Stora shoppingtråden III

Var tvungen att kika på dessa täcken och dom ser ju riktigt trevliga ut till en bråkdel av priset av ett HW! Hur är dom i storlekarna jämfört med HW amigo? 😊
Jag tycker det är lite längre i ryggen men ligger ändå bra. Finns en bild högre upp i tråden på min sexåriga lusitano på 161 i ett 135. Den stora svanslappen gör också att det ser längre ut.

Jag har insett att ponnyn får skav på höftknölarna av sitt Lippotäcke. Skavet blir bättre med Bucas på istället. Lippot behöver alltså bytas ut. Jag har funderat på Haglunds men hur kan passformen på dem jämföras? Vill ju ha mera som Bucas och mindre som Lippo helt enkelt :D

Jag sitter och kikar efter flugtäcke till B. Hennes gamla gick hädan förra sommaren så det börjar bli dags för ett nytt nu, även om jag är ute i god tid. Tänker att jag nog ska ha ett flugridtäcke också.

1000013448.webp
Jag hittade stigläder i okej färg, men ingen sadelgjord. Jag får fortsätta med den svarta något för långa.

20250302_131757.webp

Uppdatering kring iDoggos iCavalo-grimma: Älskar den! Så skönt med en mjuk, fin grimma som inte blir blöt eller stel av vädret och kylan och som samtidigt känns bekvämare än biothane. Superenkel att skölja av och älskar rosegold-spännena. Om man orkar vänta en längre evighet så är den def värt det, vill beställa en till och bli överraskad när den väl dyker upp 😅

Visa bifogad fil 163134Jag hittade stigläder i okej färg, men ingen sadelgjord. Jag får fortsätta med den svarta något för långa.
Tips, sätt spännena nere vid stigbyglarna istället så slipper du den obekväma knölen under lillkåpan plus att lillkåpan slipper bli missformad. För det som blir över av stiglädrena kan man sätta en lädertunnel runt. Typ sådana här:
https://galop-store.se/28600999-05-...mGDpIvd_rgHH8DLQ7Gm9ltZy1XGZaBfsaAmNZEALw_wcB

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 858
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 723
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 107
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 018
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka