Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du frågade inte , du kom med ett påstående om vad jag tror (trots att jag inte skrivit det) och undrar om du uppfattat det rätt.
ok jag tyckte det var en fråga, du uppfattade det som ett påstående, min kommentar om jag uppfattat det rätt var menat som om min fråga/ påstående var korrekt
 
Vi fortsätter väl...

Emtherlia tycker att BSF's första röst på Idahoe stöds av en inte helt tokig teori för att vara DL1. Detta skrevs innan lunchen igår. Frågan är om det har någon betydelse så här tidigt? Skriver i samma inlägg att bybor inte vet något och blir motargumenterad av TLV, försvarar sig med att endast specialrollerna, utom ängeln, får uppgifter i det dolda och att alla andra famlar i mörker. Finner det intressant att BSF hakar på min teori och röstar på Idahoe, men utvecklar det inte mer än så. På vilket sätt är detta intressant? Är det för att h*n trodde då att vi var ulvar som kommit överens om att lyncha en god, eller är det för att h*n trodde att vi kommit något på spåren? Svårt att säga, speciellt som det visade sig att BSF var god. Funderar vidare över antalet ulvar och undrar om det inte är så att de kan vara "bara" tre stycken i lyan, är detta för att invagga goda i en falsk trygghet? Jämför mig med sig själv från förra leken, tycker att jag sprider misstankar omkring mig - jag är ju en nybörjare! :D Tycker att jag sticker ut från mängden men vågar inte säga något mer om det i nuläget. Får sedan lite ångest över dagens röstning, röstar på BSF med motiveringen att denne använde min teori och att det var lite för lätt. Intressant denna ångest, är det för att hon sitter i lyan och "säkrar" sin roll i våra ögon som en god genom det uttalandet eller är det helt enkelt så att det verkligen var ångest från en god som var rädd att rösta ut en annan god? Funderar sedan över antalet röster i lynchen och konstaterar att fårulven mest troligt inte använt sin utslagsröst, eftersom en god ändå skulle åka. Vad detta har för betydelse nu är svårt att säga, så jag håller Emtherlia för neutral tills vidare.

Mirtai diskuterar lite om bombarens möjligheter att ta med sig en god även vid lynchning, säger sig sedan hoppas att det inte är möjligt - vilket det är enligt LL. Ser sedan två utvägar för bombaren, men bombaren borde ju (mha vad vi röstar på) kunna "se" när det är dags att spränga sig själv och dra med en god. Det skulle väl kunna vara så att denne inte hinner reagera och meddela LL om rösterna på bombaren kommer sent och tätt iofs. Röstar sedan på BSF med samma motivering som Emtherlia. Bara det tycker jag osar lite, men behöver eg inte betyda något alls!


Nu måste jag till jobbet, får fortsätta där :p
 
cirkus noterar att Emtherlia förklarar sig höra till den goda sidan. Behöver eg inte betyda så mycket första dagen men absolut värt att notera. Hoppas på tre ulvar och skriver på sådant sätt att det verkar som om hon menar det. Däremot när hon kommenterar Habinas inlägg tycker hon att det röstas lite för lätt på Idahoe. Men vill ändå låta påskina att teorin bakom är bra för att vara första dagen. Blir glad när TLV inte hakar på trots att denne också anser att teorin är bra. Har de månne snackat ihop sig? :sneaky: Lägger sedan en röst på mig med motiveringen att jag sticker ut och pekar ut en misstänkt, visserligen med en bra teori, men att Idahoe förklarar sig bra. Tycker inte att jag borde få frikort för att jag är ny så att jag kan klara mig undan om jag vore ulv. Blir sedan lite osäker i diskussion med LenaH och måste försvara sitt val. Tycker att jag borde kommit med mer substans vid röstningen, men jag var på Ikea större delen av dagen och sen krävde min 1-åring uppmärksamhet så det fanns inte så mycket tid att teoria vidare. Hamnar sedan i diskussion med Emtherlia om fårulven lagt sin extraröst eller inte och är nästan benägen att pälsförklara Em men drar sedan tillbaka det när hon inser att hon inte hängt med. Detta talar helt klart till cirkus fördel.

quarter4ever Funderar över spionen och vad denne får för info. Den enda som gör det? Berömmer sedan mig igen för min fina sammanställning. Kanske förhastade jag mig med mina misstankar igår? Anmälde Lobelia utan hennes vetskap, därav det sena uppdykandet och jag kan ta tillbaka mina misstankar ang det. Funderar sedan vidare om bombaren tsm och samtidigt med Mirtai. I sammanställningen håller hon de flesta neutrala men oroas lite över att jag uttryckt mig så bra för att vara min första lek. Jag tar detta som en komplimang :D misstänker ändå att jag kan ha hjälp av kompanjoner i kulisserna, men detta är bara mina funderingar! Spinner vidare på antalet ulvar och hakar upp sig på 5. Låter som att hon inte vill bli överraskad senare. Bestämmer sig för att jag ev kan vara ett tillskott och röstar på TLV med motiveringen att det är skumt att bybor vet mycket. Vill ha lite att fundera över när BSF röstas ut och visar sig vara god. Diskuterar sen om fårulven haft utslagsröst i lynchen och kommer fram till att så är nog inte fallet. Tycker nog nog vilja ha Q4 lite försiktigt åt det goda hållet, men det kan ju vara min oerfarna åsikt.

Supersonic det är ju jag! :D

TeamLundVer hoppar in efter hemkomsten från kalaset med en sammanställning där hon grunnar lite på Emtherlias godhet. Tycker att Idahoes uttalande är lite skumt men vill inte rösta ut denne eftersom TLV inte tycker att det är tillräckligt. Undrar därefter om det inte döljer sig en ulv bland de som röstat på Idahoe, men säger sig inte kunna klura ut vem och vill inte riskera att få ut en god. Spinner vidare på sina misstankar mot Em och röstar på denne. Diskuterar sedan vidare med Em om att ingen god vet något mer än någon annan god innan första Dl. Säger sedan emot Lobelia om att fårulven inte har använt sin utslagsröst för att påverka utgången. Svårt att placera TLV på någon sida så just nu är hon neutral.

Idahoe blev bortbjuden och kunde inte medverka så mycket igår men teoriade om mig och tyckte att jag var misstänkt som spred misstankar runt mig och tyckte det var märkligt att BSF hoppade på min teori så snabbt. Tycker inte heller jag verkar osäker som många andra nya (har bra självförtroende ;) ) och röstar därför på mig. Känns som ett räddningsförsök av sig själv.

Blacksmithfarm hade jag rätt om i min tidiga teori, tyvärr röstades hon ut och visade sig mycket riktigt vara god. Hade en bra förstadagsteori om Idahoe.

Lobelia hittade hit sent omsider och det var av helt naturliga skäl så de misstankar jag riktade mot Lobelia igår finns inte kvar idag. Håller med LenaH om att det inte kan vara fler än 4 ulvar, men tycker samtidigt att det är modigt av LenaH att gissa sig till det. Går emot TLV och säger att får man ingen extra info vet man inget. Däremot kan man gissa sig fram till olika saker. Röstar på densamme med motiveringen att det är skumt att framhålla att bybor vet något. Tycker även jag är skum men är villig att ge mig en chans för att jag är ny och trots att hon själv är misstänkt av mig. Verkar sedan snurra ihop det lite med fårulvens utslagsröst, men förklarar det sedan med att fårulven kan rädda en i lyan med sin utslagsröst om det är jämna röster mellan en god och ond. Vill nog hålla Lobelia neutral tills vidare.

LenaH Blir förfärad över att bombaren kan ta med sig en god även vid lynchningen. Utgår från att ulvarna inte är fler än 4. Annat att det beror på denna tredjedel som jag som nybörjare inte hört talas om innan. Tycker att jag kommer med en bra teori och kan förstå att BSF hänger på men tycker inte att det är tillräckligt för att själv rösta på Idahoe. Ett sätt att rädda en kollega? Försvarar sedan mig mot cirkus påståenden och vidhåller att det inte alls är konstigt att man röstar efter egen teori ffa inte om man är nybörjare och inför DL1. Tycker att cirkus gör du lätt för sig genom att rösta på mig. Och listar sina funderingar över att två stycken sedan röstat på mig. Röstar därefter på cirkus. Lämnar lite att fundera på för mig.

Habina Hoppar in och konstaterar att det inte hänt så mycket medan hon varit borta. Påpekar att hon kör en ulv i taget och undrar sedan om siaren.
Funderar kring mig och BSF om våra "enkla" röster på Idahoe och undrar om det gömmer sig en ulv där. Röstar sedan på BSF och motiverar det med att det vart lite simpelt att hänga på min teori. När det visar sig att BSF var god funderade hon på om hon istället skulle röstat på mig.

FiaM har inte märkts av så mycket ännu. Blir också lite upprörd över att bombaren kan ta med sig en god vid lynchningen. Utgår ifrån att det finns fyra ulvar men är absolut inte säker. Teoriar lite allmänt men kommer eg inte fram till något ännu och vill inte placera någon som varken ond eller god. Håller sig avvaktande gentemot mig och BSF och vill veta mer om oss. Tycker det är svårt att rösta men lägger till slut sin röst på Mirtai eftersom FiaM tycker att hon gör det lätt för sig genom att rösta på BSF. Vill se mer av FiaM innan jag uttalar mig om hennes god- resp ondhet.
 
Okej, ska försöka gå igenom igen nu innan DL, efter att ha läst ikapp lite mer ordentligt än igår.

