Hm, bra förslag!I förra leken kallade jag henne Em-vadhonnuhette. Kan rekommendera det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hm, bra förslag!I förra leken kallade jag henne Em-vadhonnuhette. Kan rekommendera det.
Tror det var så det var menat, att visa att TLV spridit flera misstankarAlltså... Det du försöker visa här är tre olika citat där teamlundver försöker sprida misstankar? Har jag förstått rätt då? För jag förstod inte första gången jag läste.
Bara så jag hänger med i hur du tänker... Du menar alltså att cirkus och artline skulle vara ulvar och komma överens om att bägge skulle rösta på dig? Jag säger inte att det är omöjligt, men just i DL1 tycker jag ulvarna oftare spretar i röstningen. Visst kan de vara onda bägge två (eller en ond, en god eller bägge goda) men då ser jag det som mer troligt att de INTE snackat ihop sig, utan inser för sent att de röstat på samma. Det har jag gjort ett par gånger som ulv när jag inte synkat mig och så blir man lite nervös att någon skall märka misstaget.
Okej, såå... "Emm-there-lia"?
Hm, jag tillhör de lata i den här skaran. Liksom Q får heta Q kommer du snart få nåt nytt namn när jag blir för lat Emm?
Ungefär, jag reagerade på det när jag läste hennes inlägg, det är innan DL 1 om jag inte minns fel och har ingen klantat sig så sitter jag själv och kliar mig i huvudet och undrar vilket halmstrå jag ska greppa. Ibland hittar jag något guldkorn men oftast inte.Tror det var så det var menat, att visa att TLV spridit flera misstankar
TLV Min känsla är åt det ondare hållet, hon lägger första rösten på Supersonic (SS),
Öööh... --Emm it is!Haha, nää, jag vet inte hur du fick in hela "there"? Endast "th" från exempelvis uttalandet av "there" eller från "that" eller så säger du det vara på svenska och glömmer h:et
Tack för rättelsen, blandar nog ihop er lite, det gör dock TLV något lite skummare. Försökte få till tankarna kring att hon som medlem i lyan skulle röstar på en nykomling.Nej, TLV röstade på mig.
Var är Q förresten, inte kommit några inlägg på lääänge nu!
Jag vet inte om Idahoe och/eller Cirkus är i lyan, men jag har svårt för att tänka mig att 2 i lyan suttit och bestämt sig för att nu ska vi "lyncha nykomlingen", inte vid första DL åtminstone.
Jag har lovat mig själv att vara mindre misstänksam mot Lobelia överlag. Det jag tror hon menade med väntat är just att oftast är det en god som ryker i första DL. Goda har ju ingen som helst vetskap om vem som kan vara ulv, medan ulvarna (i den här leken) inte behöver ta hänsyn till eventuellt okända onda, utan kan lugnt lägga röster på någon god. Sedan skulle de även kunna styra röstningen lite mer, med hjälp av ulven i fårakläder, men det vet vi ju inte om de använde sig av i denna DL, eller om det faktiskt var tre röster på blacksmithfarm som räknades.
Det har du förstås rätt i, det kan ju vara en ond och en god också såklart. Eller två goda som tycker att jag är lite pälsig
Det kan jag köpa som förklaring. Det var ju ganska stor sannolikhet att en god skulle ryka. Det finns nog en viss risk att det blir så ikväll igen.
Ungefär, jag reagerade på det när jag läste hennes inlägg, det är innan DL 1 om jag inte minns fel och har ingen klantat sig så sitter jag själv och kliar mig i huvudet och undrar vilket halmstrå jag ska greppa. Ibland hittar jag något guldkorn men oftast inte.
Diskussionerna är långt intressantare att gå tillbaks till senare i leken.
Förhoppningsvis vet ju någon någonting idag, men visst är risken rätt stor nu med.
Nej lyan har ingen roll som får info om de goda.Ja. Man ska bara tolka tecknen tydligen Fördelen är väl att ulvarna inte får veta något om de goda? Så tolkar jag texten om ulvarna iaf
ONDA
I lyan finns:
(känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt. (Natt DL))
Ulv i fårakläder - en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! (dag DL)
Självmordsbombaren -Kan vid sin död ta med sig en annan deltagare. Kan när som helst välja och dö och meddelar LL via PM.
Övriga ulvar
Jag är här nu!Alltså vad är det här? Jag har för en gångs skull tid att sitta på buke och leka, och så är det typ nästan tyst härinne?
Var är Q förresten, inte kommit några inlägg på lääänge nu!