Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt känner jag mig väldigt vilsen just nu, ingen sticker ut sådär väldigt mycket att det känns bra att rösta på denne. :banghead:

Kan ingen göra bort sig så jag får nån bra att rösta på? :arghh:
 
Jag pekade bara ut misstänkta röster utifrån scenariot att du är ond, om du är god så kan nog inget få något vettigt ur lynchröstningen.
Aha okej.
Ja det var ju ungefär vad jag sa imorse, att det inte gick att få ut något pålitligt ur röstningen, inte minst med fårulven med i leken.
 
Jag pekade bara ut misstänkta röster utifrån scenariot att du är ond, om du är god så kan nog inget få något vettigt ur lynchröstningen.
Jag tror att man kan se lite mera efter dagens röstning faktiskt, iom fårulvens röst som inte räknas i lektråden samt densammes dolda röst. Det ställer till det man i vanliga fall kan tänkas utläsa av en röstning.
Här får man ju hoppas att spionen får en rad om detta i alla fall någon av dagarna för att kanske ana lite mera.
2:a röster är alltid misstänkta så långt är jag med dig, jag la ju själv en sådan, väldigt sen sådan( i vanlig Q-stil röstar jag ofta i sista minuten) så får finna mig i att bli granskad för den helt enkelt.
Men iom att BSF fick tre röster på sig i tråden och visade sig vara god, så tycker jag fortfarande att fårulven kanske borde lagt sin röst där också? ( eller iaf på nån annan god) som jag sagt tidigare har jag svårt att se något annat än det helt enkelt. Den stora frågan är ju om alla som röstade på BSF var goda ,eller om det finns 1-3 ulvar där? ( fast 3 verkar ju osannolikt?) för någonstans har de onda lagt sina röster...
 
Jag noterade att du tidigt verkar sprida misstankar kring dig...óm du är ond för det vet jag inte.

Själv misstänker jag alla men har svårt att hitta en massa onda ur tämligen neutrala inlägg+ OT inlägg

Det verkar som du missat det faktum att jag inte tänkte på att LenaH:s OT inlägg var i OT-färg. Därigenom min fundering. Ett faktum som reddes ut mellan mig och Lena (och dig så jag förstår inte hur du kunnat missa det) efter min sammanställning dag 1.

Min fundering kring Idahoe, BSF och SuperSonic är jag då rakt inte ensam om. Det vore väl snarare märkligt om jag inte skulle fundera lite kring varför det såg ut som det gjorde vid den tiden?

Och ja, Emtherlias uttalande tyckte och tycker jag var märkligt. Men ingen annan verkar tycka det så det kan mycket väl vara jag som övertänkt det hela lite.

Jag må vara subjektiv men jag kan inte se att jag skulle "sprida misstankar" omkring mig.
 
Bara så jag hänger med i hur du tänker... Du menar alltså att cirkus och artline skulle vara ulvar och komma överens om att bägge skulle rösta på dig? Jag säger inte att det är omöjligt, men just i DL1 tycker jag ulvarna oftare spretar i röstningen. Visst kan de vara onda bägge två (eller en ond, en god eller bägge goda) men då ser jag det som mer troligt att de INTE snackat ihop sig, utan inser för sent att de röstat på samma. Det har jag gjort ett par gånger som ulv när jag inte synkat mig och så blir man lite nervös att någon skall märka misstaget. ;)
Artline? :confused:
 
1. Emtherlia la 3.e rösten på BSF, det talar inte till hennes fördel, även den sena lägga en sen röst för att lyan ska ha kontroll (som Lobelia tar upp) har jag tänkt.


2. Mirtai la röst 2 på bsf, det talar heller inte till hennes fördel, det ju inget ovanligt med att goda röstar på goda i DL1. Samtidigt lyfter Lobelia tanken om hur lyan kan ha velat matcha röster på en eventuellt ond Idahoe med flera kandidater (med två röster) - jag tycker den tanken är riktigt vettig faktiskt (om nu Idahoe är ond). Så Mirtai är helt klart på min misstänkta lista


3. cirkus det är jag!


4. quarter4ever kör på i ganska vanlig q -stil. Det enda jag lyfter lite på ögonbrynen för är hur hon tänker jag inte skulle sticka ut som ond och rösta på en ny - även om hon håller ögonen på mig ändå. Hon funderar på TLV (igen) som jag inte har reagerat så mycket på (jag måste gå tillbaka och läsa TLV's inlägg igen). Röstade på TLV igår och gjorde så att hon fick 2 röster; rösten var visserligen jättesen och bsf (som vi nu vet var god) hade redan 3 röster och om då Idahoe är ond så borde detta inte vara en "utjämningsröst" åtminstone om man följer Lobelias tanke.


5. Supersonic fick min röst igår. Hon är skum eller en ivrig nybörjare, Lobelia satte bättre ord på det än vad jag gjorde. Jag kommer inte släppa henne ur sikte, men känns något mindre skum för stunden

6. TeamLundVer. Flera som reagerat på henne idag - men det har inte jag - jag måste gå tillbaka och läsa vad hon har skrivit.


7. Idahoe fick två tidiga röster igår. Jag blev ju misstänksam mot det och valde att rösta på den som startat misstankarna. Detta är en jag bra gärna skulle vilja syna - känns som om det skulle komma fram en hel del om det visar sig att hon är ond. Lobelia målar ett riktigt intressant scenario runt det. Frågan är om man får fram lika mycket om hon är god? Jag kommer helt klart att hålla ögonen på henne


9. Lobelia letar ulvar idag! Känns genuin i sitt letande och ifrågasättande runt det mesta. Jag kan absolut inte sätta henne som klart god, men nog fasen har hon intressanta teorier. Neutral (mot god)


10. LenaH röstade på mig igår för att hon tyckte jag gjorde det enkelt för mig. Hmm, alltså jag tyckte det var svårt att rösta på en ny men det var ju den som jag tyckte var skummast. Jag gillar inte riktigt den tanken inte minst för att jag vill rösta på den jag tycker är skummast och att det känns inte okej att nån ska få frikort bara för att den är ny. Behöver se mer av henne helt klart. Men inte på plus i min bok just nu

11. Habina la första rösten på bsf igår, det kan ju inte hållas som ett plus, samtidigt så är det ju inte ovanligt att goda röstar på goda särskilt i DL1 när ingen har nån info alls. (utom de onda). Hon verkar vara den enda som fattar vad TLV menade med bybor och vad de vet.

Jag har ingen aning idag om hur jag ska rösta alls. Måste läsa igenom någras inlägg och nu får jag middagen serverad så det dröjer nog en stund innan jag återkommer
 
yey jag sitter vid en dator igen! :D

DL 1
12:19 Blacksmithfarm röstar på Idahoe ______I
20.29
Supersonic röstar Idahoe __________ II
21.09 TLV röstar på Emtherlia_____________I
21.17 Habina röstar på blacksmithfarm_____I
21.20 cirkus röstar på supersonic _________I
21.38 Idahoe röstar på supersonic ________ II
21.42 Mirtai röstar på blacksmithfarm _____ II
21.44 Lobelia röstar på TeamLundver ______I
21.45 LenaH röstar på cirkus _____________I
21.47 Emtherlia röstar på Blacksmithfarm___III
21.55 FiaM röstar på Mirtai_______________ I
22.00 quarter4ever röstar på TeamLundVer _II

Röstningen säger inte så värst mycket tyvärr, men lite vilda gissningar tänker jag försöka mig på.

Lyan vill ha ut en god och så länge inte rösterna kommer in sista minuten så har de all chans till kontroll. Enligt min erfarenhet så tenderar folk i lyan att rösta ganska sent i ett sådant läge, att ändra röst är skummare än att rösta sent. Jag gissar att minst 1-2 ulvröster kommer in i sista 3:e delen när de ser åt vilket håll det barkar.

Det får mig att vilja titta närmre på LenaH, Emth och Q

Det kom tidigt in 2 röster på Idahoe, leker man med tanken att hon är ond så måste ulvarna matcha upp detta på något sätt för att inte förlora en kompis. De som blir mest skumma utifrån det resonemanget är i mina ögon de som lägger andraröster, dvs Idahoe och Mirtai. Qs andraröst kommer för sent i detta avseende om lyan nu inte håller på att leka med ödet och fårulvens röst.

Emth är lite skum utifrån att hon lägger tredjerösten på BSF och dyker därmed upp som skum 2 gånger här. Och Idahoe som jag förutsätter är ulv för analysens skull lägger en passande andra röst vilket stödjer teorin. Ulvarna kan dock lika gärna ha avvaktat lite att rösta, haft is i magen, förlitat sig på den dolda rösten och röstat sent.

Nu tror jag knappast att alla dessa är ulvar, och i ärlighetens namn så är analysen gjord på ett mycket vagt material men det kanske ger något. Förhoppningsvis kan man gissa mer efter nästa lynch.

Pust nu har jag snart misstänkt halva gänget här, men nödvändigt för att ens vagt kunna försöka sig på en analys.

Tycker inte alls att Lobelia kommer med konstiga resonemang, utan jag är nästan böjd att hålla med. Jag kan absolut tänka mig att iaf några ulvar röstar sent för att kunna väga upp röster på kollegor och rösta ut en god. Men det kan ju lika gärna vara en god som ville lägga en uddaröst. Dock vågar jag mig inte riktigt på att ondförklara någon. Att inte Idahoe alls är med är kanske för att hon inte gillar att det kommer fram argument som pälsförklarar henne?
 
Nu går jag bara på känslan och vad jag minns och kollar inte upp fakta.

Cirkus Jag håller cirkus en aning åt det godare hållet. Jag har svårt att se en ond cirkus rikta in sig mot en nykomling som redan har en röst, de brukar oftast ha "frikort" ett par DL åtminstone, om inte annat för att de är svårtlästa. Jag tror hon fann @supersonic så pass skum att hon lade rösten ändå. Det känns också som hon genuint letar ulvar men kanske lite enkelspårigt mot SS (supersonic) i början, inget ovanligt för cirkus.

Här är det en stor reservation för att hon brukar lura byxorna av mig.

Supersonic Jag sätter även henne något vagt åt det godare hållet, hon är så pass skum och har så pass dålig koll på rollerna (ängel och fårulv) att lyan borde givit henne lite råd på vägen, hon sticker ut hakan och god/ondförklarar till höver och vänster i nybörjarmaner.

TLV Min känsla är åt det ondare hållet, hon lägger första rösten på Supersonic (SS), kanske ta hon chansen då SS definitivt är skum och hoppas på att andra följer efter. Anledningen är det semantiska problemet om bybor vet något eller inte. Kanske har hon inte noterat att SS faktiskt är ny och att det för nya säkert känns direkt uppenbart att bybor inte får någon som helst specialinfo i denna lek. TLV verkar också sprida vaga misstankar åt olika håll. Nu ondförklarar jag inte men TLV men hon är klart på min skumlista tills vidare.

LenaH vill jag se mer av, hon har skrivit lite i leken, inget som jag reagerar på, men det skulle hon förmodligen inte göra oavsett roll och i synnerhet inte med den begränsade lektid hon tycks ha haft hittills. Helt neutral men alltid på bevaka listan.

Habina kunde jag klämt in bredvid Lena ovan, lite mer synlig men fortfarande inget som sticker ut åt något håll.

Ska till hästen strax så får avvakta.
Nu börjar du allt se lite luden ut från mitt håll. Det är en sak att du missade hela konversationen med att jag förbisett OT-färgerna (trots att du deltog i konversationen :meh: Men nu påstår du ju att jag röstat på ngn helt annan än vad jag har? Slarvläsning de luxe eller? :cautious:
 
Tack för rättelsen, blandar nog ihop er lite, det gör dock TLV något lite skummare. Försökte få till tankarna kring att hon som medlem i lyan skulle röstar på en nykomling.

Du får gärna förklara hur det skulle göra mig skummare att jag röstade på Emtherlia och inte Supersonic?
 
6. TeamLundVer. jag röstade på henne igår, tyckte att hennes resonemang om bybor var konstigt. Verkar säker på att fårulven inte hade med utgången av röstresultatet igår att göra? Röstade en uddaröst på Emtherlia igår. Kommer med en sammanställning under dagen idag som jag ser att flera reagerar på, så gör även jag. Jag fortsätter att hålla ögonen på TLV

Förklara gärna för mig vad i dagens sammanställning jag gjort som folk reagerat på (ffa som jag inte gjort analysdelen än utan bara sammanställt vad folk skrivit:confused:). Vad jag kan se så hänger folk upp sig väldigt mycket på mitt resonemang kring Emtherlia från igår? Förutom Lobelia som inte kan släppa min OT-missuppfattning.

Sen rent generellt (inte bara till dig då) så varför är det skumt att jag funderar kring sambandet Idahoe/BSF/Supersonic men inte att alla andra gör det? :confused:
 
Men det var fasligt vad alla var oskumma hittills!
Jag läser och läser och konstaterar att @Lobelia inte släppt taget om @TeamLundVer men jag kan inte riktigt se det superskumma hos TLV?

Jag kan inte heller riktigt se det skumma hos @supersonic som @cirkus tycks se?

Antingen har jag blivit mer förlåtande eller så har jag tappat stinget.

Och var är @Mirtai ??
 
Alltså jag brukar utgå från att alla är onda tills motsatsen är bevisad? Det är något jag brukar skriva, och i supersonics fall så menar jag helt enkelt att det kan vara hälsosamt att utgå från den punkten, så man inte blir lurad att tro att någon är god helt enkelt,
@Emtherlia det är detta som jag menar om SS också, du i förra leken gjorde ungefär likadant, men som du kommer ihåg så höll jag även dig då som antingen nybörjargod eller med hjälp bakom kulisserna, så jag är av väl förlåtande natur kanske när det kommer till er som är med första gångerna. Samtidigt är det svårt att veta med en ny om det just beror på iver eller att det är med andra motiv. jag brukar låta nya få chansen ett tag så man hinner se mera av dem innan jag börjar rösta på dem.

Det är en sak att misstänka all men att du tycker det är positivt att ngn "verkar hitta onda lite varstans". Det uttalandet skaver värre än ett skoskav för mig.
 
10. LenaH röstade på mig igår för att hon tyckte jag gjorde det enkelt för mig. Hmm, alltså jag tyckte det var svårt att rösta på en ny men det var ju den som jag tyckte var skummast. Jag gillar inte riktigt den tanken inte minst för att jag vill rösta på den jag tycker är skummast och att det känns inte okej att nån ska få frikort bara för att den är ny. Behöver se mer av henne helt klart. Men inte på plus i min bok just nu
Jag tyckte du var skummast igår. Men det säger ju inte så mycket eftersom det var DL1 och ingen egentligen är speciellt skum.

Egentligen hade jag velat lägga min röst på @Idahoe igår eftersom hon la andrarösten på @supersonic och det tyckte jag var mer anmärkningsvärt att göra på en nykomling men då satte det mig som tredjeröstare och så skum tyckte jag inte heller att Ida var att jag eventuellt ville avgöra där.

Jag tyckte det var apsvårt igår (och tycker det idag också) och förutsatte att ingen skulle följa min röst på dig.

F ö tycker jag nog faktiskt att nya spelare ska ha frikort DL1 oavsett om de är skumma eller ej.
 
Eller så har tre stycken pratat ihop sig lite.. Möjligheten finns..
Tror du?
Min erfarenhet av lyan är nog att man mest ser till att inte förknippas med varandra i onödan. Den här leken går ju dessutom hittills jättefint för onda och de behöver nog inte dra igång något mot en enskild spelare utan kan nog lugnt luta sig tillbaka och låta goda lyncha goda... :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 454
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp