Bollens första ulvlek!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det var ju redan klart att BSF skulle lynchas så att fårulven skulle ha något med det att göra är väl lite långsökt. Jag hänger inte riktigt med på hur du menar.

men - hur kan du veta att det var klart? (om du inte sitter i lyan och vet hur fårulven gjort)

Om fårulven lagt sin röst på BSF och sin dolda på till exempel TLV så hade ju TLV åkt.
 
Men BSF var ju god, vilket lyan vet eftersom det inte finns några onda utanför lyan så varför ta ut en annan god ist för att låta det vara?
 
Men BSF var ju god, vilket lyan vet eftersom det inte finns några onda utanför lyan så varför ta ut en annan god ist för att låta det vara?
Menar du att fårulven inte kan påverka när det är jämnt eller?

Vad jag vet så har ingen menat på att fårulven påverkat i denna omröstningen. Jag påpekade bara att ulvarna lätt kan påverka när det är jämnt.
 
men - hur kan du veta att det var klart? (om du inte sitter i lyan och vet hur fårulven gjort)

Om fårulven lagt sin röst på BSF och sin dolda på till exempel TLV så hade ju TLV åkt.
Sant
Men eftersom BSF åkte så borde vi väl kunna sluta oss till att fårulven inte var avgörande just idag, eller?
 
Menar du att fårulven inte kan påverka när det är jämnt eller?

Vad jag vet så har ingen menat på att fårulven påverkat i denna omröstningen. Jag påpekade bara att ulvarna lätt kan påverka när det är jämnt.
Då missuppfattade jag dig för jag uppfattade ditt inlägg som att du menade att dagens utgång berodde på fårulven.
 
Det var bara uttrycket att det var "klart" som jag reagerade på. Det kunde ju bara lyan veta.

Det jag menade med "klart" är att i tråden så är det klart eftersom BSF fick 3 röster och ingen annan. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte ens tänkte på att en röst i tråden är fejk och att en ond ist röstar dolt.
 
Jag trodde jag förklarat det. När omröstningen är jämn är det lätt för ulvarna att manipulera. Hade röstningen inte gått deras väg så har de en dold röst att lägga plus en röst som inte räknas. Alltså jag blev inte förvånad när det blev en god som åkte ut.
så du tror att den dolda rösten också lades på bsf? hon visade sig ju vara god så ser ju ingen annan möjlighet egentligen? Eller hade du nån annan tanke i huvudet om det hela?
 
Då missuppfattade jag dig för jag uppfattade ditt inlägg som att du menade att dagens utgång berodde på fårulven.
Indirekt kan den bero på fårulven, att inte lägga sig i när en god lynchas är också en form av påverkan. Fårulven kan också ha lagt sin röst på BSF för säkerhets skull. Det händer ofta att folk ändrar röster i sista stund.
 
så du tror att den dolda rösten också lades på bsf? hon visade sig ju vara god så ser ju ingen annan möjlighet egentligen? Eller hade du nån annan tanke i huvudet om det hela?
Jag påpekade endast att när det är så jämnt och man har dold+falsk röst med i spelet så kan de onda lätt undvika att lyncha en av de sina.
 
Vad menar du? (det kursiva, understrukna)
alltså om lynchen går mot en god, varför öht ha den dolda rösten mot nån annan? Ulvarna lär ju vara nöjda med att en god åker, eller hur?
iofs kan de ju ha säkrat upp den dolda rösten mot en annan god det är inte omöjligt ffa om en eller flera röster lagts på en i lyan.
 
färgläggger lite:

DL 1
12:19 Blacksmithfarm röstar på Idahoe
20.29 Supersonic röstar Idahoe
21.09 TLV röstar på Emtherlia
21.17 Habina röstar på blacksmithfarm
21.20 cirkus röstar på supersonic
21.38 Idahoe röstar på supersonic
21.42 Mirtai röstar på BSF
21.44 Lobelia röstar på TeamLundver
21.45 LenaH röstar på cirkus
21.47 Emtherlia röstar på Blacksmithfarm
21.55 FiaM röstar på Mirtai
22.00 quarter4ever röstar på TeamLundVer


tar även med hur röststatistiken ser ut utefter hur rösterna ser ut att ligga i tråden, det kan vara intressant framöver med tanke på att en röst inte räknas och att en dold röst finns bakom kulisserna....
Idahoe: 2
supersonic: 2
Bsf: 3
TLV: 2
Emtherlia: 1
cirkus: 1
Mirtai: 1
 
alltså om lynchen går mot en god, varför öht ha den dolda rösten mot nån annan? Ulvarna lär ju vara nöjda med att en god åker, eller hur?
iofs kan de ju ha säkrat upp den dolda rösten mot en annan god det är inte omöjligt ffa om en eller flera röster lagts på en i lyan.

Aha. Jag är trög inser jag.
Som vanligt tänker jag typ ett varv när du har tänkt två.
Men jag fattar vad du menar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 010
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 245
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 496
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp