få en chans att vi röstar ut dig.
jag tror ju det, men det lär ju inte hjälpa andra att jag säger det tyvärr....
Jag uppfattar det ju som att ulvarna fått en smakstart och skulle de vara 4 så är det ju skarpt läge efter imorgon ( 5 borde de inte vara i lyan då vi ju är 9 kvar och leken fortsätter) för då står det ju 4-4 imorgon om käket lyckas! Kan man hoppas på att ängeln gör en bra insats inatt? För om misstankarna kvarstår mot mig så ser jag en enkel vinst för de onda imorgon, om de nu är 4 i lyan alltså. Men oavsett så behöver vi bryta trenden att goda lynchas, för det gynnar bara de onda!!!
 
5 röster på Emtherlia
4 röster på Q4
1 röst på Idahoe

Möjligheten till att 1 röst faller bort och läggs ngn annanstans

Alternativa fårulvsröstningar
1. Öppen röst på Emtherlia. Dold röst på Q4. Hade resluterat i att Q4 hade åkt (5 röster mot 4 på Emtherlia)
2. Öppen röst på Emtherlia. Dold röst på Idahoe. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.

3. Öppen röst på Q4. Dold röst på Emtherlia. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.
4. Öppen röst på Q4. Dold röst på Idahoe. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.
5. Öppen röst på Idahoe. Dold röst på Emtherlia. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.
6. Öppen röst på Idahoe. Dold röst på Q4. Hade resulterat i lottning mellan Emtherlia och Q4. Skulle Q4 vara god så spelar det ingen roll för ulvarna vem som åker och då är scenariot ossannolikt. Är Q4 ond så vill man inte ha upp henne för lottning och är därför återigen osannolikt.

Alltså är det högst osannolikt att fårulven haft ett finger med i spelet idag och då är frågan varför samt var fårulven befinner sig. Eftersom den använt sin öppna och dolda röst på samma person så kan inte jag se annat än att fårulven döljer sig bland de som röstat öppet på Emtherlia.
För mig känns det ganska ointressant var fårulven lagt öppen respektive dold röst, förutom att jag vill luska ut vem fårulven är, det intressanta är att denne fritt har kunnat välja vem som ska åka. Det skilde sig bara en röst mellan emth och Q.
 
För mig känns det ganska ointressant var fårulven lagt öppen respektive dold röst, förutom att jag vill luska ut vem fårulven är, det intressanta är att denne fritt har kunnat välja vem som ska åka. Det skilde sig bara en röst mellan emth och Q.
Fast.. Det är ju faktiskt inte säkert att fårulven fritt kunde välja vem som skulle åka..
 
5 röster på Emtherlia
4 röster på Q4
1 röst på Idahoe

Möjligheten till att 1 röst faller bort och läggs ngn annanstans

Alternativa fårulvsröstningar
1. Öppen röst på Emtherlia. Dold röst på Q4. Hade resluterat i att Q4 hade åkt (5 röster mot 4 på Emtherlia)
2. Öppen röst på Emtherlia. Dold röst på Idahoe. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.

3. Öppen röst på Q4. Dold röst på Emtherlia. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.
4. Öppen röst på Q4. Dold röst på Idahoe. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.
5. Öppen röst på Idahoe. Dold röst på Emtherlia. Hade inte gjort ngn skillnad för utgången och är därför högst osannolik.
6. Öppen röst på Idahoe. Dold röst på Q4. Hade resulterat i lottning mellan Emtherlia och Q4. Skulle Q4 vara god så spelar det ingen roll för ulvarna vem som åker och då är scenariot ossannolikt. Är Q4 ond så vill man inte ha upp henne för lottning och är därför återigen osannolikt.

Alltså är det högst osannolikt att fårulven haft ett finger med i spelet idag och då är frågan varför samt var fårulven befinner sig. Eftersom den använt sin öppna och dolda röst på samma person så kan inte jag se annat än att fårulven döljer sig bland de som röstat öppet på Emtherlia.
Du glömmer förresten att fårulven kan rösta på samma med båda rösterna.
 
fyller på med listan!

DL 1
12:19 Blacksmithfarm röstar på Idahoe
20.29 Supersonic röstar Idahoe
21.09 TLV röstar på Emtherlia
21.17 Habina röstar på blacksmithfarm
21.20 cirkus röstar på supersonic
21.38 Idahoe röstar på supersonic
21.42 Mirtai röstar på BSF
21.44 Lobelia röstar på TeamLundver
21.45 LenaH röstar på cirkus
21.47 Emtherlia röstar på Blacksmithfarm
21.55 FiaM röstar på Mirtai
22.00 quarter4ever röstar på TeamLundVer


tar även med hur röststatistiken ser ut utefter hur rösterna ser ut att ligga i tråden, det kan vara intressant framöver med tanke på att en röst inte räknas och att en dold röst finns bakom kulisserna....

Idahoe: 2
supersonic: 2
Bsf: 3
TLV: 2
Emtherlia: 1
cirkus: 1
Mirtai: 1


DL2

21.21 Mirtai röstar på Emtherlia
21.26 TeamLundVer röstar på Q4
21.41 LenaH röstar på quarter4ever
21.44 supersonic röstar på Idahoe
21:49 Habina röstar på Emtherlia

21:52 Emtherlia röstar på Quarter4ever
21:54
Idahoe röstar på Emtherlia
21:57 quarter4ever röstar på Emtherlia
21:57 Lobelia röstar på Quarter4ever.
22:00 cirkus röstar på Emtherlia


Emtherlia: 5
Quarter4ever: 4
Idahoe: 1


 
Jag syftar på fritt av Q och Emth, ingen annan och det förutsätter fårulven är online och inte gör bort sig.

Är det något annat du tänker på?
Som jag ser det så har fårulven lagt sin röst (lagt båda på samma person) på Emtherlia. Under förutsättning att Q4 är ond (vilket jag ju tror) så har fårulven inte haft ngn annan möjlighet än att rösta på Emtherlia. Alltså har den inte kunnat "välja vem som ska åka"
 
Förlåt då missade jag den biten, letade bara bland uppräknade alternativ. Det gör dock ditt inlägg skumt, hur i hela fridens namn vet du att fårulven gjort det?
Hon kör ju med sannolikhetsteori. :)
Tyvärr tror jag inte att vi kan förlita oss på varken det ena eller andra men jag är stärkt i mina misstankar mot Evert.

Ser det ut som en ulv osv...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 454
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp