Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej jag tar nog och röstar redan nu.

Med hänvisning till mina tidigare inlägg om Q4 och det faktum att jag fortfarande inte tycker att hon förklarat sitt uttalande om Supersonic på ett för mig tillfredsställande sätt så väljer jag att rösta på henne.

TeamLundVer röstar på Q4
 
Nu har jag gått igenom Mirtais inlägg - och ärligt talat så kan jag inte hitta något ulvigt :arghh:
Hennes andraröst på bsf igår är ju inte till hennes fördel - men det är inte mer än så. Idag så resonerar hon och ställer frågor som jag också skulle kunna ha ställt! Inklusive hur hon tänker om LenaH (det ÄR skumt att inte rösta på den man tycker är skummast)
 
Svarar i ditt inlägg @Lobelia

IDAHOE

Några saker fastnar när jag läser igenom Idahoes inlägg. En sak är att det blir mindre substans mot slutet av genomgången än i början. Lite udda men det kan bero på hur mycket tid man har.
Kolla tiden så förstår du varför ;) Ville hinna med så många som möjligt innan DL ifall jag skulle åka.

En annan utmärkande bit är diskussionen om bybor, dock inte vad övriga fastnat på är passusen
” Borde inte en ulv tycka det är roligareatt käka viktiga specialroller än bybor förresten?”

och det i kontextet att det är trevligt med mycket bybor (dvs många utan specialinfo). Förvisso blir det säkert jubel i lyan om de käkar en siare eller spion, men de är förmodligen betydligt mer nöjda med att det varken finns spion eller siare utan mindre kraftfulla versioner.

Har du någon tankar kring det Idahoe?
Någon (kommer inte ihåg vem) ifrågasatte att jag såg fram emot en lek med många bybor och undrade om det var käk jag såg fram emot. Jag svarade att ulvar väl hellre äter specialroller baserat på att på natten kan ulvarna i de flesta spel käka alla utom en eeller möjligen ett par. De vill väl då hellre ha större chans att äta en spec.roll? Det var så jag resonerade åtminstone :)

Vidare skriver hon:

”Tycker supersonic slänger väldigt många misstankar kring sig utan att egentligen ha så mycket på benen. Visserligen första dagen så det behöver inte betyda något.
Verkar inte så osäker som jag upplever att många nya är, har hon möjligen en lya att ställa frågor till? Försvarar sig sedan med att hon är ny...”


Med tanke på att SS slänger misstankar omkring sig så känns det inte som hon rådfrågat någpn lya om den detaljen och allt slängande med teorier tyder i mina ögon på osäkerhet men vi uppfattar alla saker olika.
Jag har nåt minne av att suttit i lyan när Q var ny (tror jag) och spelade på ett väldigt liknande sätt, så...

Nästa sak jag hakar upp mig på är:

”Mirtaihar legat lite lågt pga bäbis och snäll make (Jag vill också åka på spa! )
Diskuterar självmordsbombaren lite och lägger andraröst på BSF med kort motivering om att hon följde supersonics teori mot mig. Rent tekniskt skuuulle det kunna vara ett försök från lyan att jämna ut oddsen när supersonic just fått två röster emot sig, men tycker det är tveksamt om lyan skulle behöva agera så när de har fårskinnsfifflet att ta till. Inte särskilt troligt egentligen alltså.
Rätt neutral än så länge därmed.”


Fårulvsrösten i all ära men att lättvindigt avfärda att lyan skulle behöva lägga andraröster känns skumt. Nog för att fårulvsrösten är kraftfull men inte så kraftfull så att en andraröst kan viftas bort.

Jag avfärdad inte att lyan kan ha lagt andrarösten, utan menade att jag inte hade tillräckligt på benen för att kunna misstänka det med den teorin egentligen. Kanske uttryckte mig klumpigt.

Idahoe verkar också ha hakat upp sig på BSF och betonar flera gånger att hon inte misstänker BSF, det känns lite överdrivet att betona det så noga. Måste kolla upp när det ligger i tiden.
Det sa jag även innan lynchen, kan inte riktigt säga att jag har hakat upp mig på det för att jag nämner det i min sammanfatning en gång.
 
Jag undrar lite över alla misstankar mot @TeamLundVer ?
Att @Lobelia snöat in på henne kan jag ta för det började redan igår men att flera verkar uppfatta henne som luden för att hon går i försvarsställning tycker jag blir lite enkelspårigt.

Dessutom har hon en poäng med @quarter4ever - jag tycker det är något som inte känns helt på.
En hel del entusiasm över @supersonic men ganska lite av substans för övrigt?
Jag hå.ller med, kanske oväntat, men hittar jag något skumt med en person så följer jag upp det, nu tycker jag inte att TLV är hyperskum, men misstanken minskar inte med hennes svar. Jag är inte ens säker på att jag kommer att rösta på henne. Idahoe gnager mer.
 
Känner mig fruktansvärt förvirrad idag och inte alls lika säker på min sak som jag var igår! Drevet mot TLV följer jag med spänning men tycker ändå att hon lyckas försvara sig så pass bra att jag inte vill sätta henne som ond ännu. Dock tror jag inte på TLVs teori om att Q, Habila och Lobelia snackat ihop sig.

cirkus kom med en intressant vinkel av röstningen på bsf, nämligen att alla använde sig av samma teori. Tror dock inte lyan skulle outa sig så i DL1, även om det tydligen hänt innan.

I övrigt känner jag mig lika förvirrad som några redan skrivit O_o
 
Nu har jag gått igenom Mirtais inlägg - och ärligt talat så kan jag inte hitta något ulvigt :arghh:
Hennes andraröst på bsf igår är ju inte till hennes fördel - men det är inte mer än så. Idag så resonerar hon och ställer frågor som jag också skulle kunna ha ställt! Inklusive hur hon tänker om LenaH (det ÄR skumt att inte rösta på den man tycker är skummast)

Måste kännas mycket jobbigt :D
 
Jag hå.ller med, kanske oväntat, men hittar jag något skumt med en person så följer jag upp det, nu tycker jag inte att TLV är hyperskum, men misstanken minskar inte med hennes svar. Jag är inte ens säker på att jag kommer att rösta på henne. Idahoe gnager mer.
För mig skaver @quarter4ever mer, jag måste hinna gå igenom mera.
 
nej nu missförstår du mig, eller så uttrycker jag mig klumpigt?
Jag menar att nybörjare kan komma undan med saker som de som inte är nybörjare gör
JA jag tycker det är hälsosamt att vara misstänksam mot de flesta
JA jag brukar vara det själv
Därför noterar jag det som en misstänksam god i min bok , eller en ond ( för att jag själv är den misstänksamma typen - right?)
Men jag kanske inte skriver att den och den är ond så där direkt( i så fall har jag nog fått en sia -typ) utan håller nog de flesta som neutrala med noteringar som senare kan visa sig bli utagerade eller utropstecken. Sedan kan jag gärna skriva att jag håller ett öga på någon pga något, och det kan också visa sig vara korrekt eller inte, det brukar ge sig i leken. Ibland har man rätt och ibland har man fel ( eller hur @Klara ;) )
vad det gäller supersonic så tycker jag nog att det hon visat idag iaf för mig säger att hon nog spelar som ensam god, ffa pga lite dålig koll på tex ängelns roll, som jag har svårt att se en lyamedlem ha faktiskt. Eller så är hon redan fullfjädrad i att luras på en hög nivå? Men det är inte den tanke jag får när jag läser hennes inlägg utan jag tycker att hon förefaller vara en ambitiös nybörjare faktiskt.
förtydligade en rad "som de som inte är nybörjare gör"
Men alltså, det fetade, hur tänker du nu? För jag har definitivt inte skrivit ut någon som ond:confused: utan snarare på det sätt som du beskriver att du gör?

Angående SS är vi väl olika, jag har inte sett något som gjort mig säker åt vare sig ena eller andra hållet :)
 
Men alltså, det fetade, hur tänker du nu? För jag har definitivt inte skrivit ut någon som ond:confused: utan snarare på det sätt som du beskriver att du gör?
jamen jag skriver ju att du är antingen en misstänksam god, eller åt det andra hållet? så har dig ju inte alls åt det ondare hållet egentligen, utan funderar helt enkelt på vad det betyder? Jag undrar om du går in för att missförstå mig med flit? Eller är jag så dålig på att uttrycka mig?
 
Det känns som mycket försvar helt enkelt. Min tanke hade nog varit om du hade förklarat dig och sen släppt det så tycker jag att du hade känts godare.

Jag förstår inte alls hur Emtherlia resonerar här. Men kan hon verkligen vara ond både i sin första och andra lek? O_o
 
Känner mig fruktansvärt förvirrad idag och inte alls lika säker på min sak som jag var igår! Drevet mot TLV följer jag med spänning men tycker ändå att hon lyckas försvara sig så pass bra att jag inte vill sätta henne som ond ännu. Dock tror jag inte på TLVs teori om att Q, Habila och Lobelia snackat ihop sig.

cirkus kom med en intressant vinkel av röstningen på bsf, nämligen att alla använde sig av samma teori. Tror dock inte lyan skulle outa sig så i DL1, även om det tydligen hänt innan.

I övrigt känner jag mig lika förvirrad som några redan skrivit O_o

Jag tror alltså inte att alla tre som röstade på bsf är i lyan, jag noterade mest att alla använde samma teori och att det var den som röstade sist som faktiskt lanserade teorin.
 
jamen jag skriver ju att du är antingen en misstänksam god, eller åt det andra hållet? så har dig ju inte alls åt det ondare hållet egentligen, utan funderar helt enkelt på vad det betyder? Jag undrar om du går in för att missförstå mig med flit? Eller är jag så dålig på att uttrycka mig?
Jag misstänkte inte dig särskilt mycket utan undrade varför du överhuvudtaget tog upp det om det nu borde vara norm att spela på det sättet?
 
Alltså åh! Q skrev lite konstigt om att det var bra att SS misstänkte många samtidigt som hon egentligen tycker det är ulvigt förfarande. Det känns lite som att hon kanske bara försökte vara uppmuntrande mot en ny? För att vara ny är inte lätt, jag ser fortfarande mig själv som ny:angel:

Samtidigt så stör det lite...
 
LenaH röstar på quarter4ever

för att jag tycker hon skriver många och långa inlägg som i stort går ut på att alla är neutrala och hon brukar ha lite mer substans än så när hon är god.
Jag tycker också TLVs iakttagelse är intressant - att det är sunt att misstänka alla och om Evert nu gör det tycker jag att det är konstigt att alla är neutrala.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 454
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp