Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker nog TLV är lite skum allt. Tycker hon fortsätter dra upp bybo-pratet fast det är överspelat? Går även på Q lite men jag tycker ändå att Qs förklaring för att varför hon inte vill rösta på SS direkt är rimlig.
Nu har jag nog missat men var drar hon upp bybor nu på slutet? :)
 
Men i din sammanfattning tidigare idag så tog du upp att jag verkade misstänka alla och att det kunde bero både på misstänksam god eller ond. Om det är så hälsosamt att misstänka alla (vilket jag för övrigt inte tycker jag gjorde i min sammanfattning som du hänvisade till...) så undrar jag varför du ens tog upp det? :confused:
för att jag noterade det, och som jag skrev kan det tyda på det ena eller det andra, jag hade egentligen inte dig i topp på min misstankelista , utan det var just en notering.
Edit: dessutom är du inte en nybörjare direkt ;)
 
Var drar jag upp bybo-pratet? :confused:

1. Emtherlia Jag tycker fortfarande att det är lite skumt med uttalandet att bybor inte vet något

Och ja, Emtherlias uttalande tyckte och tycker jag var märkligt.

Vad jag kan se så hänger folk upp sig väldigt mycket på mitt resonemang kring Emtherlia från igår?

Det känns som mycket försvar helt enkelt. Min tanke hade nog varit om du hade förklarat dig och sen släppt det så tycker jag att du hade känts godare.
 
Japp, jag tyckte att hon var ovanligt tyst och blev misstänksam. ;) Nädå, det var fel av mig, jag blandade ihop henne och idahoe. :o Måste vara att de har bokstäverna A, I och E gemensamt. :rofl:
:rofl:

I en lek för ett tag sedan skrev du att du inte visste att jag var med förens du läste deltagarlistan. Då passar det motsatta bra. :D:rofl:
 
Jag tycker nog TLV är lite skum allt. Tycker hon fortsätter dra upp bybo-pratet fast det är överspelat? Går även på Q lite men jag tycker ändå att Qs förklaring för att varför hon inte vill rösta på SS direkt är rimlig.

Här ringer det en ulvklocka hos mig!

Jag kan inte se att hon skulle fortsätta prata om bybor? Och det känns som ety väldigt lätt sätt att hänga på en teori mot en som redan är i utsatt läge.
 
för att jag noterade det, och som jag skrev kan det tyda på det ena eller det andra, jag hade egentligen inte dig i topp på min misstankelista , utan det var just en notering.
Edit: dessutom är du inte en nybörjare direkt ;)
Okej att det inte var en misstanke, men varför ens nämna det om du nu tycker det är så man bör spela?
Nu säger du ju dock emot dig själv lite, för du sa tidigare att du själv håller alla som misstänkta tills motsatsen bevisats, men nu gäller det mest för nybörjare att göra det? Du är ju inte nybörjare?
 
Det känns som mycket försvar helt enkelt. Min tanke hade nog varit om du hade förklarat dig och sen släppt det så tycker jag att du hade känts godare.
Fast i sista citatet du har med markerar ju TLV att hon tycker att andra hängt upp sig på något hon sa igår (och alltså släppt?) ?
Edit: Tycker Mirtai har en poängdär, du låter som att du försöker bygga en teori mot en som flera mistänker.
 
Lägger in denna för att ha lite koll ( kanske hjälper det nån annan också)
deltagare kvar: (10 st)
1. Emtherlia
2. Mirtai
3. cirkus
4. quarter4ever
5. Supersonic
6. TeamLundVer
7. Idahoe
9. Lobelia
10. LenaH
11. Habina

goda roller kvar
siarlärling
spionlärling
ängel
bybor(2-4)

onda roller kvar:
självmordsbombaren
ulv i fårakläder
ulvar ( 1-3, ska man räkna på 33,33% så borde det vara 4 men vill inte räkna med det som det enda alternativet)
 
Okej, jag har granskat Emtherlia lite mer (jag är inte säker på att jag får inläggen i rätt ordning)
Första rösten lagd av BSF med en inte helt dålig teori för att vara DL1.

Med det sagt så tyckte även jag att det var intressant med så många bybor, tidigare verkar det mest ha varit 1-2 bybor. Så nu blir det lite famlande i mörkret för oss goda med tanke på att bybor faktiskt inte vet något:p


Jag tycker det är intressant att @supersonic introducerade en teori om @Idahoe som @Blacksmithfarm sedan följer ganska lätt och röstar på Idahoe. Supersonic röstar sedan även på Idahoe baserat på samma teori.

Sen lägger hon tredjeröstern på bsf med motiveringen att bsf gjorde det enkelt för sig genom att använda samma teori som supersonic.

Det märkliga är att både Habina och Mirtai har använt precis den teorin till att rösta på bsf.


Nånting är fishy här! Känns lite som att jag vill göra likadant som igår. Rösta på den som introducerade teorin. Samtidigt undrar jag om en ulv hade vågat lägga sista rösten då? Nu har ju Emthterlia dessutom en lite graverande diskussion på sidan 10 om att att det var "klart" att bsf skulle åka och att hon "glömt" vad den dolda rösten kunde ställa till med.
 
Det känns som mycket försvar helt enkelt. Min tanke hade nog varit om du hade förklarat dig och sen släppt det så tycker jag att du hade känts godare.
Så jag ska alltså inte få lov att försvara och förklara mig utan om någon ifrågasätter något jag skrivit så ska jag vadå? Låtsas som om det regnar? :confused:
 
Äh, jag måste rösta redan nu. Har fortfarande 5 l jordgubbar att ta hand om...

Mirtai röstar på Emtherlia

Huvudsakligen för att jag tycker hennes teori om TLV känns som ett försök att spä på misstankarna mot någon som redan är väldigt misstänkt. Dessutom bygger det hon skrev inte helt på sann grund.
 
IDAHOE
Några saker fastnar när jag läser igenom Idahoes inlägg. En sak är att det blir mindre substans mot slutet av genomgången än i början. Lite udda men det kan bero på hur mycket tid man har.

En annan utmärkande bit är diskussionen om bybor, dock inte vad övriga fastnat på är passusen
” Borde inte en ulv tycka det är roligareatt käka viktiga specialroller än bybor förresten?”

och det i kontextet att det är trevligt med mycket bybor (dvs många utan specialinfo). Förvisso blir det säkert jubel i lyan om de käkar en siare eller spion, men de är förmodligen betydligt mer nöjda med att det varken finns spion eller siare utan mindre kraftfulla versioner.

Har du någon tankar kring det Idahoe?

Vidare skriver hon:

”Tycker supersonic slänger väldigt många misstankar kring sig utan att egentligen ha så mycket på benen. Visserligen första dagen så det behöver inte betyda något.
Verkar inte så osäker som jag upplever att många nya är, har hon möjligen en lya att ställa frågor till? Försvarar sig sedan med att hon är ny...”


Med tanke på att SS slänger misstankar omkring sig så känns det inte som hon rådfrågat någpn lya om den detaljen och allt slängande med teorier tyder i mina ögon på osäkerhet men vi uppfattar alla saker olika.

Nästa sak jag hakar upp mig på är:

”Mirtaihar legat lite lågt pga bäbis och snäll make (Jag vill också åka på spa! )
Diskuterar självmordsbombaren lite och lägger andraröst på BSF med kort motivering om att hon följde supersonics teori mot mig. Rent tekniskt skuuulle det kunna vara ett försök från lyan att jämna ut oddsen när supersonic just fått två röster emot sig, men tycker det är tveksamt om lyan skulle behöva agera så när de har fårskinnsfifflet att ta till. Inte särskilt troligt egentligen alltså.
Rätt neutral än så länge därmed.”


Fårulvsrösten i all ära men att lättvindigt avfärda att lyan skulle behöva lägga andraröster känns skumt. Nog för att fårulvsrösten är kraftfull men inte så kraftfull så att en andraröst kan viftas bort.

Idahoe verkar också ha hakat upp sig på BSF och betonar flera gånger att hon inte misstänker BSF, det känns lite överdrivet att betona det så noga. Måste kolla upp när det ligger i tiden.
 
Fast i sista citatet du har med markerar ju TLV att hon tycker att andra hängt upp sig på något hon sa igår (och alltså släppt?) ?
Edit: Tycker Mirtai har en poängdär, du låter som att du försöker bygga en teori mot en som flera mistänker.

Jag tycker att TLV har skrivit mycket om det särskilt med tanke på att hon inte riktigt ville släppa att bybor faktiskt inte vet något. Sen kanske det satt sig i huvudet på mig och jag tyckte hon skrev mer om det än vad hon faktiskt gjorde just för att jag hade diskussionen i färskt minne.
 
Nu börjar du allt se lite luden ut från mitt håll. Det är en sak att du missade hela konversationen med att jag förbisett OT-färgerna (trots att du deltog i konversationen :meh: Men nu påstår du ju att jag röstat på ngn helt annan än vad jag har? Slarvläsning de luxe eller? :cautious:
Jag missade det inte, jag kan dock inte bortse från att du faktiskt drog fram det som misstankar om än vaga. Det blir inte ogjort för att du inser att det kanske var ett misstag.
 
IDAHOE
Några saker fastnar när jag läser igenom Idahoes inlägg. En sak är att det blir mindre substans mot slutet av genomgången än i början. Lite udda men det kan bero på hur mycket tid man har.

En annan utmärkande bit är diskussionen om bybor, dock inte vad övriga fastnat på är passusen
” Borde inte en ulv tycka det är roligareatt käka viktiga specialroller än bybor förresten?”

och det i kontextet att det är trevligt med mycket bybor (dvs många utan specialinfo). Förvisso blir det säkert jubel i lyan om de käkar en siare eller spion, men de är förmodligen betydligt mer nöjda med att det varken finns spion eller siare utan mindre kraftfulla versioner.

Har du någon tankar kring det Idahoe?

Vidare skriver hon:

”Tycker supersonic slänger väldigt många misstankar kring sig utan att egentligen ha så mycket på benen. Visserligen första dagen så det behöver inte betyda något.
Verkar inte så osäker som jag upplever att många nya är, har hon möjligen en lya att ställa frågor till? Försvarar sig sedan med att hon är ny...”


Med tanke på att SS slänger misstankar omkring sig så känns det inte som hon rådfrågat någpn lya om den detaljen och allt slängande med teorier tyder i mina ögon på osäkerhet men vi uppfattar alla saker olika.

Nästa sak jag hakar upp mig på är:

”Mirtaihar legat lite lågt pga bäbis och snäll make (Jag vill också åka på spa! )
Diskuterar självmordsbombaren lite och lägger andraröst på BSF med kort motivering om att hon följde supersonics teori mot mig. Rent tekniskt skuuulle det kunna vara ett försök från lyan att jämna ut oddsen när supersonic just fått två röster emot sig, men tycker det är tveksamt om lyan skulle behöva agera så när de har fårskinnsfifflet att ta till. Inte särskilt troligt egentligen alltså.
Rätt neutral än så länge därmed.”


Fårulvsrösten i all ära men att lättvindigt avfärda att lyan skulle behöva lägga andraröster känns skumt. Nog för att fårulvsrösten är kraftfull men inte så kraftfull så att en andraröst kan viftas bort.

Idahoe verkar också ha hakat upp sig på BSF och betonar flera gånger att hon inte misstänker BSF, det känns lite överdrivet att betona det så noga. Måste kolla upp när det ligger i tiden.

Vad är det du halat upp dig på med sista stycket du citerat? Det kursiverade?
 
Okej, jag har granskat Emtherlia lite mer (jag är inte säker på att jag får inläggen i rätt ordning)

Sen lägger hon tredjeröstern på bsf med motiveringen att bsf gjorde det enkelt för sig genom att använda samma teori som supersonic.

Det märkliga är att både Habina och Mirtai har använt precis den teorin till att rösta på bsf.


Nånting är fishy här! Känns lite som att jag vill göra likadant som igår. Rösta på den som introducerade teorin. Samtidigt undrar jag om en ulv hade vågat lägga sista rösten då? Nu har ju Emthterlia dessutom en lite graverande diskussion på sidan 10 om att att det var "klart" att bsf skulle åka och att hon "glömt" vad den dolda rösten kunde ställa till med.

Ja, min röst på BSF är inte min bästa röst, det är jag först att erkänna, men att lägga en udda-röst bara för att känns lite trist faktiskt. Jag tyckte att BSFs röst var konstig (vilket jag även var först med att skriva ut i tråden) och därför röstade jag på henne.
 
Okej att det inte var en misstanke, men varför ens nämna det om du nu tycker det är så man bör spela?
Nu säger du ju dock emot dig själv lite, för du sa tidigare att du själv håller alla som misstänkta tills motsatsen bevisats, men nu gäller det mest för nybörjare att göra det? Du är ju inte nybörjare?
nej nu missförstår du mig, eller så uttrycker jag mig klumpigt?
Jag menar att nybörjare kan komma undan med saker som de som inte är nybörjare gör
JA jag tycker det är hälsosamt att vara misstänksam mot de flesta
JA jag brukar vara det själv
Därför noterar jag det som en misstänksam god i min bok , eller en ond ( för att jag själv är den misstänksamma typen - right?)
Men jag kanske inte skriver att den och den är ond så där direkt( i så fall har jag nog fått en sia -typ) utan håller nog de flesta som neutrala med noteringar som senare kan visa sig bli utagerade eller utropstecken. Sedan kan jag gärna skriva att jag håller ett öga på någon pga något, och det kan också visa sig vara korrekt eller inte, det brukar ge sig i leken. Ibland har man rätt och ibland har man fel ( eller hur @Klara ;) )
vad det gäller supersonic så tycker jag nog att det hon visat idag iaf för mig säger att hon nog spelar som ensam god, ffa pga lite dålig koll på tex ängelns roll, som jag har svårt att se en lyamedlem ha faktiskt. Eller så är hon redan fullfjädrad i att luras på en hög nivå? Men det är inte den tanke jag får när jag läser hennes inlägg utan jag tycker att hon förefaller vara en ambitiös nybörjare faktiskt.
förtydligade en rad "som de som inte är nybörjare gör"
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 454
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp