Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cirkus det var helt enkelt sätten de uttryckte sig på som gjorde att de hamnade åt varsitt håll i den granskningen :)

Ok. Men det är ju rätt stort att rösta på den ena och hålla den andra åt god när de i stort sett uttrycker samma sak. hade det funnits tvillingar i leken hade jag kunnat ana dig som tvilling med bsf i det läget. Men nu vet jag inte.

Samtidigt som du är skum så undrar jag vad en ond supersonic har att vinna på att göra en sån grej. :)
 
Fast Bsf hade ju tre röster vilket gör att det kan ha blivit lottning mellan de som redan hade två röster.
Eller har jag missat ett steg?
Det är också ett scenario, jag tänkte bara ett steg till. Jag tror inte på att det blev lottning dock, det är lite för mycket risktagande om nu folk ändrar sig i sista sekund, men om alla som fått röst på sig är goda så är det inte omöjligt.
 
Ok. Men det är ju rätt stort att rösta på den ena och hålla den andra åt god när de i stort sett uttrycker samma sak. hade det funnits tvillingar i leken hade jag kunnat ana dig som tvilling med bsf i det läget. Men nu vet jag inte.

Samtidigt som du är skum så undrar jag vad en ond supersonic har att vinna på att göra en sån grej. :)

Håller med dig där, men det var just nyanserna om hur de uttryckte sig som skilde dem åt. Och jag hade ju rätt om BSF fastän jag inte var helt säker.
 
@TeamLundVer jag tror jag förstår hur du menar med att bybor vet saker, även om ingen annan håller med dig. ;) De facto kan ju inte bybor VETA med 100 % säkerhet, eftersom de inte siar (är ju egentligen bara då man säkert vet). Men däremot kan man läsa mellan raderna, gissa sig till, dra slutsatser etc så man är typ vet till 90 %. :)
 
Det är nästan 20 min mellan rösterna på mig, men vet inte om det kan sammankopplas med ett samtal inom lyan.

Bara så jag hänger med i hur du tänker... Du menar alltså att cirkus och artline skulle vara ulvar och komma överens om att bägge skulle rösta på dig? Jag säger inte att det är omöjligt, men just i DL1 tycker jag ulvarna oftare spretar i röstningen. Visst kan de vara onda bägge två (eller en ond, en god eller bägge goda) men då ser jag det som mer troligt att de INTE snackat ihop sig, utan inser för sent att de röstat på samma. Det har jag gjort ett par gånger som ulv när jag inte synkat mig och så blir man lite nervös att någon skall märka misstaget. ;)
 
Jag tycker nog att det är konstigt att hon gått i ett och samma spår trots en förklaring som åtminstone fått mig att tänka ett varv till och även om jag tyckt att personen var fortsatt skum så hade jag gjort nån form av notis i mitt röstinlägg där jag förklarat varför rösten hamnat där den hamnat trots förklaringen. För mig kändes det som om hon bestämt sig tidigt och ffa som om hon fortsatt i sitt spår nu när hon fick en annan röst där.

Jag tyckte det liksom både var utstickande och samtidigt blev själva utstickande som en brasklapp - vågar verkligen en nybörjarulv göra så.
Nu tänker vi alla olika, hon känns mest som en nybörjare och som väcker uppmärksamhet med diverse konstiga teorier och brist på kunskap om rollerna. Jag är böjd att hålla henne åt det goda hållet för sin okunskap om fårulven, hon borde diskuterat det med sina medulvar och inte blottat sig så mycket hon gör nu.

Samtidigt så beter hon sig mycket ulvigt med dåligt underbyggda teorier och gott om ordförklaringar. På det viset känns hon som en ulvkandidat. Nybörjare har enligt min erfarenhet snappat upp att folk hålls som onda eller goda och ska man göra det med facit i hand kan man bli lite överentusiastisk och inte riktigt tänka igenom vad tecknen innebär.

Ta mig som exempel. En rutinerad spelare tror inte en person är ond för att den inte skrivit något alls ett par timmar före första DL, inte god heller för den delen, och inte tjatar man om inaktivitet förrän lite senare. Däremot är det frestande för en nybörjare som sett diverse ond/god förklaringar och dra till med det, i synnerhet om man har facit. det har hänt så lite och det blir prestationsångest.
 
21.44 Lobelia röstar på TeamLundver
Tycker att det är skumt att övertyga oss andra om att bybor vet något. Efter röstningen säkert hon att det var väntat när BSF meddelas vara god. På vilket sätt var det väntat? Det stod ju ganska klart innan DL att BSF hade flest röster och skulle åka. Skriver sen om fårulven och dess fejkröst, att den kan ställa till det om det vore jämnt. Kan det vara så att Lobelia visste vem fårulven skulle rösta på egentligen men denna någon blev räddad av ängeln? Är det därför hon påtalar att ulvarna har utslagsrösten tro? Räddar sig genom att förklara att hon menar allmänt. Jag vet inte vad jag ska tro helt enkelt.

Jag har lovat mig själv att vara mindre misstänksam mot Lobelia överlag. ;) Det jag tror hon menade med väntat är just att oftast är det en god som ryker i första DL. Goda har ju ingen som helst vetskap om vem som kan vara ulv, medan ulvarna (i den här leken) inte behöver ta hänsyn till eventuellt okända onda, utan kan lugnt lägga röster på någon god. Sedan skulle de även kunna styra röstningen lite mer, med hjälp av ulven i fårakläder, men det vet vi ju inte om de använde sig av i denna DL, eller om det faktiskt var tre röster på blacksmithfarm som räknades.
 

21.20 cirkus röstar på supersonic

Då hon tycker att jag sticker ut lite mycket även om jag har en vettig förstadagsteori. Tar emot att rösta på en ny men vill inte riskera att en ulv kommer undan på frikort. Det kan jag absolut köpa och jag tycker nog inte det säger så mycket om cirkus ännu.

21.38 Idahoe röstar på supersonic

Vidhåller precis som cirkus att hon inte tycket om att rösta på nya men verkar främst rösta för att jag inte är så osäker som jag borde vara. Blir ännu mer misstänksam när jag tillskriver henne något hon inte uttryckt, vilket jag gjort ett par gånger redan. Misstag från min sida helt enkelt :D En ganska tunn teori tycker jag nog. Det är nästan 20 min mellan rösterna på mig, men vet inte om det kan sammankopplas med ett samtal inom lyan.

Jag vet inte om Idahoe och/eller Cirkus är i lyan, men jag har svårt för att tänka mig att 2 i lyan suttit och bestämt sig för att nu ska vi "lyncha nykomlingen", inte vid första DL åtminstone.
 
@Idahoe Jag uttalar mitt nick som det låter såklart:D Nämen "th" i namnet uttalar jag som i "this" eller "that" på engelska alltså. It makes sense in my head:idea:
Okej, såå... "Emm-there-lia"? :p
Hm, jag tillhör de lata i den här skaran. Liksom Q får heta Q kommer du snart få nåt nytt namn när jag blir för lat :angel: Emm?:D:D
 
Jag vet inte om Idahoe och/eller Cirkus är i lyan, men jag har svårt för att tänka mig att 2 i lyan suttit och bestämt sig för att nu ska vi "lyncha nykomlingen", inte vid första DL åtminstone.

Nä, jag tycker ulvar överlag försöker vara snälla mot nya, i alla fall i början av leken, så de hinner leka lite. Förutom möjligen stackars @fio då. :angel::o
 
En misstänkt ulv



En till som är skum



Den tredje skumma och andra misstänkta ulven och det redan i god tid innan första DL.

Alltså... Det du försöker visa här är tre olika citat där teamlundver försöker sprida misstankar? Har jag förstått rätt då? För jag förstod inte första gången jag läste. :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 453
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp