Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tyckte du var skummast igår. Men det säger ju inte så mycket eftersom det var DL1 och ingen egentligen är speciellt skum.

Egentligen hade jag velat lägga min röst på @Idahoe igår eftersom hon la andrarösten på @supersonic och det tyckte jag var mer anmärkningsvärt att göra på en nykomling men då satte det mig som tredjeröstare och så skum tyckte jag inte heller att Ida var att jag eventuellt ville avgöra där.

Jag tyckte det var apsvårt igår (och tycker det idag också) och förutsatte att ingen skulle följa min röst på dig.

F ö tycker jag nog faktiskt att nya spelare ska ha frikort DL1 oavsett om de är skumma eller ej.




Jag hade troligen inte lagt en andraröst på supersonic kan jag säga - då hade jag letat nån annanstans - lite av samma skäl som att du inte röstade på Idahoe - så skum var hon inte att hon förtjänade en andraröst (eller tredje...)
 
Tror du?
Min erfarenhet av lyan är nog att man mest ser till att inte förknippas med varandra i onödan. Den här leken går ju dessutom hittills jättefint för onda och de behöver nog inte dra igång något mot en enskild spelare utan kan nog lugnt luta sig tillbaka och låta goda lyncha goda... :meh:
Nej egentligen inte. Jag är bara lite trött på att Lobelia hakat upp sig på mig och att alla andra (nästan) verkar vara beredda att dra på sig lynchkoftorna för att följa henne utan att tänka själva så jag föreslog en alternativ anledning.
 
Men det var fasligt vad alla var oskumma hittills!
Jag läser och läser och konstaterar att @Lobelia inte släppt taget om @TeamLundVer men jag kan inte riktigt se det superskumma hos TLV?

Jag kan inte heller riktigt se det skumma hos @supersonic som @cirkus tycks se?

Antingen har jag blivit mer förlåtande eller så har jag tappat stinget.

Och var är @Mirtai ??

Här är jag :)

Mannen min kom hem med 16 liter jordgubbar och 3 barn (mina bonusar) på FM så har haft fullt upp med att sylta och safta och grädda pannkakor. Känner mig som en stepford wife idag!
 
Nej egentligen inte. Jag är bara lite trött på att Lobelia hakat upp sig på mig och att alla andra (nästan) verkar vara beredda att dra på sig lynchkoftorna för att följa henne utan att tänka själva så jag föreslog en alternativ anledning.
Vad tänker du själv nu? Inte för att sätta dig på pottan men du har mest hamnat i försvarsställning och om du bortser från det, vem är skummast?
 
@cirkus Jag håller med om att min röst på BSF talar till min nackdel men ärligt, att lyan skulle tala ihop sig så i första lynchen har jag nog aldrig upplevt.
 
En snabbläsning ger att Lobelia verkar gå hårt åt TLV som hamnat på defensiven. Vet av egen erfarenhet att det ör lätt att hamna där men motteorin som presenterades, att 3 i lyan skulle ha pratat ihop sig tror jag inte på.
 
Eller så har tre stycken pratat ihop sig lite.. Möjligheten finns..
eftersom jag är en av de 3 du tar upp så kan jag med säkerhet säga att du har fel!
Nu är det väl inte så konstigt att misstänka de som för fram misstankar mot en , men jag får ärligt talat inga goda vibbar av dig hittills.
Du behöver visa mer av dig än att bara misstänka tillbaka de som för fram tankar och funderingar om iför att jag ska tro något annat om dig än hittills....
sedan tillägg till det du finner så skavande, jag förlåter supersonic, till viss del, för de formuleringar hon har just för att hon är ny. En mer rutinerad så hade jag varit mer misstänksam mot.
Så visst har du en poäng i att det kan vara ulvigt, där är jag med dig.
Men just för att det är en nybörjare också viktigt att påpeka att man kan bli lurad, så bättre att utgå från att alla är onda tills motsatsen är bevisad- om det blev klarare?
 
Vad tänker du själv nu? Inte för att sätta dig på pottan men du har mest hamnat i försvarsställning och om du bortser från det, vem är skummast?

Alltså rent spontant vill jag ju säga Lobelia men det beror till största delen på att jag känner mig (i brist på bättre ord) förföljd av henne. Jag är ju inte mer än människa. :o Men om jag ska försöka vara lite objektiv så tycker jag att Q4:s uttalande DL1 om att det är bra att Supersonic hittar onda lite varstans skaver rätt så ordentligt och jag tycker inte hon har kommit med ngn tillfredsställande förklaring till det uttalandet än.
 
Jag tyckte du var skummast igår. Men det säger ju inte så mycket eftersom det var DL1 och ingen egentligen är speciellt skum.

Egentligen hade jag velat lägga min röst på @Idahoe igår eftersom hon la andrarösten på @supersonic och det tyckte jag var mer anmärkningsvärt att göra på en nykomling men då satte det mig som tredjeröstare och så skum tyckte jag inte heller att Ida var att jag eventuellt ville avgöra där.

Jag tyckte det var apsvårt igår (och tycker det idag också) och förutsatte att ingen skulle följa min röst på dig.

F ö tycker jag nog faktiskt att nya spelare ska ha frikort DL1 oavsett om de är skumma eller ej.

Här reagerar jag, sånt här får er alltid att vilja lyncha mig så då måste det vara misstänkt även när LenaH gör det! Så det så! :D

Om nu Idahoe var skummast igår, varför inte vilja rösta ut henne?
 
En snabbläsning ger att Lobelia verkar gå hårt åt TLV som hamnat på defensiven. Vet av egen erfarenhet att det ör lätt att hamna där men motteorin som presenterades, att 3 i lyan skulle ha pratat ihop sig tror jag inte på.
och @quarter4ever som jag skrev till LenaH så var det inte tänkt som en motteori utan som en alternativ förklaring för att få folk att börja tänka lite själva istället för att blint följa ngn annan.
 
Alltså rent spontant vill jag ju säga Lobelia men det beror till största delen på att jag känner mig (i brist på bättre ord) förföljd av henne. Jag är ju inte mer än människa. :o Men om jag ska försöka vara lite objektiv så tycker jag att Q4:s uttalande DL1 om att det är bra att Supersonic hittar onda lite varstans skaver rätt så ordentligt och jag tycker inte hon har kommit med ngn tillfredsställande förklaring till det uttalandet än.
Jag är själv lite fundersam över Evert men jag har för lite att gå på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 454
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp