Stora shoppingtråden III

Mitt Amigo Bravo Reflectech har rejäla pistolhakar. Den enda nackdelen jag kan se med det är att det finns en möjlighet att dom skulle isa/frysa igen.
Har haft V-front länge och trots riktigt skitväder med regn och snö och minusgrader så har aldrig pistolhakarna i fronten fryst fast. Däremot har jag ibland haft svårt att få upp t-spännena vid magjordarna när det runnit blötsnö över dem och frusit fast stora istappar 😅

Tack för svar. Han behöver ju även lite kraftigare och hållbara täcken. Såg att Haglunds hade med den knäppningen och 1200d om jag minns rätt, kanske får bli ett sånt regntäcke i vår. I höstas höll täckena jättebra innan han växte ur de fina Horsewear täckena som han hade fått, fått för mig att det var Rhino, det var i alla fall med sån front. Får återgå till det
Jag köpte ett sånt till min nya häst, med två olika liners. Ser jättebra ut!

Unnade mig själv idag 🥹
20250311_200132.webp

En Kemnevall Queen med lackdetaljer bak, demosadel så "bara" 29k... Har officiellt blivit en sådan som köper sadel som är dyrare än hästen 😅

Även jag har haft V-front i 10 år och de har aldrig frusit ihop. Däremot är det irriterande med trippel knäppning så jag hoppar över den mittersta. Men garanterat att ingen häst själv kan knäppa upp HWs V-front. Då måste de slita sönder täcket.

Då inväntar jag recension 😁
Nu har jag provat på svansen. Det blev rent fort, svansen var extremt skitig efter lösdrift i 4 mån och till och från dålig mage. Var väldigt lätt att spola ur och det gillar jag mycket.
Kul med svenskt märke också :)
Pälsglansen var också bra och svansen var lätt att borsta igår trots megatjock och rullat i hagen.

Nu har jag provat på svansen. Det blev rent fort, svansen var extremt skitig efter lösdrift i 4 mån och till och från dålig mage. Var väldigt lätt att spola ur och det gillar jag mycket.
Kul med svenskt märke också :)
Pälsglansen var också bra och svansen var lätt att borsta igår trots megatjock och rullat i hagen.
Tack! Låter ju toppen 😊

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 967
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 750
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 121
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 036
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka