Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Whoho! För en människa som inte sadlar på bogen! :D

:rofl::rofl: Nä här är det nästan 1½ handsbredd fram till bogen ;) Men han har ju som bestämt att sadeln SKA ligga där. Lägger man den mista längre fram så slår bogen i bommen och då går han inte framåt. Han har ENORMA bogar. :p

Smart häst. ;)

Till synes på de nya bilderna på min så har min också ganska stora bogar. Tyvärr glider allt fram, Childericarna glider minst.
Jag ska nog köpa en sån där fransk gjord sen när jag ska börja rida igen.

Fina Stella! Hon måste vara finaste dräktiga stoet på buke :love::D

:love: *Räknar snabbt* 75 dagar kvar till beräknad fölningsdag. :bump:

Jag har ju dock tur att sadlarna ligger där det ska bara det ligger i balans. Dressyren gled ju upp på manken innan jag la under en padd till så sadeln hamnade i balans helt. Låg lite i bakvikt innan och då gick det inte rida i den. Fick sadla om 4 gånger per pass. :crazy: Men nu ligger den helt perfekt äntligen! :bump: Det är ett riktigt jävulskap när sadlarna glider fram!! Tänkte också skaffa en sån gjord men ser ut att klara mig nu med den svängda.

Jag tror att alla här på buke längtar nästan (men bara nästan ;) ) lika mycket som du tills vi får se underverket!!! :d Hon bär nog helt bergsäkert på bukes mest eftertraktade föl också! :D

Härligt med en skäck till dressyrhäst ! :laugh:
Supersött huvud och såg ut ha väldans snälla ögon :)

kl

Min stora röda ifrån uteritter idag. Undebara väder:love:

2012-03-14100957.jpg

Underbart väder här också!
Min Plutt efter uteritten idag :)
421328_10150730702065196_1331791105_n.jpg

Haha ooohhh nooo säg inte så! Tänk vad mycket jag kommer få borsta! :p Fast just nu är färgen fin med alla prickarna :)

Men han är ju jättefin!

Jag vill se film!!

Han har förändrats massor sen jag såg honom- helt annan häst!

Bra jobbat!

/Lavinia

Härligt med en skäck till dressyrhäst ! :laugh:
Supersött huvud och såg ut ha väldans snälla ögon :)

Haha härligt och härligt vet jag inte :p Får ofta höra att han ser ut som en ponny i huvudet. :D

Men han är ju jättefin!

Jag vill se film!!

Han har förändrats massor sen jag såg honom- helt annan häst!

Bra jobbat!

/Lavinia

Tack. Vad snällt. :) Men tid har det tagit! Inte förrän nu, 2 år senare (dock 6 månader av operation och skritt) som han börjar kännas som en häst. Innan vette tusan vad han vart för nåt. ;) Kanske skickar iväg länken från tuben till dig på PM.

Jag är grymt impad över din pålle. Skulle gärna se film så man får se hur han rör sig :-)

KL, Första passet på utebanan för året. Sol och så varmt att man kunde skippa jackan. Våren är här på riktigt!

tr11_193922896.jpg

tr10_193923420.jpg

*knapp*

Måste bara visa min häst i sitt rundsydda träns som är sponsored by Bukefalos :D Pannbandet kommer från IronWill och nosgrimman från Daredevil. Om någon mer vill vara med så behöver vi eb brun nackpad :angel:

pic_193955127.jpg

pic_193955152.jpg

KL

Idag trillade det in ett nytt stalltäcke till Calle (från Kingsland). Passade jättebra :) Synd bara att det är vår (ja det är det!) så det får ligga till hösten...

68248_1331811106.jpg

84820_1331811124.jpg

Tack :) Får se om jag vågar skicka nån länk på PM ;) Haha...

Men vad jävla fusk!! Jag har en meter snö fortfarande!! :mad::p Fin häst! Ser jättetrevlig ut. Jag vill också ha en skimmel. Fick nöja mig med en halv.. ;)

IronWill;
Vad härligt det ser ut i solen, men lite hon ser lite fundersam ut hehe.

sommarminne;
Oh jag vill också ha ett rundsytt remontträns som alla verkar ha skaffat den senaste tiden :D

Equilina;
Trevligt med ett buke-träns :D
Och ett till rundsytt...hm..man blir ju inte mindre sugen av alla bilder hehe.

mooi;
Vilket snyggt täcke, nu har du ett till nästa vinter :laugh:

Var det den hästen det var så mycket om i nån filmtråd? Eller egen tråd? Vilken skillnad i så fall! Och om inte så är han jättefin i vilket fall! :love: :bow:

Var det den hästen det var så mycket om i nån filmtråd? Eller egen tråd? Vilken skillnad i så fall! Och om inte så är han jättefin i vilket fall! :love: :bow:

Japp det är han!!Tack! :love: Hade krismöte med en underbar bukefalist och red aldrig för tränaren igen, utan blev tipsad om en annan utav henne som jag ridit för i två månader nu. Och det ger utdelning!! :love: Han har börjat bli så otroligt fin. Sjukt roligt och sjukt nödvändigt att få vakna upp ur en okunnig illusion. Men som nybörjare förväntade iafl jag mig att tränare visste vad de gjorde. Men nu har jag hittat Den tränaren med stort D. :D:bump: Lever dock med enorm ångest varje dag över vad jag utsatte hästen för. Men jag hann väl bryta i tid tack vare uppvaknandet innan det var för sent. Som tur är. :)

Vad kul att höra att det blev något bra av stormen kring dina fina skäck:). Men ha inte ångest för gammalt-nu är ni på rätt spår och du är en av dom här som verkligen kämpat något helt otroligt för sin häst:bow:!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 315
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
48 49 50
Svar
998
· Visningar
67 119
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
8 475
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall