Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min egen röst på supersonic var helt enkelt att hon(?) var den enda som överhuvudtaget stuckit ut för mig vid en snabbgenomgång. Agerandet att misstänka många personer och vara rätt "på" i sitt spel är hur jag upplevt flera onda nybörjare.
Att hon först verkat väldigt säker och skicklig för att sedan ursäktar sig med att hon är nybörjare skavde lite med.
Just nu håller jag henne som inte nödvändigtvis ond, men en jag ska hålla ögonen på i fortsättningen, inte minst för att hon nu flera gånger tillskrivit mig åsikter jag inte uttryckt (Jag tyckte INTE att det var misstänkt att BSF hoppade på din teori såhär första dagen...)
(För övrigt är du himla duktig med sammanfattningar för att vara första spelet! :bow: )

Ivrig att hitta ulvar vet du! ;) Det är därför jag är på, måste ju visa att jag kan tillföra nåt fastän jag är nybörjare. Följde ju förra leken nästan från start och såg lite hur det gick till. Att Emtherlia var ny och ond och på kanske faller inom statistiken men då kan jag ju falla utanför :p
 
1. Emtherlia Jag tycker fortfarande att det är lite skumt med uttalandet att bybor inte vet något men eftersom ingen annan verkar hålla med mig om det så får jag väl fundera på om det är jag som är ute och snurrar. Tycker att Supersonic spelar som hon själv gjorde som lurvig och funderar lite över varför Q4 berömmer Sonic när hon som god hoppade på Emtherlia för att göra samma sak. Röstade på BSF med motiveringen att hon gjorde det lätt för sig. Förstår inte Lobelias tankar om att fårulven skulle varit anledningen till gårdagens lynch, får reda på att Lobelia menade generellt och inte just den lynchningen.


2. Mirtai Diskuterar självmordsbombaren med Q4. Funderar över om den får ta med sig ngn även vid lynchning. Röstar på BSF med motiveringen att hon hänger på teorin mot Idahoe väldigt snabbt.

3. cirkus Känner sig besvärad av rösterna på Idahoe. Röstar på Supersonic med motiveringen att hon sticker ut mycket. Hade inte röstat på Supersonic om hon inte tagit Idahoes förvsar i beaktande. :confused: Jag känner att jag behöver en liten förklaring här av @cirkus på hur hon menar. Funderar på hur Emtherlia kunde veta att det var klart att BSF skulle lynchas. Håller med mig om att vi kan slut oss till att fårulvens roll inte varit involverad i gårdagens lynchning.

Nu tycker jag att du kör ett frikort till hennes fördel som är lite märkligt.
Hade hon inte tagit Idahoes försvar i beaktande hade jag kanske inte röstat där

4. quarter4ever Leder antalet inlägg, en hel del OT dock. Gör en lite väl mager sammanställning tycker jag även om det är dag 1. Berömmer Supersonic för hennes inlägg med frasen
Verkar hitta onda lite varstans, och det kan vara ett hälsosamt tecken i varulvslekar
vilket får mig att haja till. Nu är iofs Supersonic ny men som regel tycker jag att alla brukar vara överens om att spelare som hittar onda lite varstans tenderar att vara lite ludna. Så varför kommer det en sådan kommentar ifrån en såpass rutinerad spelare som Q4?

Anser att man måste ge nya spelare chansen. Lägger en väldigt enkel röst på mig TeamLundVer med Lobelias röstmotivering. Ställer sig lite frågande till fårulvens eventuella inblandning i gårdagens lynch.

5. Supersonic Är först ut med en sammanställning (riktigt bra gjort ffa med tanke på att du är ny :up:) Funderar över Idahoes uttalande om att det ska bli intressant att spela med så många bybor. Röstar på Idahoe med anledning av detta. Inleder med en sammanställning även idag. Dock känns det inte som att den bidrar med så mycket.

6. TeamLundVer ska strax iväg och röja undan det sista i farfars dödsbo :( Lite osäker på när vi blir klara. Röstar på Emtherlia i DL1.

7. Idahoe
Försvarar sitt uttalande om att det ska bli intressant att spela med så många bybor med att då är hon inte ensam om att bli bortkollrad :confused: Kan vara en god som uttalat sig lite klumpigt men det är värt att hålla i minnet inför lekens senare skeden. Tycker Supersonic slänger iväg lite väl många misstankar och väljer att rösta på henne med anledning av detta i DL1.

8. Blacksmithfarm bybo Röstade på Idahoe i första DL

9. Lobelia Håller inte med mig om att bybor visst kan veta saker och ting. och väljer att rösta på mig, TeamLundVer i DL1 med anledning av att jag lägger energi på att försöka övertyga folk om detta. Upplever Supersonic som skum men funderar på om det kan bero på att hon är nybörjare. Diskuterar en hel del om fårulvens inblandning i denna och kommande lynchningar.

10. LenaH Tycker att Supersonics teori om Idahoe är riktigt bra för att vara dag 1. Håller inte med cirkus om att Supersonic sprider misstankar om henne och lägger sin röst i DL1 på cirkus med anledning av dwetta. Blir fundersam över rösterna på Supersonic.

11. Habina
Funderar lite över hur mycket info Siarlärlingen får. Funderar lite över de röster som kommit på Idahoe pga dennes uttalande. Ffa efterson hon också tycker om att spela med många bybor. Röstar på BSF då hon tycker att hon hoppade på Supersonics teori lite väl lätt. Funderar efteråt på om även Supersonic kan vara god.

12. FiaM
bybo

Då var min sammanställning klar. Tyvärr hinner jag inte göra analysdelen just nu eftersom vi måste åka till Farmor och Farfars hus och tömma det. Analys kommer
 
3. cirkus Känner sig besvärad av rösterna på Idahoe. Röstar på Supersonic med motiveringen att hon sticker ut mycket. Hade inte röstat på Supersonic om hon inte tagit Idahoes förvsar i beaktande. :confused: Jag känner att jag behöver en liten förklaring här av @cirkus på hur hon menar. Funderar på hur Emtherlia kunde veta att det var klart att BSF skulle lynchas. Håller med mig om att vi kan slut oss till att fårulvens roll inte varit involverad i gårdagens lynchning.

Ha aha, jag förstår att du vill ha en förklaring, det ser rätt obegripligt ut...

Jag menade att det såg ut som att supersonic valde att inte ta Idahoes förklaring i beaktande utan valde att rösta där ändå.
 
DL 1
12:19 Blacksmithfarm röstar på Idahoe

Baserat på dennes uttalande om många bybor. En bra teori första dagen. Blir sedan utröstad.

20.29 Supersonic röstar Idahoe
Röstar på samma grund som BSF, var misstänksam redan innan BSF röstade.

21.09 TLV röstar på Emtherlia pga hennes uttalande om att bybor inte vet något. Undrar om det är en kvarleva från förra leken eller om det är ert lite lur(v)igt uttalande. Medger själv att det är en svag misstanke. Pga IRL har sedan TLV svårt att närvara. Får se mer av TLV innan jag uttalar mig.

21.17 Habina röstar på blacksmithfarm

Eftersom hon tycker att BSF hoppar på min teori lite snabbt undrar hon om det finns någon lurvighet hos någon av oss, funderar inte vidare pga ostadig nätkontakt. Inte alls konstigt första dagen.

21.20 cirkus röstar på supersonic

Då hon tycker att jag sticker ut lite mycket även om jag har en vettig förstadagsteori. Tar emot att rösta på en ny men vill inte riskera att en ulv kommer undan på frikort. Det kan jag absolut köpa och jag tycker nog inte det säger så mycket om cirkus ännu.

21.38 Idahoe röstar på supersonic

Vidhåller precis som cirkus att hon inte tycket om att rösta på nya men verkar främst rösta för att jag inte är så osäker som jag borde vara. Blir ännu mer misstänksam när jag tillskriver henne något hon inte uttryckt, vilket jag gjort ett par gånger redan. Misstag från min sida helt enkelt :D En ganska tunn teori tycker jag nog. Det är nästan 20 min mellan rösterna på mig, men vet inte om det kan sammankopplas med ett samtal inom lyan.

21.42 Mirtai röstar på BSF

För att hon tycker BSF hakar på mig lite väl snabbt. Säger eg inget alls.

21.44 Lobelia röstar på TeamLundver

Tycker att det är skumt att övertyga oss andra om att bybor vet något. Efter röstningen säkert hon att det var väntat när BSF meddelas vara god. På vilket sätt var det väntat? Det stod ju ganska klart innan DL att BSF hade flest röster och skulle åka. Skriver sen om fårulven och dess fejkröst, att den kan ställa till det om det vore jämnt. Kan det vara så att Lobelia visste vem fårulven skulle rösta på egentligen men denna någon blev räddad av ängeln? Är det därför hon påtalar att ulvarna har utslagsrösten tro? Räddar sig genom att förklara att hon menar allmänt. Jag vet inte vad jag ska tro helt enkelt.

21.45 LenaH röstar på cirkus

För att hon tycker det är lite för lätt att lägga en röst på mig. Säger inget om LenaH men hon har tagit mig i försvar ett antal gånger. Vågar jag tro på att LenaH tillhör goda?

21.47 Emtherlia röstar på Blacksmithfarm

För att BSF hoppade på min teori för snabbt. Känns som en typisk förstadagsröst. Är tvärt emot förra leken lite i bakgrunden här. Betyder detta nåt? Noterat är det åtminstone. Är också den som röstar sist på BSF men det behöver inte betyda något då jag själv och Idahoe har två röster var vid rösttillfället.

21.55 FiaM röstar på Mirtai

Tycker att Mirtai gör det ännu enklare för sig med sin röst på BSF än vad denne gör med sin röst på Idahoe. Blev tyvärr ulvkäk och det är svårt att säga om Fia var något på spåren.

22.00 quarter4ever röstar på TeamLundVer

Känner sig inte bekväm med att rösta på mig utan vill se mer av vad jag kan tillföra. Lägger därför sin röst på TLV och håller med Lobelia om att bybosnacket var misstänkt. Vet inte om det faktum att hon röstade sist betyder något egentligen då hon röstade på någon som det var klart redan innan inte skulle åka ut. Undrar vad det betyder att hon inte ville lägga sin röst på mig och vad hon hoppas på att jag kan tillföra?

Fasen vad svårt detta var på mobilen!
 
Ha aha, jag förstår att du vill ha en förklaring, det ser rätt obegripligt ut...

Jag menade att det såg ut som att supersonic valde att inte ta Idahoes förklaring i beaktande utan valde att rösta där ändå.

Jag bemötte Idahoes påstående i ett inlägg som jag tyvärr inte kan länka från mobilen men som finns på s. 4
 
Jag bemötte Idahoes påstående i ett inlägg som jag tyvärr inte kan länka från mobilen men som finns på s. 4

jag vet och jag noterade just att du inte tog det i beaktande!

Jag undrar varför du redan i ditt första inlägg satte Idahoe som skum, men bsf som ev åt det godare hållet? Du tar upp ungefär samma saker om dom, men den ena är skum och den andra är inte det.

Klippetiklipp

Idahoe har inte lekt på länge och ser fram emot den här lite simplare leken. Konstaterar att h*n spelat med de flesta här innan. Instämmer i fördelningen uträknad av BSF och har inget att invända, tycker det ska bli intressant att spela med få specialroller och många bybor. Ser h*n fram emot det för att det kommer bli enkelt att få ner de goda? Många bybor att käka? Med tanke på hur viktigt det verkade vara att få fram styrkeförhållandet mellan onda och goda... Misstänkt enligt mig :cautious:

Blacksmithfarm konstaterar att alla onda finns i lyan. Säger sig sen inte vilja missa någon ond roll. Kommer sedan med fördelningsstatistiken. Påpekar att specialrollerna gör lyan stark och att de goda är något försvagade. Påpekar också att ingen kan känna sig säker pga statistiken och att vi ska ta en ulv i taget. Varför vill BSF inte missa någon ond roll? Och varför påpekar h*n styrkeförhållandet på det här sättet och säger sedan "en ulv i taget"? Är det möjligtvis så att BSF är åt det goda hållet?
 
DL 1

21.44 Lobelia röstar på TeamLundver
Tycker att det är skumt att övertyga oss andra om att bybor vet något. Efter röstningen säkert hon att det var väntat när BSF meddelas vara god. På vilket sätt var det väntat? Det stod ju ganska klart innan DL att BSF hade flest röster och skulle åka. Skriver sen om fårulven och dess fejkröst, att den kan ställa till det om det vore jämnt. Kan det vara så att Lobelia visste vem fårulven skulle rösta på egentligen men denna någon blev räddad av ängeln? Är det därför hon påtalar att ulvarna har utslagsrösten tro? Räddar sig genom att förklara att hon menar allmänt. Jag vet inte vad jag ska tro helt enkelt.
Hur tänker du här, de fetmarkerade? Var kommer ängeln in i bilden, kan du förklara?

Annars kan jag mest konstatera att du inte har så mycket erfarenhet av rollen fårulv. I och med fårulven så var det inte alls klart att BSF skulle åka förrän LL meddelade resultatet. Du bör nog tänka igenom hur fårulven fungerar om du var säker på att BSF var den som skulle åka, eller möjligen så är du ulv och var därmed säker på utgången.
 
Med utgångspunkt i ovanstående sammanställning så tycker även jag att Idahoes uttalande är lite skumt men inte så pass att jag sätter henne som ond för det. Vad som bekymrar mig mer är att hon är den enda som fått röster i nuläget och jag tycker (även om det är DL1) att det kom lite väl snabbt och enkelt vilket får mig att fundera på om det inte döljer sig en liten ulv bland BSF och Supersonic?

Tittar jag på BSF och Supersonic i ljuset av deras röster så kan det som sagt gömma sig en ulv där men det är hart när omöjligt att idag klura ut vem av dem det skulle vara isf. Och jag är inte beredd att offra en god bara sådär på en så pass svag misstanke.
En misstänkt ulv


Även LenaHs uttalande om att hon och Mirtai ska rösta på varandra är lite skumt. Det kan vara ett skämt av en god men det kan även vara ett smart drag av en ond. Det är dock i sig självt ingenting som gör att jag sätter LenaH någon annastans än i mitten.
En till som är skum

Det som påkallar min uppmärksamhet mest är faktiskt Emtherlias uttalande om att bybor inte vet något. Det kan som sagt vara en kvarleva från lyan i förra spelet men det kan lika gärna bero på att hon sitter i lyan i detta spel. Det är en svag misstanke men dt är den starkaste jag har just nu.

Den tredje skumma och andra misstänkta ulven och det redan i god tid innan första DL.
 
Hur tänker du här, de fetmarkerade? Var kommer ängeln in i bilden, kan du förklara?

Annars kan jag mest konstatera att du inte har så mycket erfarenhet av rollen fårulv. I och med fårulven så var det inte alls klart att BSF skulle åka förrän LL meddelade resultatet. Du bör nog tänka igenom hur fårulven fungerar om du var säker på att BSF var den som skulle åka, eller möjligen så är du ulv och var därmed säker på utgången.

Jag menar att om fårulven valde att rösta på någon annan med två röster (Idahoe, jag själv och TLV) och ängeln skyddade denna någon - då borde BSF åkt ändå. Eller blir det lottning då tro? :nailbiting: Men innan röstningen var jag inte alls säker på vem som skulle åka, bara att det var nästan klart :p
 
Egentligen bär det mig emot att rösta på en alldeles ny spelare, men hon har spridit misstankar på mig och q4, när det typ bara var vi som varit aktiva (och jag fattar inte ens vad det skumma var), samtidigt så har hon misstänkt Lobelia för inaktivitet. Det skaver lite. Damned if you do, damned if you don't.

Hon har dessutom en rätt vettig tanke om Idahoe som även BSF (som alltid röstar tidigt) hakar på och röstar enligt. Därefter kommer Idahoe in och förklarar sig på ett trovärdigt sätt. Sen lägger hon sin egen röst på Idahoe. Det skaver för mig också. Alltså skulle en ulv sticka ut så mycket? Om det var en rutinerad spelare så skulle jag bli väldigt misstänksam eftersom det sticker ut, men jag tycker inte man ska ha frikort bara för att man är ny och jag funderar på om det kanske det kortet som används av en luden typ just nu.

cirkus röstar på supersonic

Jag håller med dig om att supersonic beter sig skumt och velar själv mellan ulv och orutin. Det som stör mig här i detta inlägget är det fetmarkerade. Hur tänker du här, menar det att det skaver att supersonic inte köper den förklaring som Idahoe gör? Och vad egentligen är det som sticker ut så mycket att en ulv inte skulle göra så?

Och varför förväntar du dig att en ny spelare ska tänka som du och ens inse att en ulv inte skulle sticka ut så? Jag tänker nu enbart på det som skett fram till det här inlägget.
 
Jag menar att om fårulven valde att rösta på någon annan med två röster (Idahoe, jag själv och TLV) och ängeln skyddade denna någon - då borde BSF åkt ändå. Eller blir det lottning då tro? :nailbiting: Men innan röstningen var jag inte alls säker på vem som skulle åka, bara att det var nästan klart :p
Ängeln skyddar överhuvudtaget inte någon vid lynch.

Teoretiskt sett skulle alla som hade minst en röst kunna åka vid lynchen. Fårulven röstar dolt på en med en röst och öppet på BSF och det blir lottning mellan de som har 2 röster.
 
Hur tänker du här, de fetmarkerade? Var kommer ängeln in i bilden, kan du förklara?

Annars kan jag mest konstatera att du inte har så mycket erfarenhet av rollen fårulv. I och med fårulven så var det inte alls klart att BSF skulle åka förrän LL meddelade resultatet. Du bör nog tänka igenom hur fårulven fungerar om du var säker på att BSF var den som skulle åka, eller möjligen så är du ulv och var därmed säker på utgången.
Jag tror bara det är du som har erfarenhet av den rollen! :p
(under avd rädda kollega i flera lyncher, tack!)
 
Ängeln skyddar överhuvudtaget inte någon vid lynch.

Teoretiskt sett skulle alla som hade minst en röst kunna åka vid lynchen. Fårulven röstar dolt på en med en röst och öppet på BSF och det blir lottning mellan de som har 2 röster.
Fast Bsf hade ju tre röster vilket gör att det kan ha blivit lottning mellan de som redan hade två röster.
Eller har jag missat ett steg?
 
Ängeln skyddar överhuvudtaget inte någon vid lynch.

Teoretiskt sett skulle alla som hade minst en röst kunna åka vid lynchen. Fårulven röstar dolt på en med en röst och öppet på BSF och det blir lottning mellan de som har 2 röster.

:banghead: Just det! Det är vid käk!

Så det blir lottning alltså och inte där fejkrösten lades sas? Intressant. Det var ju lite skrämmande.
 
Jag håller med dig om att supersonic beter sig skumt och velar själv mellan ulv och orutin. Det som stör mig här i detta inlägget är det fetmarkerade. Hur tänker du här, menar det att det skaver att supersonic inte köper den förklaring som Idahoe gör? Och vad egentligen är det som sticker ut så mycket att en ulv inte skulle göra så?

Och varför förväntar du dig att en ny spelare ska tänka som du och ens inse att en ulv inte skulle sticka ut så? Jag tänker nu enbart på det som skett fram till det här inlägget.

Jag tycker nog att det är konstigt att hon gått i ett och samma spår trots en förklaring som åtminstone fått mig att tänka ett varv till och även om jag tyckt att personen var fortsatt skum så hade jag gjort nån form av notis i mitt röstinlägg där jag förklarat varför rösten hamnat där den hamnat trots förklaringen. För mig kändes det som om hon bestämt sig tidigt och ffa som om hon fortsatt i sitt spår nu när hon fick en annan röst där.

Jag tyckte det liksom både var utstickande och samtidigt blev själva utstickande som en brasklapp - vågar verkligen en nybörjarulv göra så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp