Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
1. Emtherlia började lite "på"- liknande som i förra leken , men därefter varit ganska osynlig kommer sedan in och kommenterar bla supersonic, att hennes spelstil liknar den hon själv hade förra gången som nybörjare och ond, verkar tycka att det är misstänkt att jag inte varit inne tidigare idag ( även om hon skrev med OT-text) jag har svårt att placera Emtherlia, men har ett litet öga på henne tills vidare


2. Mirtai känns (efter en välförtjänt spadag) bra med och har kommit med bra frågor tycker jag under gårdagen ang självmordsbombaren, röstade på BSF igår, vilket gör att jag håller ett litet öga på henne Men inte varit inne än idag vad jag kan se?


3. cirkus svårplacerad som vanligt, Ställde frågor om hur lyan var sammansatt utifrån rollistan (vilket även jag funderade över) säger inget om vilken roll hon har då frågan kom innan rolltillsättningen. Sedaan funderar hon över självmordsbombaren och tycker inte om att den är kraftfull, röstade på supersonic igår, och har fått svara för sig angående det iom att supersonic är ny. Jag tror inte att en ond cirkus skulle sticka ut så genom att rösta på det viset i DL1, men säker kan man inte vara, så cirkus har även hon ett öga på sig från mig


4. quarter4ever det är jag !:D


5. Supersonic nybörjare som iaf på mig imponerar med sina sammanfattningar bra jobbat av en nybörjare! Verkar hitta onda lite varstans, och det kan vara ett hälsosamt tecken i varulvslekar, att alla är onda tills motsatsen bevisas sas- lite oroar det att hon i sina första inlägg verkar så bra med i hur man uttrycker sig och funderar, men hoppas att det är en bra nybörjargod och inte en som har hjälp i kulisserna .... Fortsätter att skriva bra sammanfattningar även idag innan lynch ( på mobilen dessutom!-ännu mer impad!) framhäver sin godhet när Emtherlias spelsätt förra gången kommer upp igen. Fortsätter att diskutera, verkar inte riktigt greppat hur ängeln fungerar, vilket kan tyda på att hon kanske spelar själv ändå? Supersonic är neutral för mig


6. TeamLundVer. jag röstade på henne igår, tyckte att hennes resonemang om bybor var konstigt. Verkar säker på att fårulven inte hade med utgången av röstresultatet igår att göra? Röstade en uddaröst på Emtherlia igår. Kommer med en sammanställning under dagen idag som jag ser att flera reagerar på, så gör även jag. Jag fortsätter att hålla ögonen på TLV


7. Idahoe (välkommen tillbaka!) Fick två tidiga röster på sig som jag inte riktigt förstod egentligen, nu var det DL1 så folk griper efter halmstrån ( vem gör inte det:angel: ) Kom med en översikt över samtliga spelare runt nattDL, verkar misstänka de flesta överlag, vilket kan vara en god som inte litar på någon, eller så är det åt andra hållet istället. Har haft tid att diskutera under dagen idag men mest har det handlat om hur man ska uttala /förkorta Emtherlia ?Jag håller ändå Idahoe neutral men vill gärna se mera av hennes tankar


9. Lobelia verkar blivit tvångsanmäld till leken av mig, diskuterar lite om fårulven och hur denna lagt/ inte lagt sin dolda röst igår. Varit med mycket idag och på det sätt hon resonerar och dividerar så tycker jag det ser ut som vi spelar med en god Lobelia denna gången! Verkar ha TLV under lupp, jag är själv misstänksam mot TLV av ungefär samma anledningar . Lobelia ligger som neutral lutande åt det goda för mig


10. LenaH hojtade till i leken igår, och har ändå haft en del vettiga funderingar som ligger i linje med mina egna om bla självmordbombaren, , har dock ett uttalande om att 4 ulvar är det som borde gälla, som jag noterar för att det lät så säkert om antalet, inte varit med så mycket idag så fortfarande behöver jag se mera av henne- men står som neutral just nu


11. Habina verkar ha legitima skäl för dåligt minne enligt doktorn, men det mest skumma jag hittat på henne igår var att jag skulle vara skum för att mina hästar har fel färg?? ( en bra häst har ingen fel färg- sådetså! ) Men hon brukar kunna göra en del skumma saker inför första DL så vill inte hålla det emot henne så här långt. Röstade på BSF igår( en förstaröst) har varit med diskussionen under dagen ffa med Lobelia ang TLV, neutral men litet öga på sig pga rösten på bsf igår
 
Gör en lite väl mager sammanställning tycker jag även om det är dag 1. Berömmer Supersonic för hennes inlägg med frasen
"Verkar hitta onda lite varstans, och det kan vara ett hälsosamt tecken i varulvslekar"
vilket får mig att haja till. Nu är iofs Supersonic ny men som regel tycker jag att alla brukar vara överens om att spelare som hittar onda lite varstans tenderar att vara lite ludna. Så varför kommer det en sådan kommentar ifrån en såpass rutinerad spelare som Q4?

Alltså jag brukar utgå från att alla är onda tills motsatsen är bevisad? Det är något jag brukar skriva, och i supersonics fall så menar jag helt enkelt att det kan vara hälsosamt att utgå från den punkten, så man inte blir lurad att tro att någon är god helt enkelt,
@Emtherlia det är detta som jag menar om SS också, du i förra leken gjorde ungefär likadant, men som du kommer ihåg så höll jag även dig då som antingen nybörjargod eller med hjälp bakom kulisserna, så jag är av väl förlåtande natur kanske när det kommer till er som är med första gångerna. Samtidigt är det svårt att veta med en ny om det just beror på iver eller att det är med andra motiv. jag brukar låta nya få chansen ett tag så man hinner se mera av dem innan jag börjar rösta på dem.
 
Alltså jag brukar utgå från att alla är onda tills motsatsen är bevisad? Det är något jag brukar skriva, och i supersonics fall så menar jag helt enkelt att det kan vara hälsosamt att utgå från den punkten, så man inte blir lurad att tro att någon är god helt enkelt,
@Emtherlia det är detta som jag menar om SS också, du i förra leken gjorde ungefär likadant, men som du kommer ihåg så höll jag även dig då som antingen nybörjargod eller med hjälp bakom kulisserna, så jag är av väl förlåtande natur kanske när det kommer till er som är med första gångerna. Samtidigt är det svårt att veta med en ny om det just beror på iver eller att det är med andra motiv. jag brukar låta nya få chansen ett tag så man hinner se mera av dem innan jag börjar rösta på dem.
sedan är det skillnad på att utgå från att alla är onda till att direkt skriva att den och den är ond rakt ut med någon tillhörande teori, det senare skulle jag vilja kalla att sprida misstankar om det förekommer mot många. Iom att vi har en siarlärling som kan sia med i leken ( varannan natt.- så hoppas inte den glömde det inatt?)så kan ett "utpekande" tyda på en sia, men inte flera utpekanden så här tidigt i leken.
 
Undrar vad det betyder att hon inte ville lägga sin röst på mig och vad hon hoppas på att jag kan tillföra?
jag skrev i mitt röstinlägg:
jag vill inte lägga min röst på supersonic då hon är ny, och faktiskt kan vara ett väldigt bra tillskott till lekarna likväl som hon kan ha hjälp i kulisserna, oavsett så vill jag se mer av denna innan jag säger varken bu eller bä
och det att du kan vara ett väldigt bra tillskott= du är god som gör ditt yttersta för att hitta ulvar denna gången
men om du har hjälp i kulisserna= du sitter i lyan och har lite hjälp med teorier och formuleringar därifrån
avslutar med det att jag vill se mera av dig innan jag kan börja greppa åt vilket håll det lutar åt av de två:)
 
Tror hon menar att det finns viss risk att en god lynchas ikväll igen, vilket det ju faktiskt nästan alltid finns utom när de goda är många fler och har koll på vilka de onda är? :)
jo det är ju sant, såg efter jag frågat på det ovan att hon och Habina (?) fortsatte prata om det.
Risken finns ju alltid som du säger så länge som de goda inte har koll på de onda, det är ju där man hoppas lite på hjälp av spionen och siarlärlingen;)
 
Tycket det är intressant att Lobelia, Habina och Q har lite extra koll på TLV. Har jag som nybörjare missat något uppenbart här? Är det så skumt att sprida misstankar åt alla håll? Det är det kanske.
 
Tycket det är intressant att Lobelia, Habina och Q har lite extra koll på TLV. Har jag som nybörjare missat något uppenbart här? Är det så skumt att sprida misstankar åt alla håll? Det är det kanske.
Jag har ingen extra koll på TLV, inte mer än vad som står i tråden.

Det är skumt att sprida misstankar åt alla håll, i synnerhet när det nästan inte finns något att går på.
 
fyller i denna efterom vi nu också vet FiaMs roll (bybo)

DL 1
12:19 Blacksmithfarm röstar på Idahoe
20.29 Supersonic röstar Idahoe
21.09 TLV röstar på Emtherlia
21.17 Habina röstar på blacksmithfarm
21.20 cirkus röstar på supersonic
21.38 Idahoe röstar på supersonic
21.42 Mirtai röstar på BSF
21.44 Lobelia röstar på TeamLundver
21.45 LenaH röstar på cirkus
21.47 Emtherlia röstar på Blacksmithfarm
21.55 FiaM röstar på Mirtai
22.00 quarter4ever röstar på TeamLundVer


tar även med hur röststatistiken ser ut utefter hur rösterna ser ut att ligga i tråden, det kan vara intressant framöver med tanke på att en röst inte räknas och att en dold röst finns bakom kulisserna....
Idahoe: 2
supersonic: 2
Bsf: 3
TLV: 2
Emtherlia: 1
cirkus: 1
Mirtai: 1
 
Nu tänker vi alla olika, hon känns mest som en nybörjare och som väcker uppmärksamhet med diverse konstiga teorier och brist på kunskap om rollerna. Jag är böjd att hålla henne åt det goda hållet för sin okunskap om fårulven, hon borde diskuterat det med sina medulvar och inte blottat sig så mycket hon gör nu.

Samtidigt så beter hon sig mycket ulvigt med dåligt underbyggda teorier och gott om ordförklaringar. På det viset känns hon som en ulvkandidat. Nybörjare har enligt min erfarenhet snappat upp att folk hålls som onda eller goda och ska man göra det med facit i hand kan man bli lite överentusiastisk och inte riktigt tänka igenom vad tecknen innebär.

Ta mig som exempel. En rutinerad spelare tror inte en person är ond för att den inte skrivit något alls ett par timmar före första DL, inte god heller för den delen, och inte tjatar man om inaktivitet förrän lite senare. Däremot är det frestande för en nybörjare som sett diverse ond/god förklaringar och dra till med det, i synnerhet om man har facit. det har hänt så lite och det blir prestationsångest.

Jag kan inte annat än hålla med, men du fäster bättre ord på det än jag.
 
Nu går jag bara på känslan och vad jag minns och kollar inte upp fakta.

Cirkus Jag håller cirkus en aning åt det godare hållet. Jag har svårt att se en ond cirkus rikta in sig mot en nykomling som redan har en röst, de brukar oftast ha "frikort" ett par DL åtminstone, om inte annat för att de är svårtlästa. Jag tror hon fann @supersonic så pass skum att hon lade rösten ändå. Det känns också som hon genuint letar ulvar men kanske lite enkelspårigt mot SS (supersonic) i början, inget ovanligt för cirkus.

Här är det en stor reservation för att hon brukar lura byxorna av mig.

Supersonic Jag sätter även henne något vagt åt det godare hållet, hon är så pass skum och har så pass dålig koll på rollerna (ängel och fårulv) att lyan borde givit henne lite råd på vägen, hon sticker ut hakan och god/ondförklarar till höver och vänster i nybörjarmaner.

TLV Min känsla är åt det ondare hållet, hon lägger första rösten på Supersonic (SS), kanske ta hon chansen då SS definitivt är skum och hoppas på att andra följer efter. Anledningen är det semantiska problemet om bybor vet något eller inte. Kanske har hon inte noterat att SS faktiskt är ny och att det för nya säkert känns direkt uppenbart att bybor inte får någon som helst specialinfo i denna lek. TLV verkar också sprida vaga misstankar åt olika håll. Nu ondförklarar jag inte men TLV men hon är klart på min skumlista tills vidare.

LenaH vill jag se mer av, hon har skrivit lite i leken, inget som jag reagerar på, men det skulle hon förmodligen inte göra oavsett roll och i synnerhet inte med den begränsade lektid hon tycks ha haft hittills. Helt neutral men alltid på bevaka listan.

Habina kunde jag klämt in bredvid Lena ovan, lite mer synlig men fortfarande inget som sticker ut åt något håll.

Ska till hästen strax så får avvakta.

NU har jag inte läst längre än hit - men en liten rättelse (som nån annan kanske redan gjort...vet inte eftersom jag bara läst hit) måste få smyga sig in.

Jag la första rösten på supersonic och Idahoe la andra. TLV la sin röst på Emtherlia.
 
Bara så jag hänger med i hur du tänker... Du menar alltså att cirkus och artline skulle vara ulvar och komma överens om att bägge skulle rösta på dig? Jag säger inte att det är omöjligt, men just i DL1 tycker jag ulvarna oftare spretar i röstningen. Visst kan de vara onda bägge två (eller en ond, en god eller bägge goda) men då ser jag det som mer troligt att de INTE snackat ihop sig, utan inser för sent att de röstat på samma. Det har jag gjort ett par gånger som ulv när jag inte synkat mig och så blir man lite nervös att någon skall märka misstaget. ;)

:banghead: Tänk att jag ALLTID blandar ihop er! Begriper inte ens varför, namnen är ju inte ens lika. :rofl:

Känner mig saknad :love: Men det är konstigt hur vissa deltagare är jätte lätt att blanda ihop :rofl:
 
DL 1
12:19 Blacksmithfarm röstar på Idahoe ______I
20.29
Supersonic röstar Idahoe __________ II
21.09 TLV röstar på Emtherlia_____________I
21.17 Habina röstar på blacksmithfarm_____I
21.20 cirkus röstar på supersonic _________I
21.38 Idahoe röstar på supersonic ________ II
21.42 Mirtai röstar på blacksmithfarm _____ II
21.44 Lobelia röstar på TeamLundver ______I
21.45 LenaH röstar på cirkus _____________I
21.47 Emtherlia röstar på Blacksmithfarm___III
21.55 FiaM röstar på Mirtai_______________ I
22.00 quarter4ever röstar på TeamLundVer _II

Röstningen säger inte så värst mycket tyvärr, men lite vilda gissningar tänker jag försöka mig på.

Lyan vill ha ut en god och så länge inte rösterna kommer in sista minuten så har de all chans till kontroll. Enligt min erfarenhet så tenderar folk i lyan att rösta ganska sent i ett sådant läge, att ändra röst är skummare än att rösta sent. Jag gissar att minst 1-2 ulvröster kommer in i sista 3:e delen när de ser åt vilket håll det barkar.

Det får mig att vilja titta närmre på LenaH, Emth och Q

Det kom tidigt in 2 röster på Idahoe, leker man med tanken att hon är ond så måste ulvarna matcha upp detta på något sätt för att inte förlora en kompis. De som blir mest skumma utifrån det resonemanget är i mina ögon de som lägger andraröster, dvs Idahoe och Mirtai. Qs andraröst kommer för sent i detta avseende om lyan nu inte håller på att leka med ödet och fårulvens röst.

Emth är lite skum utifrån att hon lägger tredjerösten på BSF och dyker därmed upp som skum 2 gånger här. Och Idahoe som jag förutsätter är ulv för analysens skull lägger en passande andra röst vilket stödjer teorin. Ulvarna kan dock lika gärna ha avvaktat lite att rösta, haft is i magen, förlitat sig på den dolda rösten och röstat sent.

Nu tror jag knappast att alla dessa är ulvar, och i ärlighetens namn så är analysen gjord på ett mycket vagt material men det kanske ger något. Förhoppningsvis kan man gissa mer efter nästa lynch.

Pust nu har jag snart misstänkt halva gänget här, men nödvändigt för att ens vagt kunna försöka sig på en analys.
 
NU har jag inte läst längre än hit - men en liten rättelse (som nån annan kanske redan gjort...vet inte eftersom jag bara läst hit) måste få smyga sig in.

Jag la första rösten på supersonic och Idahoe la andra. TLV la sin röst på Emtherlia.
Jag är redan påkommen här, det blev följdfel, ber om ursäkt för min hopblandning där.
 
DL 1
12:19 Blacksmithfarm röstar på Idahoe ______I
20.29
Supersonic röstar Idahoe __________ II
21.09 TLV röstar på Emtherlia_____________I
21.17 Habina röstar på blacksmithfarm_____I
21.20 cirkus röstar på supersonic _________I
21.38 Idahoe röstar på supersonic ________ II
21.42 Mirtai röstar på blacksmithfarm _____ II
21.44 Lobelia röstar på TeamLundver ______I
21.45 LenaH röstar på cirkus _____________I
21.47 Emtherlia röstar på Blacksmithfarm___III
21.55 FiaM röstar på Mirtai_______________ I
22.00 quarter4ever röstar på TeamLundVer _II

Röstningen säger inte så värst mycket tyvärr, men lite vilda gissningar tänker jag försöka mig på.

Lyan vill ha ut en god och så länge inte rösterna kommer in sista minuten så har de all chans till kontroll. Enligt min erfarenhet så tenderar folk i lyan att rösta ganska sent i ett sådant läge, att ändra röst är skummare än att rösta sent. Jag gissar att minst 1-2 ulvröster kommer in i sista 3:e delen när de ser åt vilket håll det barkar.

Det får mig att vilja titta närmre på LenaH, Emth och Q

Det kom tidigt in 2 röster på Idahoe, leker man med tanken att hon är ond så måste ulvarna matcha upp detta på något sätt för att inte förlora en kompis. De som blir mest skumma utifrån det resonemanget är i mina ögon de som lägger andraröster, dvs Idahoe och Mirtai. Qs andraröst kommer för sent i detta avseende om lyan nu inte håller på att leka med ödet och fårulvens röst.

Emth är lite skum utifrån att hon lägger tredjerösten på BSF och dyker därmed upp som skum 2 gånger här. Och Idahoe som jag förutsätter är ulv för analysens skull lägger en passande andra röst vilket stödjer teorin. Ulvarna kan dock lika gärna ha avvaktat lite att rösta, haft is i magen, förlitat sig på den dolda rösten och röstat sent.

Nu tror jag knappast att alla dessa är ulvar, och i ärlighetens namn så är analysen gjord på ett mycket vagt material men det kanske ger något. Förhoppningsvis kan man gissa mer efter nästa lynch.

Pust nu har jag snart misstänkt halva gänget här, men nödvändigt för att ens vagt kunna försöka sig på en analys.

Haha alltså fram tills nu har jag tyckt att du kommit med vettiga tankar (vilket i sig är lite skrämmande eftersom jag brukar tycka du verkar det oavsett roll), men den här "analysen" hänger jag inte alls med i faktiskt :p:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 454
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp