Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså vad är det här? Jag har för en gångs skull tid att sitta på buke och leka, och så är det typ nästan tyst härinne? :arghh:
Var är Q förresten, inte kommit några inlägg på lääänge nu! :p
 
Bara så jag hänger med i hur du tänker... Du menar alltså att cirkus och artline skulle vara ulvar och komma överens om att bägge skulle rösta på dig? Jag säger inte att det är omöjligt, men just i DL1 tycker jag ulvarna oftare spretar i röstningen. Visst kan de vara onda bägge två (eller en ond, en god eller bägge goda) men då ser jag det som mer troligt att de INTE snackat ihop sig, utan inser för sent att de röstat på samma. Det har jag gjort ett par gånger som ulv när jag inte synkat mig och så blir man lite nervös att någon skall märka misstaget. ;)

Inte nödvändigtvis. Det var mest ett konstaterande att rösterna hamnade efter varandra och en undring om det var en snackis. Eftersom jag inte vet hur det brukar gå till så tyckte jag det var värt att notera, iaf för min egen skull :)
 
Nu går jag bara på känslan och vad jag minns och kollar inte upp fakta.

Cirkus Jag håller cirkus en aning åt det godare hållet. Jag har svårt att se en ond cirkus rikta in sig mot en nykomling som redan har en röst, de brukar oftast ha "frikort" ett par DL åtminstone, om inte annat för att de är svårtlästa. Jag tror hon fann @supersonic så pass skum att hon lade rösten ändå. Det känns också som hon genuint letar ulvar men kanske lite enkelspårigt mot SS (supersonic) i början, inget ovanligt för cirkus.

Här är det en stor reservation för att hon brukar lura byxorna av mig.

Supersonic Jag sätter även henne något vagt åt det godare hållet, hon är så pass skum och har så pass dålig koll på rollerna (ängel och fårulv) att lyan borde givit henne lite råd på vägen, hon sticker ut hakan och god/ondförklarar till höver och vänster i nybörjarmaner.

TLV Min känsla är åt det ondare hållet, hon lägger första rösten på Supersonic (SS), kanske ta hon chansen då SS definitivt är skum och hoppas på att andra följer efter. Anledningen är det semantiska problemet om bybor vet något eller inte. Kanske har hon inte noterat att SS faktiskt är ny och att det för nya säkert känns direkt uppenbart att bybor inte får någon som helst specialinfo i denna lek. TLV verkar också sprida vaga misstankar åt olika håll. Nu ondförklarar jag inte men TLV men hon är klart på min skumlista tills vidare.

LenaH vill jag se mer av, hon har skrivit lite i leken, inget som jag reagerar på, men det skulle hon förmodligen inte göra oavsett roll och i synnerhet inte med den begränsade lektid hon tycks ha haft hittills. Helt neutral men alltid på bevaka listan.

Habina kunde jag klämt in bredvid Lena ovan, lite mer synlig men fortfarande inget som sticker ut åt något håll.

Ska till hästen strax så får avvakta.
 
Okej, såå... "Emm-there-lia"? :p
Hm, jag tillhör de lata i den här skaran. Liksom Q får heta Q kommer du snart få nåt nytt namn när jag blir för lat :angel: Emm?:D:D

Haha, nää, jag vet inte hur du fick in hela "there"? Endast "th" från exempelvis uttalandet av "there" eller från "that" eller så säger du det vara på svenska och glömmer h:et:)
 
Jag känner mig rätt off tankemässigt idag. Men eftersom två bybor har försvunnit, så hoppas och tror jag att det inte är fem ulvar totalt. För då är ju leken slut ikväll om vi råkar lynchar en till god? Nä, det känns orimligt, så jag släpper den tanken.

Supersonic tycker jag har rivstartat leken, men om hon är en väldigt ivrig nybörjare som är god eller en ulv som inte får något stöd från lyan, det törs jag inte säga.

Idahoe vet jag inte alls var jag har, men jag reagerade igår på att hon fick röster på sig för något som inte kändes särskilt konstigt att skriva. Hon kan förstås ändå vara ulv. ;)

Quarter4ever kör på i vanlig stil, vilket förstås inte säger någonting om roll. Men jag har inte reagerat på något ännu, så hon fortsätter att vara neutral.

Lobelia kommer med ett gäng citat från teamlundver som gör mig lite fundersam. Kan hon vara någonting på spåren? Vågar ännu inte känna mig säker, men jag vill ha lobelia något, litet mer åt det goda hållet just nu.
 
Tror det var så det var menat, att visa att TLV spridit flera misstankar
Ungefär, jag reagerade på det när jag läste hennes inlägg, det är innan DL 1 om jag inte minns fel och har ingen klantat sig så sitter jag själv och kliar mig i huvudet och undrar vilket halmstrå jag ska greppa. Ibland hittar jag något guldkorn men oftast inte.

Diskussionerna är långt intressantare att gå tillbaks till senare i leken.
 
Meh! Sista raden försvann. :( Teamlundver har fastnat lite i ett hörn kring "bybor vet", men jag tycker argumentationen kring just det haltar lite. Visst kan teamlundver vara ulv ändå, men den delen kring bybor tycker jag en god lika gärna kan säga. Där är lobelias teori kring att teamlundver sprider misstankar mer intressant.
 
Jag vet inte om Idahoe och/eller Cirkus är i lyan, men jag har svårt för att tänka mig att 2 i lyan suttit och bestämt sig för att nu ska vi "lyncha nykomlingen", inte vid första DL åtminstone.

Det har du förstås rätt i, det kan ju vara en ond och en god också såklart. Eller två goda som tycker att jag är lite pälsig
Jag har lovat mig själv att vara mindre misstänksam mot Lobelia överlag. ;) Det jag tror hon menade med väntat är just att oftast är det en god som ryker i första DL. Goda har ju ingen som helst vetskap om vem som kan vara ulv, medan ulvarna (i den här leken) inte behöver ta hänsyn till eventuellt okända onda, utan kan lugnt lägga röster på någon god. Sedan skulle de även kunna styra röstningen lite mer, med hjälp av ulven i fårakläder, men det vet vi ju inte om de använde sig av i denna DL, eller om det faktiskt var tre röster på blacksmithfarm som räknades.

Det kan jag köpa som förklaring. Det var ju ganska stor sannolikhet att en god skulle ryka. Det finns nog en viss risk att det blir så ikväll igen.
 
Det har du förstås rätt i, det kan ju vara en ond och en god också såklart. Eller två goda som tycker att jag är lite pälsig


Det kan jag köpa som förklaring. Det var ju ganska stor sannolikhet att en god skulle ryka. Det finns nog en viss risk att det blir så ikväll igen.

Förhoppningsvis vet ju någon någonting idag, men visst är risken rätt stor nu med. :crazy:
 
Ungefär, jag reagerade på det när jag läste hennes inlägg, det är innan DL 1 om jag inte minns fel och har ingen klantat sig så sitter jag själv och kliar mig i huvudet och undrar vilket halmstrå jag ska greppa. Ibland hittar jag något guldkorn men oftast inte.

Diskussionerna är långt intressantare att gå tillbaks till senare i leken.

Jag har samma problem. Tycker inte att det finns så mycket att gå på och jag vill ogärna bara hafsa till en röst med risk att få ut en god :(
 
Förhoppningsvis vet ju någon någonting idag, men visst är risken rätt stor nu med. :crazy:

Ja. Man ska bara tolka tecknen tydligen :D Fördelen är väl att ulvarna inte får veta något om de goda? Så tolkar jag texten om ulvarna iaf

ONDA
I lyan finns:
(känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt. (Natt DL))
Ulv i fårakläder - en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! (dag DL)
Självmordsbombaren -Kan vid sin död ta med sig en annan deltagare. Kan när som helst välja och dö och meddelar LL via PM.
Övriga ulvar
 
Ja. Man ska bara tolka tecknen tydligen :D Fördelen är väl att ulvarna inte får veta något om de goda? Så tolkar jag texten om ulvarna iaf

ONDA
I lyan finns:
(känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt. (Natt DL))
Ulv i fårakläder - en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! (dag DL)
Självmordsbombaren -Kan vid sin död ta med sig en annan deltagare. Kan när som helst välja och dö och meddelar LL via PM.
Övriga ulvar
Nej lyan har ingen roll som får info om de goda.
Goda sidan har ju siarlärling som får veta en persons roll och spionlärling som får veta en del info

(förutsatt att jag fattat rätt :p )
 
Alltså vad är det här? Jag har för en gångs skull tid att sitta på buke och leka, och så är det typ nästan tyst härinne? :arghh:
Var är Q förresten, inte kommit några inlägg på lääänge nu! :p
Jag är här nu!:)
Har varit upptagen av att reparera sommarhage samt infånga tre hästar på rymmen sedan i fm...:down:
Nu var de inte svårfångade men hade hunnit en bit. Men inga skador vad jag kan se, utan bara att jag fått använda spettet och klubban lite. Tydligen hade det varit en älg på tråden ( de som bor bredvid hade sett det) så det var inte ens hästarna som orsakat rivningen av staketet.
Har precis läst igenom hela leken en gång ,ska snart komma med kommentarer!

 
vad har hänt hittills/ vad kan ha hänt
innan DL1
fårulven bör ha valt vem den dolda rösten ska hamna på, dess röst i lektråden räknas heller inte
BSF lynchas , var bybo

efter DL1
ängeln bör ha valt någon att skydda
siarlärlingen bör ha valt någon att sia
FiaM käkas ,var bybo

efter NattDL1
spionlärlingen bör ha fått några spionrader ( hur många vet bara den och LL)
fårulven bör välja någon som ska få den dolda rösten

Har jag glömt något?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 453
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp