Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Nyfiken i en strut - var ligger den filmen? För nu såg det ju jättetrevligt ut på de bilder du la in :) hade varit kul att se om det är så stor skillnad som alla säger.

*kl*

Någon suddig bild från träning i helgen från andra passet samma dag, så trött häst och ryttare men enda gången jag fick någon att filma. Börjar äntligen bli lite häst av honom iafl. Lång lång väg kvar att gå men det börjar gå åt rätt håll äntligen. :) Bilderna tagna från filmen, vet inte om jag vågar lägga upp den :D

32906537.jpg

32906538.jpg

32906536.jpg

32906540.jpg

Vet att min innerskänkel envisas med att ligga lite för långt bak, jobbar på det som tusan. Men den slinker bak ändå ;)

Han är så fin! Å DU är så duktig! :love:

Fantastiskt att det går att rida med den överlinjen. Att sadla på den manken är totalt omöjligt.;)-till I W.
Den ser rörlig ut t o m.:bow:

Vad kul att höra att det blev något bra av stormen kring dina fina skäck. Men ha inte ångest för gammalt-nu är ni på rätt spår och du är en av dom här som verkligen kämpat något helt otroligt för sin häst:bow:!

Haha ja förutom en totalt förstörd matte som lipade i flera dagar och tänkte lägga av så tog hon sig i skinnet och fick hjälp att hitta en annan bra tränare. Men det var länge sedan jag mått så jävla dåligt så den veckan!! Men jag är glad att jag la upp filmen för att checka av vad vi höll på med så jag fick veta att min tränare höll på förstöra min häst utan att jag ens fattade det. Blåögd nybörjare..

Nyfiken i en strut - var ligger den filmen? För nu såg det ju jättetrevligt ut på de bilder du la in hade varit kul att se om det är så stor skillnad som alla säger.

Den ligger inte upp längre då jag mår så jävla dåligt av att titta på den.. :( Tycker så synd om min häst och hatar mig själv för att jag gick på tränarens metoder utan att vara kritisk och ifrågasättande. Jag accepterade att hästen helt plötsligt höll på slå av sig bakkotorna och tränaren sa att det var ingen big deal - han fick lära sig att hålla ordning på benen. Men i själv verket så gick han i sån total obalans så han höll på välta hela tiden för att tränaren ville jag skulle förböja honom inåt så han välte runt på innerbogen nåt så enormt. Hennes förklaring för mig var att han måste lossna i bogen. Och jag visste ju att han satt fast i bogarna men var inte utbildad för att veta hur man gjorde det. men bevisligen finns det BETYDLIGT bättre sätt att lossa dem på än att rida ihjäl dem på innerbogen och i obalans så han ger upp och ''släpper efter'' för att han inte klarar av att hålla emot - då skulle han gått omkull. Its insane!!! Enligt henne väldigt nödvändigt att rida såhär på honom. Men nu när jag bytt tränare och vi gör tvärt om och hästen går i balans, framåtbjudning som aldrig funnits innan och stärker sig för varje pass och börjar bli som smör i bogarna så finns det bevisligen bättre sätt. ;) Synd att man inte föds kunnig!

Fantastiskt att det går att rida med den överlinjen. Att sadla på den manken är totalt omöjligt.-till I W.
Den ser rörlig ut t o m.:bow:

Hahaha ja du det är svårt att lägga en sadel på den dinosauriemanken ;)
Du, jag blir lika paff själv att en så ''ful'' häst kan bli så fin! Min lilla ankunge! :love: Ska bli kul att få se vart vi kommer landa någon stans. Just nu rider jag mest runt i ett eufori och det känns som vi kommer komma hur långt som helst. Finns inga stopp. (ja nu tar jag i men du fattar känslan)

Han är så fin! Å DU är så duktig! :love:

Tack!! :love:

*knapp*

Måste bara visa min häst i sitt rundsydda träns som är sponsored by Bukefalos :D Pannbandet kommer från IronWill och nosgrimman från Daredevil. Om någon mer vill vara med så behöver vi eb brun nackpad :angel:

pic_193955127.jpg

Spinner vidare och visar lite fler delar av buketränset :angel:
Namnlöst-3.jpg

Passar även på att lägga upp lite bilder från början av veckan.
Simt%C3%A4vling-och-Renesanse-272-600x400.jpg

6-600x402.jpg

14-600x402.jpg

4-600x402.jpg

Ja, det finns mycket spännande saker i hennes man! ;)

Så glad man blir när man läser vad du skriver!

Tycker du verkar vara en pärla som är så mån om din häst och kan ta vad somliga skrev på ett så sansat sätt:bow:

Han ser jättetrevlig ut.

-IronWill, Stella är som vanligt väldigt fin. Har en mammahäst som också är i ett mkt stort behov av bad, kan jag skicka henne till dig för lite trim?;)

-mooi, du har hittat en fördel med vintern! Snygga täcken! ;)

Senast ändrad:

Låter som en tränare som jag tränade för när jag skulle skaffa foderhäst. För att jag skulle lära mig in på den o veta hur den fungerade.... Mådde dåligt när jag red så, o gjorde det ALDRIG mer sen när hästen var hos mig, o den vart skitfin på en månad. O då ska det verkligen tilläggas att jag inte är nån bra ryttare, men jag har iaf sunt förnuft!

Fantastiskt :bow:. Jag var väll en av dem som gick hårdast åt dig i filmtråden, men nu kände jag inte ens igen er! Jätte kul med sådanna framsteg, det som man kan se på bilderna ser HÅLLBART ut!:banana:

KL på det och håller med Rumpnissen!
Nominous: jättefina bilder - vad duktig du ÄR!
Starkt gjort också att revidera och analysera runt kritiken du fick i tråden (jag var ju också inblandad) och landa på fötter och framför allt: hitta en tränare du TROR på nu och känner att du litar på!

Jättestarkt jobbat på en häst som har förutsättningarna emot sig exteriört - bilderna du visar tyder på otroligt fint nedlagt arbete och jag skulle säga att du lätt slår hur många som helst med bättre begåvat material men som för den skull inte riktigt hittat dit grundmässigt s.a.s, för det ser riktigt trevligt ut! Stor eloge till dig!

Den ligger inte upp längre då jag mår så jävla dåligt av att titta på den.. :( Tycker så synd om min häst och hatar mig själv för att jag gick på tränarens metoder utan att vara kritisk och ifrågasättande. Jag accepterade att hästen helt plötsligt höll på slå av sig bakkotorna och tränaren sa att det var ingen big deal - han fick lära sig att hålla ordning på benen. Men i själv verket så gick han i sån total obalans så han höll på välta hela tiden för att tränaren ville jag skulle förböja honom inåt så han välte runt på innerbogen nåt så enormt. Hennes förklaring för mig var att han måste lossna i bogen. Och jag visste ju att han satt fast i bogarna men var inte utbildad för att veta hur man gjorde det. men bevisligen finns det BETYDLIGT bättre sätt att lossa dem på än att rida ihjäl dem på innerbogen och i obalans så han ger upp och ''släpper efter'' för att han inte klarar av att hålla emot - då skulle han gått omkull. Its insane!!! Enligt henne väldigt nödvändigt att rida såhär på honom. Men nu när jag bytt tränare och vi gör tvärt om och hästen går i balans, framåtbjudning som aldrig funnits innan och stärker sig för varje pass och börjar bli som smör i bogarna så finns det bevisligen bättre sätt. ;) Synd att man inte föds kunnig!

Jättestarkt att du lyssnade på goda råd och fick tips på denna nya tränare istället, det är som natt och dag det man ser! :bow: Jättekul att se!

Så glad man blir när man läser vad du skriver!

Tycker du verkar vara en pärla som är så mån om din häst och kan ta vad somliga skrev på ett så sansat sätt:bow:

Han ser jättetrevlig ut.

Tack! Sansat vet jag inte om jag tog det. Knäckt är väl ett bättre ord. Haha.. men det var inte på grund av ''påhopp'' som vissa tyckte det var utan av att fått ögonen öppnade och inse att min dåvarande tränare håller på få mig att rida ihjäl min häst som är den jag bryr mig mest om. Det var sjukt jobbigt att inse och få höra. Just att min okunskap om ridning och utbildning höll på få min häst att gå sönder. Vad hade hänt om jag inte lagt upp filmen? Så jag ångrar inte en sekund kriget som blev ;)

Låter som en tränare som jag tränade för när jag skulle skaffa foderhäst. För att jag skulle lära mig in på den o veta hur den fungerade.... Mådde dåligt när jag red så, o gjorde det ALDRIG mer sen när hästen var hos mig, o den vart skitfin på en månad. O då ska det verkligen tilläggas att jag inte är nån bra ryttare, men jag har iaf sunt förnuft!

Mitt sunda förnuft ifrågasatte ju varför vi gjorde som vi gjorde men jag trodde jag fick rätt bra svar och gick med på metoderna för att hon sa att han behövde det. Han skulle aldrig börja funka om han inte bändes loss. idag inser jag ju hur jävla fel det var!!! Man lär sig hela tiden och detta har verkligen fått mig att kliva hundra steg i kunskapsskalan på hur det ska kännas vid rätt utbildning. Men tragiskt att det skulle ha kunnat vart på bekostnad av hästen. Den ångesten kommer jag aldrig komma bort från.

KL på det och håller med Rumpnissen!
Nominous: jättefina bilder - vad duktig du ÄR!
Starkt gjort också att revidera och analysera runt kritiken du fick i tråden (jag var ju också inblandad) och landa på fötter och framför allt: hitta en tränare du TROR på nu och känner att du litar på!

Jättestarkt jobbat på en häst som har förutsättningarna emot sig exteriört - bilderna du visar tyder på otroligt fint nedlagt arbete och jag skulle säga att du lätt slår hur många som helst med bättre begåvat material men som för den skull inte riktigt hittat dit grundmässigt s.a.s, för det ser riktigt trevligt ut! Stor eloge till dig!

Åhhh tack! Det värmer sjukt mycket!!! Mycket arbete läggs ner och jag svävar ofta på moln efter träningarna, men att det skulle hänt så mycket vågar jag knappt tro! :p Men det är roligt, det är många som kommer fram efter träningarna som jag inte ens känner och kommenterar hur maffig han är. Så nåt bra håller verkligen på att hända! Och jag lever rätt bra på slutkommentaren från clinicen som bilderna är ifrån (alltså inte för min ordinarie tränare, denna har jag aldrig ridit för innan) då han sa ''fortsätt såhär, för du har nåt riktigt bra på gång''. Det speglar verkligen känslan jag har idag. Det är långt ifrån perfekt eller ens bra, men jag får sådana supervibbar här och var som verkligen ger känslan om var vi är på väg. Och de stunderna blir fler och längre för varje vecka nu. Det är så jävla roligt!! Hoppningen som är min huvudgren och det jag brinner för håller jag på lägga på hyllan för dressyren är så sjukt roligt just nu!! :D

Och utan erat wakeupcall hade jag nog inte haft nån häst idag som det känns. Iafl inte en som ger den här makalösa känslan som han ger just nu. Så tack till er med!! För jag fick väldigt bra synpunkter och konstruktiv kritik, även om det var svårt att ta då det blir väldigt personligt. Men utan det så hade det inte blivit bra.

Jättestarkt att du lyssnade på goda råd och fick tips på denna nya tränare istället, det är som natt och dag det man ser! :bow: Jättekul att se!

Tack. :)
Ja det är verkligen natt och dag på hästen!! Den nya tränaren är det bästa som någonsin hänt mig i hela mitt hästliv!! :bow:

Fantastiskt :bow:. Jag var väll en av dem som gick hårdast åt dig i filmtråden, men nu kände jag inte ens igen er! Jätte kul med sådanna framsteg, det som man kan se på bilderna ser HÅLLBART ut!:banana:

:o Tack.. :D Jo du var nog den som fick mig att lyssna mest också med ditt framfusiga snack ;) Kul att du tycker det ser bättre ut. Var jäkligt tveksam till att lägga upp bilderna över huvud taget sen filmtråden. :angel: Var som rädd att det skulle vara lika illa nu med.. Så det är väldigt roligt att få lite bekräftat att vi är på rätt väg nu. :)

*knapp*

Måste bara visa min häst i sitt rundsydda träns som är sponsored by Bukefalos :D Pannbandet kommer från IronWill och nosgrimman från Daredevil. Om någon mer vill vara med så behöver vi eb brun nackpad :angel:

pic_193955127.jpg

pic_193955152.jpg

Hmm jag tycker inte det är så fint med en bred nosgrimma på en häst med nätt huvud. Skulle se mycket bättre ut med en smalare, tycker jag, sorry:)

Jättefin häst på ridbilderna men (du har säkert hört det förr:angel:) upp med blicken!!!

Speciellt nätt huvud har han inte, alla hans mammas träns är för små tex...
Haha, nej det är faktiskt inget jag brukar få höra!

Senast ändrad:

Nja lite mittemellan skulle vara finast:p

Ang titta ner så gör du det på alla de andra bilderna som du la in så jag antog att det inte var en tillfällighet? :angel: Det brukar inte vara det då. Lyft blicken så ser det mycket bättre ut på en så fin häst:)

Jag har frågat både hopp- och dressyrtränaren om det idag och ingen av dem håller med dig utan säger snarare tvärt om vilket är vad jag själv känner också. Däremot sitter jag gärna i lite framåtlut med axlarna och tittar lite "under lugg".

Framridningen från dagens tävling, kallt o j***gt så jacka o ländtäcke fick stanna kvar fram tills vi skulle in - och ja, hoppryttaren letar efter hinder :p

059-1.jpg

Happyface häst och en något frånvarande ryttare som precis kollat tiden på mobilen

076.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 305
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
48 49 50
Svar
998
· Visningar
67 073
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
8 462
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka