Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Vilken fin! Vad är det för nån?

Kl

Min lilla pålle och jag njöt av ett fantastiskt vårväder idag, efter en lite tur i skogen så hög "vi" in på de få gröna grässtråna som fanns vid sidan av ridhuset. Underbart!

429121_10150641112863113_668158112_9393178_900398656_n.jpg

Jag har också alltid haft problem med att jag har lutat mig framåt när jag rider, framförallt när jag rider lätt. Mitt bästa knep är att tänka att rumpan/höfterna ska "guppa" framåt, framför mig. Inte bakåt. Så luta dig tillbaks (det kommer att kännas som om du ligger på hästens rygg ;)) och låt rumpan lyftas upp framför dig, i varje steg i traven (och galoppen för all del). Spänn magen och slappna av i resten av kroppen. Har du speglar så använd dem, be annars att någon tittar på dig och säger åt dig hela tiden :)

Är helt efter, men minns att du la upp bilder ofta på henne tidigare, har du köpt henne nu? :)

*kl*

Med denna bild ger jag härmed ett löfte att jag aldrig ska gnälla på omatchade ekipage som ser ut att ha hittats under en "lost and found"-låda:p.
425367_3146313748682_1590181870_2480836_1137574866_n.jpg

Eller nä förresten, kommer fortfarande vara en gälltant:D!

Min beautyqueen! Lite knas vinkel på bilden men men... Har gått superbra för oss de senaste passen, så 15 april är det dags för premärtävlingen!
424502_10150714619890991_1005527993_n.jpg

*kl*

Med denna bild ger jag härmed ett löfte att jag aldrig ska gnälla på omatchade ekipage som ser ut att ha hittats under en "lost and found"-låda:p.
425367_3146313748682_1590181870_2480836_1137574866_n.jpg

Eller nä förresten, kommer fortfarande vara en gälltant:D!

Haha loppis på den.. :angel:;)

KL, Några bilder från dagens pass..

we3_193488478.jpg

we5_193489404.jpg

we2_193488113.jpg

we7_193491603.jpg

Tackar för tipsen! :) Det där med att guppa framåt är något jag verkligen har svårt för, men förr eller senare ska det väl lossna...

*KL

Idag red jag igen och började med att låta min vän longera mig. Himla nyttigt och ska försöka se till att longeras innan jag rider i alla fall en gång i veckan o fortsättningen. Försökte jobba på att lyckas luta mig mer bakåt än jag känner mig bekväm med, vilket var extremt svårt, tappar den lilla balans jag har när jag lutar bakåt. I Galopp fungerande det rätt okej att luta sig tillbaka. I traven gick det bättre än vanligt, men att sitta bakåtlutad gick inte. Men det ska väl bli bättre om jag fortsätter träna på det...

Ninya har äntligen kommit ur sin vinterfas ordentligt och är på riktigt ridbart humör. Kändes som att jag satt bättre än vanligt och även om det inte syns så stor skillnad större delen av tiden kanske så kändes det som att jag lyckades släppa fram ryggen på henne bättre än vanligt åtminstone. Bilderna jag valt ut här ser dock nästan sämre ut sitsmässigt än de brukar, men det är delvis pga otur - det var just de bilderna som var bäst i helheten (hästen i alla fall).

Galopp
2-3.jpg

3-5.jpg

Trav
5-6.jpg

7-6.jpg

8-6.jpg

6-5.jpg

Och såhär ser mitt lilla monster ut när hon är naken ;)
11-3.jpg

...Hennes otroligt mysiga rygg med nästan osynlig, mysig manke som är helt underbar att sitta barbacka på... (en aning ironi här)
12-1.jpg

Han blir 7 iår, och bleknar alldeles för långsamt tycker jag, jag vill ju ha en vit häst! ;) Stort tack! :laugh:

...Hennes otroligt mysiga rygg med nästan osynlig, mysig manke som är helt underbar att sitta barbacka på... (en aning ironi här)
12-1.jpg

Hehe, min har en manke som ser ut så här och hon är jättemysig att sitta barbacka på. Dock så är hon überbred över ryggen och manken så det hjälper nog till lite, dock bra att ha manken som stopp när hon busar :angel:

Haha jadu :D Grattis till en bred rygg åtminstone ;)

Själv är jag hellre utan en manke som tar stopp - man blir ju mosad mellan benen om man hamnar för långt fram. Och så känns ryggraden rätt bra igenom bara den...:cool:

Usch den där manken ser verkligen ut att behöva mer av rätt foder och en bättre sadel.. :crazy:

Söta ni är :)

Ett tips är däremot att sadla en bit längre bak än vad du gör. Som det är nu så ligger sadeln på bogbladen, och då får hon svårt att röra sig optimalt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 316
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 001
· Visningar
67 259
Senast: Sel
·
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
8 501
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka