Stora shoppingtråden III

Fick hem ett nytt schabrak till tömkörningsgjorden här om dagen. Med fluff på undersidan från Haglunds.
Jag vill gärna ha ett lite tjockare schabrak under tömkörningsgjorden, dels för att få det så mjukt som möjligt mot ryggen och för att få lite mer värme över ryggen på vintern. Jag tömkör ju väldigt ofta och alltid ute.
Det gamla har gjort sitt efter typ 15 år så dags för ett nytt. Mycket nöjd med kvalitet och passform 👌🏻

IMG_0075.webp

Jag var iväg och provade sadlar igår. Jag hade gått igenom det begagnade utbudet och hade en idé om vad som skulle kunna passa (en passier optimum 17 tum MW. Den funkade när vi lade på den, något vid, men den är ju justerbar. Däremot när jag red i den (med padd med ilägg förstås) kändes den ok men inte tillräckligt bra. Däremot hittade vi en equipe emporio 17 tum, lite smalare, som låg som en smäck på hästen och jag satt jättebra i den! Det är lite ironiskt att vi för ett år sen sålde en likadan (fast 17,5 tum iofs) genom samma butik :D Jag är ändå nöjd, jag har fått en begagnad sadel som fungerar riktigt bra för under 20, ser fram emot att rida i den! Den är ju tyvärr inte ändringsbar, och hästen är ung och nykastrerad (född 2019, så halvung iaf!) så jag räknar med att behöva byta sadel om ett tag. Men det är ändå en sadel som är rätt attraktiv på andrahandsmarknaden upplever jag. Jag ska se vilka träns jag har som jag kan ställa in tillräckligt små till honom, och även hålla utkik efter cobträns. Ska även prova de minsta benskydd vi har och se om de funkar på de smala benen! Vi åker troligtvis till en outlet imorgon, så får se om det kan bli några fynd där.

Jag var iväg och provade sadlar igår. Jag hade gått igenom det begagnade utbudet och hade en idé om vad som skulle kunna passa (en passier optimum 17 tum MW. Den funkade när vi lade på den, något vid, men den är ju justerbar. Däremot när jag red i den (med padd med ilägg förstås) kändes den ok men inte tillräckligt bra. Däremot hittade vi en equipe emporio 17 tum, lite smalare, som låg som en smäck på hästen och jag satt jättebra i den! Det är lite ironiskt att vi för ett år sen sålde en likadan (fast 17,5 tum iofs) genom samma butik :D Jag är ändå nöjd, jag har fått en begagnad sadel som fungerar riktigt bra för under 20, ser fram emot att rida i den! Den är ju tyvärr inte ändringsbar, och hästen är ung och nykastrerad (född 2019, så halvung iaf!) så jag räknar med att behöva byta sadel om ett tag. Men det är ändå en sadel som är rätt attraktiv på andrahandsmarknaden upplever jag. Jag ska se vilka träns jag har som jag kan ställa in tillräckligt små till honom, och även hålla utkik efter cobträns. Ska även prova de minsta benskydd vi har och se om de funkar på de smala benen! Vi åker troligtvis till en outlet imorgon, så får se om det kan bli några fynd där.
Vi har Arma i stl pony/S på vår d-ponny med smala ben. Sitter som en smäck!

Samma här!:laugh:
Jag har letat efter par benskydd som faktiskt har ett bra andas-material _på riktigt_ och inte bara marknadsförs med det. Och då fastnade jag för dom där.

Men jag hade önskat att hålen var mindre och fler på dessa, så det blev inget köp för min del. Vill ha benskydd som håller emot slag, men även kvistar och annat som kan peta på benen vid uteritter, och då kändes inte hålens storlek lämplig.

Jakten efter de perfekta benskydden continues.. 👀

Samma här!:laugh:
Jag har letat efter par benskydd som faktiskt har ett bra andas-material _på riktigt_ och inte bara marknadsförs med det. Och då fastnade jag för dom där.

Men jag hade önskat att hålen var mindre och fler på dessa, så det blev inget köp för min del. Vill ha benskydd som håller emot slag, men även kvistar och annat som kan peta på benen vid uteritter, och då kändes inte hålens storlek lämplig.

Jakten efter de perfekta benskydden continues.. 👀
Och @Ninnurur Jag ska ju ha mina när jag rider teknik och speed i WE, så inte så mycket grejer som kan hoppa in hoppas jag.

Och ikväll insåg jag att jag behöver stigläder också...

Var tvungen att kika på dessa täcken och dom ser ju riktigt trevliga ut till en bråkdel av priset av ett HW! Hur är dom i storlekarna jämfört med HW amigo? 😊
På min nordsvenska dam så passar stl 155 i haglunds väldigt bra, min Hw i stl 160 ( XL varianten) är lite stora i bogen. Så skulle säga att Haglunds är likvärdiga HW.

Nu föredrar jag en lösare passform men upplever att de är i ungefär samma storlek som normala amigo bravo med v-knäppning. Bara något rymligare svanslapp/bakdel

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 864
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 723
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 107
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 018
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka