Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Någon suddig bild från träning i helgen från andra passet samma dag, så trött häst och ryttare men enda gången jag fick någon att filma. Börjar äntligen bli lite häst av honom iafl. Lång lång väg kvar att gå men det börjar gå åt rätt håll äntligen. Bilderna tagna från filmen, vet inte om jag vågar lägga upp den
Vet att min innerskänkel envisas med att ligga lite för långt bak, jobbar på det som tusan. Men den slinker bak ändå
Vad kul att höra att det blev något bra av stormen kring dina fina skäck. Men ha inte ångest för gammalt-nu är ni på rätt spår och du är en av dom här som verkligen kämpat något helt otroligt för sin häst!
Nyfiken i en strut - var ligger den filmen? För nu såg det ju jättetrevligt ut på de bilder du la in hade varit kul att se om det är så stor skillnad som alla säger.
Fantastiskt att det går att rida med den överlinjen. Att sadla på den manken är totalt omöjligt.-till I W.
Den ser rörlig ut t o m.
Han är så fin! Å DU är så duktig!
*knapp*
Måste bara visa min häst i sitt rundsydda träns som är sponsored by Bukefalos Pannbandet kommer från IronWill och nosgrimman från Daredevil. Om någon mer vill vara med så behöver vi eb brun nackpad
Den ligger inte upp längre då jag mår så jävla dåligt av att titta på den.. Tycker så synd om min häst och hatar mig själv för att jag gick på tränarens metoder utan att vara kritisk och ifrågasättande. Jag accepterade att hästen helt plötsligt höll på slå av sig bakkotorna och tränaren sa att det var ingen big deal - han fick lära sig att hålla ordning på benen. Men i själv verket så gick han i sån total obalans så han höll på välta hela tiden för att tränaren ville jag skulle förböja honom inåt så han välte runt på innerbogen nåt så enormt. Hennes förklaring för mig var att han måste lossna i bogen. Och jag visste ju att han satt fast i bogarna men var inte utbildad för att veta hur man gjorde det. men bevisligen finns det BETYDLIGT bättre sätt att lossa dem på än att rida ihjäl dem på innerbogen och i obalans så han ger upp och ''släpper efter'' för att han inte klarar av att hålla emot - då skulle han gått omkull. Its insane!!! Enligt henne väldigt nödvändigt att rida såhär på honom. Men nu när jag bytt tränare och vi gör tvärt om och hästen går i balans, framåtbjudning som aldrig funnits innan och stärker sig för varje pass och börjar bli som smör i bogarna så finns det bevisligen bättre sätt. Synd att man inte föds kunnig!
Så glad man blir när man läser vad du skriver!
Tycker du verkar vara en pärla som är så mån om din häst och kan ta vad somliga skrev på ett så sansat sätt
Han ser jättetrevlig ut.
Låter som en tränare som jag tränade för när jag skulle skaffa foderhäst. För att jag skulle lära mig in på den o veta hur den fungerade.... Mådde dåligt när jag red så, o gjorde det ALDRIG mer sen när hästen var hos mig, o den vart skitfin på en månad. O då ska det verkligen tilläggas att jag inte är nån bra ryttare, men jag har iaf sunt förnuft!
KL på det och håller med Rumpnissen!
Nominous: jättefina bilder - vad duktig du ÄR!
Starkt gjort också att revidera och analysera runt kritiken du fick i tråden (jag var ju också inblandad) och landa på fötter och framför allt: hitta en tränare du TROR på nu och känner att du litar på!
Jättestarkt jobbat på en häst som har förutsättningarna emot sig exteriört - bilderna du visar tyder på otroligt fint nedlagt arbete och jag skulle säga att du lätt slår hur många som helst med bättre begåvat material men som för den skull inte riktigt hittat dit grundmässigt s.a.s, för det ser riktigt trevligt ut! Stor eloge till dig!
Jättestarkt att du lyssnade på goda råd och fick tips på denna nya tränare istället, det är som natt och dag det man ser! Jättekul att se!
Fantastiskt . Jag var väll en av dem som gick hårdast åt dig i filmtråden, men nu kände jag inte ens igen er! Jätte kul med sådanna framsteg, det som man kan se på bilderna ser HÅLLBART ut!
*knapp*
Måste bara visa min häst i sitt rundsydda träns som är sponsored by Bukefalos Pannbandet kommer från IronWill och nosgrimman från Daredevil. Om någon mer vill vara med så behöver vi eb brun nackpad