Tråkigt att en god åkte, som sagt tyckte jag inte att BSFs röst på mig var särskilt konstig för första DL då alla letar halmstrån - får man då en teori serverad, oavsett hur sannolik den är, så nappar man nog gärna på den. Framförallt när man har bråttom som BSF hade.

Min egen röst på supersonic var helt enkelt att hon(?) var den enda som överhuvudtaget stuckit ut för mig vid en snabbgenomgång. Agerandet att misstänka många personer och vara rätt "på" i sitt spel är hur jag upplevt flera onda nybörjare.
Att hon först verkat väldigt säker och skicklig för att sedan ursäktar sig med att hon är nybörjare skavde lite med.
Just nu håller jag henne som inte nödvändigtvis ond, men en jag ska hålla ögonen på i fortsättningen, inte minst för att hon nu flera gånger tillskrivit mig åsikter jag inte uttryckt (Jag tyckte INTE att det var misstänkt att BSF hoppade på din teori såhär första dagen...)
(För övrigt är du himla duktig med sammanfattningar för att vara första spelet! :bow: )

Mirtai har legat lite lågt pga bäbis och snäll make (Jag vill också åka på spa! )
Diskuterar självmordsbombaren lite och lägger andraröst på BSF med kort motivering om att hon följde supersonics teori mot mig. Rent tekniskt skuuulle det kunna vara ett försök från lyan att jämna ut oddsen när supersonic just fått två röster emot sig, men tycker det är tveksamt om lyan skulle behöva agera så när de har fårskinnsfifflet att ta till. Inte särskilt troligt egentligen alltså.
Rätt neutral än så länge därmed.

fortsättning följer...
 
Kommer inte hinna alla innan DL (Jag som tyckte jag hade gott om tid :arghh:) men tar så många jag hinner med.

FiaM funderar lite över mig och BSF men vill se mer innan hon röstar på någon av oss. Röstar på Mirtai för att hon gjort det för enkelt för sig. Låter mestadels som en typisk förstadagsröst. för att inte behöva vara med och rösta ut någon? Tål att funderas lite till på men jag behöver se mer innan jag kan hålla henne åt endera hållet.

TLV och cirkus diskuterar fårulvens inblandning i dagens lynch. Jag håller med om att den krånglar till det en hel del, och sannolikt också minskar vilken vikt vi kan lägga på folks röster, åtminstone tidigt i spelet innan vi får större statistik att gå på.
TLV röstar Emtherlia med motivering i hennes uttalande om bybor, vilket jag tycker är lite annorlunda gjort. Visst finns det goda roller som vet lika lite som bybor, tex ängeln, men det förändrar ju inte faktumet att byborna inte vet något? Hm.
Cirkus röstar på supersonic med ett rätt vettigt resonemang.
 
Habina sticker egentligen inte ut. Lägger första röst på BSF med en teori jag kan förstå som förstadagsteori, även om jag inte håller med om att BSF var så misstänkt pga att det var första dagen.
 
Emtherlia (hur uttalas ditt namn egentligen? :) )lägger avgörande röst på BSF. Skulle en ulv vilja sticka ut så mycket? Eller, som alltid, kan en ulv göra det just för att vi inte ska tro att en ulv skulle göra så? Damned if you do... som alltid i ulvspel :rofl: i övrigt inte gjort nåt misstänkt tycker jag.
 
LenaH röstar på cirkus för att hon gör det lätt för sig med sin röst. Jag tycker såna motiveringar är att göra det lätt för sig ;)

Lobelia röstar på TLV för att hon jobbat på att få oss att tycka att bybor vet saker. Förståelig röst tycker jag. Diskuterar också fårulven.

Q leder inläggsligan med "host" viss marginal. oväntat? :D
Tycker som alltid Q's spelsätt är svårt att utläsa något ifrån, då min erfarenhet är att hon kan spela oväntat både som ond och god. :)
Röstar på TLV i sista sekunden genom att följa Lobelias motivering.
 
Och där var det DL och ännu en bybo åkte ut :( RIP FiaM

En fundering såhär efter min lilla genomgång, är att fårulven ställer till det mycket för goda sidan. Vi brukar ofta lägga rätt mycket vikt vid hur folk röstat och när, men nu kan vi inte lita på rösterna alls på samma sätt.

Nu ska jag till stallet, återkommer under eftermiddagen :)
 
@Idahoe Jag uttalar mitt nick som det låter såklart:D Nämen "th" i namnet uttalar jag som i "this" eller "that" på engelska alltså. It makes sense in my head:idea:
 
Rip FiaM :( Men vi kan ju trösta oss med att lyan inte fick tag på nån specialare iaf. Och nu sitter väl spionen och siaren på lite info? I sin tur får ju de onda ingen spioninfo alls vad jag förstår det som utifrån texten i början. Det känns väl ändå någorlunda tryggt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp