Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Charlottee, Centaur & Toyya

Tack snälla ni! Vad glada vi blir här hemma i stallet och "Fille" (Filipin) ser mallig ut. Till skillnad från mig lider han då inte av någon åldersnoja :D

Han är en korsningsponny, omreggad till storhäst från året jag fyllde 19. Svenskt halvblod från Urbino och mamma är Welsh cob. Ärvt mycket av pappas gener och är en riktig showman :laugh:

Mycket troligt, nån form av anatomisk gjord skulle nog sitta på sin plats.

Urbino-ungar verkar bli gammla har jag intryck av, lite ponnygener är ju också bra. Han är jättesöt. Din stora är också fin förstås men jag är lite extra svag för vita gammla herrar. :)

+MissFidelie, Mitrolle och Pommery

Jag har inte så mycket att säga till om när det gäller foder och utrustning tyvärr. Hade det varit jag som fick välja hade det varit många saker jag velat gå igenom på henne, men nu är det ju inte så.

Sadeln glider fram till samma läge även när man sadlar längre bak, så det är svårt att göra något åt.

Jättelik en stallkompis ponny!
268179_1889349554273_1257500804_31646623_345147_n.jpg

Har den någon stam? Mycket lik en vi har på ridskolan nämligen :D

Nej tyvärr. Allt dom vet är att den är född i Sverige typ. Den har dock haft ett föl, så är kanske den som bor hos er;).

*kl*

Vi var på träning i helgen! Gick jättebra och ponnyn är helt underbar:love:.
421280_3153351604624_1590181870_2484512_1306201515_n.jpg

430049_3153347124512_1590181870_2484511_604979161_n.jpg

Undrar om inte magen puttar fram sadeln?

Jag tolkade den här helt fel och undrade först hur fet man måste vara för att magen ska knuffa fram sadeln och sen försökte jag hitta bilden på denna extremt feta ryttare som lyckas med detta och kände lite att det kan inte vara ok att påpeka folks fetma på det sättet..

Grattis liksom, när jag insåg att det var hästens mage det talades om..

/Lavinia, som håller med om att magen var rätt stor, men samtidigt fungerar på om en anatomisk ens skulle hjälpa- på min gör den inte det.

Hm, försökte ladda ner bild men funka inte. Vart läser jag hur man gör för att kunna lägga in bilder?

Senast ändrad:

Jag tolkade den här helt fel och undrade först hur fet man måste vara för att magen ska knuffa fram sadeln och sen försökte jag hitta bilden på denna extremt feta ryttare som lyckas med detta och kände lite att det kan inte vara ok att påpeka folks fetma på det sättet..

Grattis liksom, när jag insåg att det var hästens mage det talades om..

/Lavinia, som håller med om att magen var rätt stor, men samtidigt fungerar på om en anatomisk ens skulle hjälpa- på min gör den inte det.

Haha, närå, så elak är jag inte ;)

+MissFidelie, Mitrolle och Pommery

Jag har inte så mycket att säga till om när det gäller foder och utrustning tyvärr. Hade det varit jag som fick välja hade det varit många saker jag velat gå igenom på henne, men nu är det ju inte så.

Sadeln glider fram till samma läge även när man sadlar längre bak, så det är svårt att göra något åt.

Tyvärr är det ju så på ridskolor :( Och vissa är ju mindre intresserade än andra att ha rätt utrustning på sina hästar trots att det nog skulle löna sig i längden. Du gör nog så gott du kan tror jag :laugh:

Ja vanligtvis så ändrar man inte någonting som fungerar som det är, även fast det hade kunnat bli betydligt bättre. Ninya fungerar väldigt bra i verksamheten, så jag tror knappast det är aktuellt att det skulle bli någon ändring.

Märks iaf ingen skillnad på Ninya om man rider med eller utan sadel, så jag antar att den sitter helt okej enligt henne. Det brukar märkas tydligt när något inte stämmer ;)

Lavinia: :rofl::rofl::rofl: Så illa är det inte ;)

Är det mina ögon som bedrar mig, eller är det Jan Brink som syns på den undre bilden?

Din ponny är superfin, har kollat in den i filmtråden också och ni är ett mycket trevligt ekipage!

Tack så mycket:)! Nepp, ingen Janne B:p. Men när du säger det är dom väldigt lika:D! Peter Nordlander heter min tränare.

*kl*

Någon suddig bild från träning i helgen från andra passet samma dag, så trött häst och ryttare men enda gången jag fick någon att filma. Börjar äntligen bli lite häst av honom iafl. Lång lång väg kvar att gå men det börjar gå åt rätt håll äntligen. :) Bilderna tagna från filmen, vet inte om jag vågar lägga upp den :D

32906537.jpg

32906538.jpg

32906536.jpg

32906540.jpg

Vet att min innerskänkel envisas med att ligga lite för långt bak, jobbar på det som tusan. Men den slinker bak ändå ;)

Senast ändrad:

Skitsur ponny :D, hon tog sig ett lerbad. Jag fick inte ens loss grimman ur leran, så det blev ett riktigt bad också.

st-11.jpg

st2-9.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 315
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
48 49 50
Svar
998
· Visningar
67 119
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
8 475
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall