cirkus noterar att Emtherlia förklarar sig höra till den goda sidan. Behöver eg inte betyda så mycket första dagen men absolut värt att notera. Hoppas på tre ulvar och skriver på sådant sätt att det verkar som om hon menar det. Däremot när hon kommenterar Habinas inlägg tycker hon att det röstas lite för lätt på Idahoe. Men vill ändå låta påskina att teorin bakom är bra för att vara första dagen. Blir glad när TLV inte hakar på trots att denne också anser att teorin är bra. Har de månne snackat ihop sig?
Lägger sedan en röst på mig med motiveringen att jag sticker ut och pekar ut en misstänkt, visserligen med en bra teori, men att Idahoe förklarar sig bra. Tycker inte att jag borde få frikort för att jag är ny så att jag kan klara mig undan om jag vore ulv. Blir sedan lite osäker i diskussion med LenaH och måste försvara sitt val. Tycker att jag borde kommit med mer substans vid röstningen, men jag var på Ikea större delen av dagen och sen krävde min 1-åring uppmärksamhet så det fanns inte så mycket tid att teoria vidare. Hamnar sedan i diskussion med Emtherlia om fårulven lagt sin extraröst eller inte och är nästan benägen att pälsförklara Em men drar sedan tillbaka det när hon inser att hon inte hängt med. Detta talar helt klart till cirkus fördel.
quarter4ever Funderar över spionen och vad denne får för info. Den enda som gör det? Berömmer sedan mig igen för min fina sammanställning. Kanske förhastade jag mig med mina misstankar igår? Anmälde Lobelia utan hennes vetskap, därav det sena uppdykandet och jag kan ta tillbaka mina misstankar ang det. Funderar sedan vidare om bombaren tsm och samtidigt med Mirtai. I sammanställningen håller hon de flesta neutrala men oroas lite över att jag uttryckt mig så bra för att vara min första lek. Jag tar detta som en komplimang
misstänker ändå att jag kan ha hjälp av kompanjoner i kulisserna, men detta är bara mina funderingar! Spinner vidare på antalet ulvar och hakar upp sig på 5. Låter som att hon inte vill bli överraskad senare. Bestämmer sig för att jag ev kan vara ett tillskott och röstar på TLV med motiveringen att det är skumt att bybor vet mycket. Vill ha lite att fundera över när BSF röstas ut och visar sig vara god. Diskuterar sen om fårulven haft utslagsröst i lynchen och kommer fram till att så är nog inte fallet. Tycker nog nog vilja ha Q4 lite försiktigt åt det goda hållet, men det kan ju vara min oerfarna åsikt.
Supersonic det är ju jag!
TeamLundVer hoppar in efter hemkomsten från kalaset med en sammanställning där hon grunnar lite på Emtherlias godhet. Tycker att Idahoes uttalande är lite skumt men vill inte rösta ut denne eftersom TLV inte tycker att det är tillräckligt. Undrar därefter om det inte döljer sig en ulv bland de som röstat på Idahoe, men säger sig inte kunna klura ut vem och vill inte riskera att få ut en god. Spinner vidare på sina misstankar mot Em och röstar på denne. Diskuterar sedan vidare med Em om att ingen god vet något mer än någon annan god innan första Dl. Säger sedan emot Lobelia om att fårulven inte har använt sin utslagsröst för att påverka utgången. Svårt att placera TLV på någon sida så just nu är hon neutral.
Idahoe blev bortbjuden och kunde inte medverka så mycket igår men teoriade om mig och tyckte att jag var misstänkt som spred misstankar runt mig och tyckte det var märkligt att BSF hoppade på min teori så snabbt. Tycker inte heller jag verkar osäker som många andra nya (har bra självförtroende
) och röstar därför på mig. Känns som ett räddningsförsök av sig själv.
Blacksmithfarm hade jag rätt om i min tidiga teori, tyvärr röstades hon ut och visade sig mycket riktigt vara god. Hade en bra förstadagsteori om Idahoe.
Lobelia hittade hit sent omsider och det var av helt naturliga skäl så de misstankar jag riktade mot Lobelia igår finns inte kvar idag. Håller med LenaH om att det inte kan vara fler än 4 ulvar, men tycker samtidigt att det är modigt av LenaH att gissa sig till det. Går emot TLV och säger att får man ingen extra info vet man inget. Däremot kan man gissa sig fram till olika saker. Röstar på densamme med motiveringen att det är skumt att framhålla att bybor vet något. Tycker även jag är skum men är villig att ge mig en chans för att jag är ny och trots att hon själv är misstänkt av mig. Verkar sedan snurra ihop det lite med fårulvens utslagsröst, men förklarar det sedan med att fårulven kan rädda en i lyan med sin utslagsröst om det är jämna röster mellan en god och ond. Vill nog hålla Lobelia neutral tills vidare.
LenaH Blir förfärad över att bombaren kan ta med sig en god även vid lynchningen. Utgår från att ulvarna inte är fler än 4. Annat att det beror på denna tredjedel som jag som nybörjare inte hört talas om innan. Tycker att jag kommer med en bra teori och kan förstå att BSF hänger på men tycker inte att det är tillräckligt för att själv rösta på Idahoe. Ett sätt att rädda en kollega? Försvarar sedan mig mot cirkus påståenden och vidhåller att det inte alls är konstigt att man röstar efter egen teori ffa inte om man är nybörjare och inför DL1. Tycker att cirkus gör du lätt för sig genom att rösta på mig. Och listar sina funderingar över att två stycken sedan röstat på mig. Röstar därefter på cirkus. Lämnar lite att fundera på för mig.
Habina Hoppar in och konstaterar att det inte hänt så mycket medan hon varit borta. Påpekar att hon kör en ulv i taget och undrar sedan om siaren.
Funderar kring mig och BSF om våra "enkla" röster på Idahoe och undrar om det gömmer sig en ulv där. Röstar sedan på BSF och motiverar det med att det vart lite simpelt att hänga på min teori. När det visar sig att BSF var god funderade hon på om hon istället skulle röstat på mig.
FiaM har inte märkts av så mycket ännu. Blir också lite upprörd över att bombaren kan ta med sig en god vid lynchningen. Utgår ifrån att det finns fyra ulvar men är absolut inte säker. Teoriar lite allmänt men kommer eg inte fram till något ännu och vill inte placera någon som varken ond eller god. Håller sig avvaktande gentemot mig och BSF och vill veta mer om oss. Tycker det är svårt att rösta men lägger till slut sin röst på Mirtai eftersom FiaM tycker att hon gör det lätt för sig genom att rösta på BSF. Vill se mer av FiaM innan jag uttalar mig om hennes god- resp ondhet.