Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

kl

Suttit hela kvällen och spanat på era fina dressyrpållar så nu slänger jag in ett par på min (lurviga) ögonsten, han blev inriden som 5 åring och är bara riden i 8 månader, så ha lite överseende :)

jannesida1.jpg

jannetrav2.jpg

jannneglp1.jpg

Vi hade lite olika åsikter om tempot i galoppen ;)

Nämen Tack! Det är en varmblodstravare :o superstammad och såldes för många sköna hundratusenlappar på auktion som åring. Men de hjälpte inte, så han fick bli dressyrhäst. Jättetrevlig att jobba med och har riktigt bra gångarter för att vara travare.. :)

20120215_201641.jpg

Ena grabben i går, vi är forvisade till hoppsadeln ett tad då dressyrsadeln är på omstoppning :cry::p

Nej, innan betäckningen har jag inte skrivit något om?

Och jag lovar dig att tetris fick hur mycket mat som helst! Men först ville hon inte äta alls och när hon väl började äta-ja då var det redan för sent och hon hade tappat riktigt mycket. Herregud-det var väl klart att jag hade koll på hur mycket mat min häst skulle ha:cool:!!

Oj, jag läste den första meningen på tok för snabbt! Ursäkta.

Men VAR har jag skrivit att detta skulle gälla dig? Det är DU som drar in dig och din häst i diskussionen, inte jag, och jag har inte någon stans skrivit att det skulle gälla Tetris?! Jag har skrivit att jag tror att det OFTA beror på, eller att MÅNGA gör si eller så.

Att din häst reagerade på ett visst är ju tråkigt, men jag tror fortfarande att hon är undantaget som bekräftar regeln. Annars hade inte majoriteten med ston dräktiga i 5-6 månaden varit smällfeta.

Först tänkte jag svara att jag inte begrep vad du menade. Men sen läste jag längre tillbaka och antar att du syftade på:
Nja, som jag minns det så finns det ingen forskning som visar att det finns någon anledning att ha stoet i överhull innan betäckningen.
.

Well, jag minns fel :). Jag skulle ha kommit ihåg att det inte finns någon anledning att ha stoet fet innan betäckningen.

KL*

Här kommer lite vinterbilder på oss :) Och eftersom han är lite för crazy just nu och skickar av mig fick västen vara på - feg dressyrryttare ;)

100_1100_189981935.jpg

100_1105_189982011.jpg

100_1109_189982102.jpg

100_1114_189982201.jpg

100_1138_189982351.jpg

100_1150_189982411.jpg

100_1184_189982494.jpg

100_1095_189982575.jpg

Tycker inte att det är fegt att rida med väst - det är förståndigt!
Fina bilder, ser ut att vara en energisk häst. ;)

Håller med Peak, tycker du är en ovanligt modig men förståndig dressyrryttare som slänger på västen och rider ute i snön istället för att stänga in dig i ett ridhus bara för att hästen är lite busig! Jätefina bilder :)

Men VAR har jag skrivit att detta skulle gälla dig? Det är DU som drar in dig och din häst i diskussionen, inte jag, och jag har inte någon stans skrivit att det skulle gälla Tetris?! Jag har skrivit att jag tror att det OFTA beror på, eller att MÅNGA gör si eller så.

Jag kanske tar saker och ting onödigt personligt. Men kart att jag reagerar när någon säger att man inte behöver fodra på förrän i just högdräktigheten. Jag är fullt medveten om att det står så i böckerna-men i praktiken har jag aldrig sett det sluta väl.

Crash: Är verkligen inget fel på travare:). Ska man dressyra ska man bara hitta en med bra ridhästtyp och det tycker jag din har. Finns flera exempel här på dressyr där travare blivit jättefin dressyrhästr:).

Retzina: Ditt sto är så himla fint! Inte konstigt att ungarna är lika läckra:love:!

Horse-Power: Fins bilder och klokt med väst:). Som dom andra säger är det ju super att du ger dig ut trots att han är lite vild;). Träden i bakgrunden är ju också helt underbart vackra!

Jättesnyggt! I synnerhet den rundsydda snoken:).

*kl*

422889_3015405716063_1590181870_2432141_519591841_n.jpg

---denna är ju lite rolig med hästen i bakgrunden:p.
395232_3015407516108_1590181870_2432143_1036892431_n.jpg

Galet vilken snygg häst :love:
Sista bilden utstrålar så mycket glädje och energi!

Här är mina två dressyrhästar, eller rättare sagt:
Min före detta och min blivande :D

403160_181885498581344_100002796869229_204600_1394467621_n.jpg

hi hi, när veterinären var ute och vaccinerade den yngre trodde han att gamle Latin var mamman :o

Din häst är helt underbar! Precis ett sådant sto jag ska leta efter när jag om några år vill ta ett föl. (Har såna drömmar och planer iaf ;) )

Din häst är helt underbar! Precis ett sådant sto jag ska leta efter när jag om några år vill ta ett föl. (Har såna drömmar och planer iaf ;) )
Kl

Såhär långt kom vi i lördags kväll, vi skulle ha åkt och tävlat. Flätad häst och packad bil, när ett snöoväder satte stopp för oss... :(

32880476.jpg

32880488.jpg

nä jag tycker inte heller att det är ngt fel på travare (har haft fyra stycken) Men få i mitt distrikt tycker att de är ok. Fått många kommentarer om att han är fin, men såfort hans ursprung kommer fram blir det ett helt annat tonläge. Tråkigt nog!

Därför blir jag så glad när folk som VET att han är travare tycker han är fin :)

kl
slänger in en bild på hur han såg ut när jag fick honom och vad som hänt

jc3a4mfc3b6relse.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 335
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
49 50 51
Svar
1 006
· Visningar
67 696
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
6 7 8
Svar
156
· Visningar
8 730
Senast: Ketrawzc
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka